|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Panasonic er faktisk på vej med LCD-TV større end 32 tommer, men det er i min mening et valg baseret på efterspørgsel og ikke nødvendigvis fordi de mener deres LCD-TV er bedre end deres plasma-Tv. Grunden til at mange producenter, f.eks. Sony, satser mere på LCD, hænger ikke sammen med, at de nødvendigvis mener LCD leverer bedste billedkvalitet. Sådan er udsagnet måske udadtil, men som de fleste sikkert er klar over, så er det jo blot marketing. Hvis folk generelt vil vide lidt mere om Plasma markedets situation, både set i forhold til salg, men også økonomien, så har jeg skrevet en længere artikel om emnet her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1185950766 Redigeret af rasmuslarsen - 23-August-2007 kl. 12:49 |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej" men det er sgu da lidt underligt:Bla.Sony har da pengene til at udvikle og derved konkurrere med eks.vis Pioneer.....de må da et eller andet sted TRO på lcd? lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej AV Precision MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Lrev: Det har de jo ikke haft før nu. De har kørt med stort underskud i mange år, og selvom udviklingsomkostningerne jo tit finansieres - i første omgang - af investorer, er det alligevel tallene på bundlinjen der tæller. Sony har gennem lang tid haft det problem, at de ikke selv har haft en produktion af hverken LCD eller plasma paneler. De måtte købe fra andre panelproducenter, og det betyder både højere priser og ustabil levering. De har så taget skridtet og lavet en joint venture med Samsung i form af S-LCD, hvilket i min mening er et af de bedste valg de kunne have foretaget rent forretningsmæssigt. De kunne selvfølgelig have lavet det samme med en plasma panelproducent, men lige præcis Matsushita (Panasonic) og Pioneer tror jeg ikke har været aktuelle. Matsushita har højest sandsynligt ikke været interesseret, mens Pioneer har alt, alt for lille produktion til også at kunne efterleve Sonys store brand. Tilbage står der de mindre (heldige) plasma panelproducenter, som jeg simpelthen ikke tror, er interesseret i at få Sony ind, da de højest sandsynligt vil overtage "ansigtet udadtil" meget hurtigt. Så kan man snakke om, at Sony skulle have taget skridtet for mange år siden, dengang de andre opbyggede deres egentlig masseproduktionsstruktur, og det kan da godt undre lidt, at Sony ikke var med dengang. Redigeret af rasmuslarsen - 24-August-2007 kl. 16:23 |
|
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej RasmusLarsen MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det har jeg to kommentarer til: For det første, så drejer det sig nu engang om at tjene flest mulige penge. Ifølge rygter jeg har hørt fra ret så troværdige kilder, så har Sony tidligere opkøbt firmaer med potentielle nyskabende teknologier, med det ene formål at holde dem væk fra markedet længe nok til at de nuværende investeringer kan tjenes hjem, inden der skal bygges nye fabrikker. Sony er store nok til at påvirke forbrugernes valg meget kraftigt, ganske enkelt ved at holde sig væk fra teknologien - hvilket jo også er lykkedes meget godt, hvor mange gange har vi ikke set folk sige "jeg troede plasma var forældet, Sony laver det jo ikke længere?". Hvis Sony har nemmere ved at udkonkurrere plasma ved at få folk til at tro at LCD er bedre, så er det dét de gør fremfor at forsøge at levere et bedre plasma-tv. For det andet, så har Sony netop IKKE uendelige midler til rådighed til udvikling af diverse teknologier. Sony har i en efterhånden længere periode faktisk ikke haft nogen særligt god økonomi, og de har brugt usandsynligt mange penge på PS3. Derfor kan de ikke bare som tidligere udkonkurrere andre firmaer som de har lyst til, på ren performance. For 10 år siden ville jeg sige at Sony kunne være bedst på et hvilket som helst område de besluttede sig til. Det kan de ikke i dag, de må vælge ret nænsomt mellem de produkter de ser det største indtjeningspotentiale i. |
|
![]() |
|
![]() |
