|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
H_Madsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 28-Februar-2007 kl. 14:24 |
Jeg vil meget gerne ud og have et lcd tv til stuen... (gider ikke mit phillips 32" widescreen mere, og skal flytte til lejlighed på 4 sal så gider ikke slæbe de 70kg tv derop) Jeg ved bare ikke hvad det er for et jeg skal vælge. Som sagt skal det max. koste 12.000, og de krav der ellers er til det er at det helst skal være sort, min. 32" og så gerne digital tuner (har tdc kabeltv) Det skal kun bruges til DVD og alm. tv. (sport) Hvad kan i anbefale?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Plasma TV, ikke LCD.
|
|
![]() |
|
H_Madsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
ok, så bliver det et plasma, men har hørt deres levetid ikke er så god som på lcd tv'erne...
men hvilket plasmatv skal jeg så vælge? og hvad skal jeg se efter når jeg er i butikkerne og kigge. aner ingenting om det.. |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Plasma giver langt det bedste billede. Når vi er dit prisleje, så ville jeg tag at kigge på Panasonics skærme. Hvis det skal være nu, at du skal have en skærm, så er model PV60 et godt bud, men hvis du kan vente en måned (engang ultimo marts), så kommer Panasonics nye skærme, som hedder PX70. Du kan se nogle foreløbige priser her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21280& PN=1&TPN=500 Når du har kabeltv, så har du som udgangspunkt intet at bruge en digital tuner til, da du kan modtage alle dine kanaler digitalt via en Selector (som er et must). Når du kigger i butikker, så skal du huske at se skærmen med et analog tv signal, eftersom at de fleste skærme se godt ud med dvd. Derudover skal du kigge efter hvor god skærmen er til at vise sort (på nogle skærme er sort mere grå end sort) og kig efter om farverne er naturlige (det er selvfølgelig ikke sikkert at skærmen er indstillet korrekt). Redigeret af Sandal - 28-Februar-2007 kl. 21:52 |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
![]() |
takker.. Vil væbne mig med tålmodighed... tror jeg..
og så ud i butikkerne og kigge på de forskellige modeller. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Det passer ikke. Begge teknologier ligger omkring 60.000 timers brug før lyset er halvt så kraftigt, som da man pakkede fjernsynet ud og satte det til. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Et LCD tv kan nu være lige så godt som et plasma. H_madsen, når du går ud og kigger, så se om du ikke kan komme til at kigge på et JVC LT-32X70, LT-37M60 og LT-37M70. De er nok - i hvert fald de to sidste - lidt dyrere end de 12.000,- men ikke meget - men de er hammergo'e.
Redigeret af Thorvald - 01-Marts-2007 kl. 07:54 |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
ok, det skal jeg huske.. Ved du hvilke butikker i Aalborg området der forhandler de der JVC modeller??
mht. plasma, så er jeg glad for det bliver opklaret for det har været en af de ting der har afholdt mig fra plasma.. Synes også umiddelbart billedet er "blødere" på plasma end det er på et lcd, men igen instillingerne kan gøre meget |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det kan det ikke. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvorfor ikke?? (husk på jeg aner ikke ret meget om det her |
|
![]() |
|
Tortex ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Udvalget i Aalborg-området er ret tyndt - hvis du spørger mig. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Jo - billedkvaliteten kan på de bedre LCD fjernsyn være lige så godt som på et af de bedre plasma fjernsyn. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |