Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 20:09 |
Bare for at vende tilbage til det tråden handler om... Synes du at du er blevet klogere H_Madsen?
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 21:06 |
Nej, det kunne godt se ud som om vi aldrig bliver enige. Jeg er ikke LCD fanatiker, men det kan godt irritere mig at det lyder som om at plasma er det eneste der dur og er så meget bedre end LCD, når nu det ikke altid er tilfældet. Som sagt så kan LCD være lige så godt som plasma og jeg kan ikke forstå at I "plasma freaks" ikke kan acceptere det...
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 21:12 |
Hvis i mener at der er et LCD der kan måle sig med plasma, så nævn venligst nogle modeller og hvor vi kan se dem (gerne overfor et plasma), så må vi jo se om i har ret.
TC i Århus har i hvert fald ingen LCD skærme der bare er i nærheden af plasma kvaliteten.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 21:49 |
Thorvald skrev:
Som sagt så kan LCD være lige så godt som plasma og jeg kan ikke forstå at I "plasma freaks" ikke kan acceptere det...  |
Nu er der jo så bare det problem, at FAKTA taler imod alle de påstande du fyrede efter troelsits liste. På alle punkter tager du simpelthen fejl, og det er dine LCD/JVC-forblændede kommentarer mod beviselige fakta. Du skal have lov til at være glad for dit TV og dets billedkvalitet, men det er temmelig useriøst, at du konstant kommer med påstande, der beviseligt er forkerte.
|
 |
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 21:58 |
Lad os nu give LCD folket en chance til at give os nogle eksempler på nogle skærme, der er bare i nærheden af plasma kvaliteten... Jeg venter i spænding.
|
|
 |
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 23:15 |
Thorvald vil påstå at JVC viser mindst lige så gode billeder....
Sådan er der sikkert flere der for enhver pris vil byde ind og forsvare netop deres køb af TV med at det har verdens bedste billedekvalitet.
Redigeret af troelsit - 01-Marts-2007 kl. 23:15
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 07:48 |
Naiera skrev:
Nu er der jo så bare det problem, at FAKTA taler imod alle de påstande du fyrede efter troelsits liste. På alle punkter tager du simpelthen fejl, og det er dine LCD/JVC-forblændede kommentarer mod beviselige fakta. Du skal have lov til at være glad for dit TV og dets billedkvalitet, men det er temmelig useriøst, at du konstant kommer med påstande, der beviseligt er forkerte. |
Hvilke fakta, der beviseligt er forkerte? Og hvordan beviseligt?
Ja, jeg vil nævne JVC LT-37M60 - og det er ikke for bare at forsvare for enhver pris et fjernsyn jeg har købt og betalt for. Sharp XDE1 kunne måske også være et eksempel ligesom JVC LT-37M70 og måske LT-46Z70.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 07:59 |
troelsit skrev:
Thorvald vil påstå at JVC viser mindst lige så gode billeder....
Sådan er der sikkert flere der for enhver pris vil byde ind og forsvare netop deres køb af TV med at det har verdens bedste billedekvalitet. |
Hej. 
(Svar på det jeg markede med rødt.) Det er da ihvertfald ellers netop det Plasma-folkene har gjort i det sidste ½ års tid.
Nå men, jeg vil ikke påstå at det ene er bedre end det andet, det drejer sig vel i grunden om at være tilfreds med det man køber... Og desuden synes jeg altså stadig IKKE at der er så stor forskel som Plasma-folket vil gøre det til... Som før skrevet, ihvertfald ikke på skærme op til 42". Hvert produkt har sikkert sine fordele frem for det andet.
Men det jeg agerer imod, er at I har travlt med at ned-rakke LCD og samtidig skamrose Plasma. For det er nemlig skamrosning af højeste klasse, for I fortæller kun om det gode ved Plasma... I glemmer nemlig fuldstændig (sikkert med vilje) også at oplyse om de svagheder der åbenbart er ved Plasma.
For svagheder er der jo.. (Eks. "Lilla slanger" - "skygger" - " gardiner" - "blæserstøj" og hvad der nu ellers er dukket op.)
Og netop det beviser jo at Plasma har svagheder... De fleste af tingene vil jeg betegne som "systemsvagheder", flere af dem er jo ikke egentlige "fejl" i den rette forstand.
Både "slangerne" (Panasinic) og "gardinerne" (Pioneer) beskrev vores ellers så dygtige "Otto TC" som værende "egenskaber" og IKKE som egentlige fejl... Der var nemlig opserveret lign. ting og sager på andre fabrikanters Plasma-produkter også... Og vist også på tidligere generationer af Plasma-skærme.
De var dog bare ikke så slemme som på de nuværende Panasonic PV 60 modeller. (Ja, sådan forstod jeg det altså.)
Og jeg ved så også godt, at det på andre markeder derude i Europa, er anderkendt som fejl der skal rettes... Spørgsmålet er så, om der så bare ikke endnu engang dukker noget nyt op??? Muligvis er det netop fordi at det faktisk èr "systemsvagheder", at Panasonic er så tunge at danse med i dette spørgsmål?? For det har de jo ihvertfald været... Mener stadig ikke at der er kommet en løsning.
Og pussigt nok, så synes jeg efter megen læsning, at kunne konstatere, at LCD langsomt men sikkert bliver bedre og bedre, det er de fleste vist enige om.
Det gør Plasma tilsyneladende også... Og dog alligevel ikke rigtigt, for det virker lidt som om, at jo mere Plasma-teknikken presses, jo flere af disse tidligere nævnte "egenskaber/systemsvagheder" dukker der op???
Så netop derfor... Det er OK at rose Plasma'erne, men I bør så også sammetidig fortælle om de svagheder der "måske" følger med, så man er advaret, hvis man vælger at købe plasma.
I ved jo udmærket godt hvordan det skal gøres... Det er jo netop sådan I gør når I omtaler LCD. 
Redigeret af Pokerface - 02-Marts-2007 kl. 08:08
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |
H_Madsen
Bruger
Oprettet: 26-Februar-2007
Point: 51
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 09:23 |
Jeg bliver ikke det vilde klogere.. Synes mest der er mudderkastning teknologierne imellem...
Men (tror) jeg ved så meget:
plasma er bedst hvis jeg kun vil se tv og dvdfilm (evt. Panasonic px70)
lcd er bedst hvis jeg vil bruge den som pcskærm også(evt. Sony KDL-32v2500)
er jeg helt ved siden af?
|
 |
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 10:09 |
Hej "H_Madsen". 
Ja undskyld al denne "udenoms-snak" det er blevet til i dit emne. 
Men ja, det er ihvertfald dèt Plasma-folkene gerne vil have at du skal tro. 
Men jeg har nu ikke oplevet problemer med at se hverken TV el. DVD på min LCD-skærm. TV endda på alm. analog antennesignal, dog via kabel-TV... Den gør det meget bedre end mit 5 år gamle Philips "luxus" TV gjorde. Både lyd og billedmæssigt synes jeg og familien den er bedre, og det må vel være det vigtigste. 
Og jeg bruger den IKKE som PC-skærm.
Held og lykke med dit valg. 
Redigeret af Pokerface - 02-Marts-2007 kl. 10:11
|
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 10:28 |
Pokerface skrev:
cnn3 skrev:
Pokerface skrev:
Og efter det jeg læste fornylig, så er Plasma's markedsandele jo konstant for nedadgående... Der må da være en grund til dette???
| De er jo sikkert for dyre. Ved du hvad Danmarks mest solgte fladskærmsmærke er? Efter hvad jeg har hørt, står der Prosonic på 50% af alle solgte tv for tiden. Tror du det er fordi det er det bedste tv? |
Næææ, det er nok ikke det bedste TV, men Prosonic har da vist også Plasma, og så kunne folk jo vælge det, hvis det nu er såmeget bedre.
Men jeg tror nu ikke helt på dette, jeg kender efterhånden temmelig mange der har fladskærm, men der ingen Prosonic iblandt dem... Der er et enkelt "Hisense" (el. hvad det nu hedder) de andre er kendte produkter fra de "normale" kendte producenter.
|
Hvis du mener at kunne påvise at LCD er bedre end plasma set med baggrund i salgstallene, så vil jeg mene at _det_ argument er usandsynlig ringe ,
|
mvh Christian
|
 |
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 11:04 |
Hej "cnn3". 
Jeg vil ikke påvise noget som helst, for jeg vil ikke afgøre hvilket teknologi der er bedst. Jeg ser og prøver produkterne og beslutter ud fra det hvad jeg vil have. Og stadig synes ikke jeg ikke at kunne genkende ret mange af de "roser" Plasma får her i forummet... og ihvertfald slet ikke nok, vejet op imod ulemperne/fejlene, til at jeg selv på nuværende ville "sadle om". 
Redigeret af Pokerface - 02-Marts-2007 kl. 11:47
|
|
 |