hopgreve: Nej, det tror jeg de færreste skænker en tanke. Markedet betragtes jo ofte fra forbrugerens side. Det skal det naturligvis også i forhold til det valg man tager, når man skal have nyt Tv, men hele strukturen bag Tv markedet kræver jo en lidt anden tankegang. Et udsagn som tit bringer mig i modvind er, at plasma aldrig kan overtage LCD markedet. Det er umuligt. Men sagen er jo simpelthen den, at LCD er en nødvendighed fordi den dominerer markedet. At tale om plasma som den eneste panelteknologi er også utopi. Plasma er af samme grund ikke en holdbar teknologi, ligesom jeg heller ikke mener de kommende SED eller FED teknologier er. Det giver også lidt stof til eftertanke, og det bør også gøre det lidt mere tydeligt, hvorfor mange producenter - blandt andre grunde - satser på LCD på længere sigt. Redigeret af rasmuslarsen - 23-August-2007 kl. 13:11 |
|
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det heldige for Sony er jo at flertallet af forbrugerne ikke er mere kræsne, end at de netop er ganske fint tilfredse med dét de får, selvom det ikke er det bedste. Især fordi konkurrenterne bruger samme taktik, og Sony derfor reelt ligger i den bedre ende, sammenlignet med hvad der ellers findes af skrammel. Hvorfor anstrenge sig for at gøre tingene bedre, hvis man allerede er den bedste? Fakta er at der findes yderst få producenter der i realiteten satser på at vinde kunder ved at levere den bedste performance som man kan. Groteskt nok, så er én af de eneste af mainstream-producenterne der gør dette, rent faktisk Samsung - desværre gør de det på en yderst begrænset serie produkter (Projektorer og snart også Blu-Ray afspillere). Derudover er det Pioneer og til dels Panasonic. Ikke fordi de laver plasma, det er omvendt - de er de eneste der har satset på plasma, netop fordi de fokuserer mere på at vinde gennem reel performance. Udover disse firmaer, finder du kun en reel vilje til at levere den bedst mulige kvalitet, hos mindre producenter som Runco, Planar, Sim2 osv. Og disse firmaer er naturligt nok begrænset af at have mindre udviklingsbudgetter. Hvis de store producenter havde samme målsætning som disse mindre firmaer, og lagde de samme budgetter bag, ville vi kunne have exceptionelt gode billeder i stuerne i dag. Desværre er det bare ikke særligt væsentligt for de store producenter at levere det bedst mulige - de bevæger sig på en balancegang der hedder at det skal være godt nok til at kunderne køber, og samtidig skal der være nok plads til forbedringer til at de også køber næste generation. Derfor holder man ofte igen på udviklingen, i stedet for at markedsføre det bedst mulige produkt. Som jeg oplever det har Pioneer, tvunget af omstændighederne, sat alt på ét bræt og udviklet det bedst mulige tv de kan her og nu. Det er dét, i højere grad end at det er et plasma-tv, der gør Pioneer's tv unikke. Et LCD-tv udviklet med samme attention to detail som et Pioneer plasma, og vel at mærke med samme målsætning mht. korrekt billedgengivelse, ville være _langt_ bedre end ethvert LCD-tv på markedet i dag. Firmaer som Runco og Planar gør hvad de kan, men er begrænsede af at panelerne skal købes udefra. |
|
![]() |
|
![]() |
Iøvrigt er forbrugerne i dag _langt_ mindre "tro" overfor mærker (eller forhandlere for den sags skyld) end tidligere. Lige så vel som at Elgiganten trækker en meget stor andel af de ellers utilfredse kunder ind i butikken igen næste gang de har et godt tilbud, så skal de fleste utilfredse Sony (eller whatever) kunder også nok vende tilbage, hvis næste års produkt ser ud til at være "hot". |
|
![]() |
|
![]() |
I mine øre lyder det som en lidt for fancy sælger forklaring I samme boldgade skal man huske på, at mange af de teknologier der tilføjes til både plasma og LCD ikke kommer fra producenten selv. Jeg har tidligere haft lejlighed til at komme lidt tættere på en af de firmaer der rent faktisk udvikler alle disse nye teknologier, som nogle år efter kommer på markedet. Redigeret af rasmuslarsen - 23-August-2007 kl. 13:22 |
|
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Interessant læsning-måske jeg er lidt "tung"men jeg fatter stadig ikke at man som den aller største producent af den slags isenkram-og det firma med verdens bedst kendte varemærke næst efter Coca-Cola,ikke har større interesse i også at levere det BEDSTE? lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
![]() |
lrev: Jamen blot fordi det ikke nødvendigvis sælger. Hvis det var tilfældet, så ville Pioneer jo bade i penge, og det er jo ikke ligefrem tilfældet. Man kan jo overføre det lidt til Samsung. Samsung leverede f.eks. med M7 serien et meget uheldigt Tv, men alligevel sælger Samsung som aldrig før. Her må man nok tilskrive marketing og design som de bærende faktorer. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |