recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD til lidt lysere rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD til lidt lysere rum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bestwestern Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD til lidt lysere rum
    Sendt: 29-December-2010 kl. 16:59
Jeg har (vist) fået mit projektor valg ned på følgende muligheder:
Sanyo PLV-Z800
eller
Epson EH-TW3200
Og håber I kan hjælpe mig med den sidste udvælgelse :)
Jeg frygter at jeg ikke kan mørklægge stuen helt.
Jeg er meget støj-kræsen, men mener begge to er gode i det henseende.
Forbruget er mest film, men også TV kigning og WII (og PS3 med tiden)

Godt Nytår!

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 21:53
Er Sanyo Z800 ikke bare en nyere udgave Z700 for at imødekomme krav til standbyforbrug?

I så fald ville jeg vælge Epson EH-TW3200, da Z700 dårligt havde lys nok til at klare mere end 80" iflg. hvad jeg hørte da den kom på markedet.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 10:07
Ok - er det lumens man kigger på der? sanyoens på 1200 mod epsons 1800.
(Der er ikke forskel i måle-metoden?)
http://uk.sanyo.com/products/View/PLV-Z800
http://www.epson.dk/content/DK/da_DK/products/video_projectors/product_spec/DNK-Product-Specification-EHTW3200-DA.ilocal.htm
Her sammenlignes z700 med Epson 3500 og Epson vinder vist:
http://www.youtube.com/watch?v=GcrvdeXaWjU
Men det er jo så lillebror og storebror til de modeller jeg har kig på (dog skulle det ligge tæt)
Jeg er næsten sikker på det bliver Epson'en - også efter at have læst:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89395&PN=1&title=hjlp-fra-scratch-til-valg-af-projektor

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 11:36
Så vidt jeg husker er der noget om at TW3200 og TW 3500 er stort set identiske. Der var en tråd om det for et par måneder siden.

Umiddelbar vil jeg mene man ikke kan bruge oplysninger om lumens til ret meget. Ved alm. brug i et mørkt rum vil lumens output ofte være langt under de nævnte 1200, hvis man da ikke vælger en eller anden dynamisk indstilling med smæk på lyset.

Hvad angår forskellen på Z700 & Z800:

Jeg har ikke krydstjekket alle specs, men umiddelbart ser som først antaget ud som om Z800 har et standbyforbrug under det lovmæssige krav på 1W. Ved Z700 står der intet om standbyforbrug.

Hvad angår lysstyrken på Z700, står der noget om det her:

Det er åbenbart kun ved en kombination af forskellige indstillinger den knapt har lys nok til at klare 80"

Second, low lamp mode also reduces lumen output by 37%, which is quite a bit more than the average of about 22% we find on most home theater projectors. The bottom line is that if you set the Z700 in Creative Cinema mode with the lamp on low and the zoom set to maximum telephoto, you will only get 163 lumens. That is not enough to light up anything more than an 80" diagonal screen in a fully darkened room. On the other hand, there is no need to do this. Most users will not bother to sacrifice the lumen output in low lamp mode-fan noise is very quiet even in full lamp mode, and there is no published expectation of extended lamp life in low power mode.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 11:38
Kender ikke Z800', men har læst den ikke er så lysstærk. Z800 er nok bedst til film, hvis man har et helt sort mørklagt rum. Men ser ser man/spiller noget hvor der gerne må være lidt lys i rummet, vinder TW3200. Skal man bruge den i en stue hvor der er hvide vægge osv, er lysstyrken altafgørende. Lidt irriterende hvis man altid skal sidde i total mørke for at spille eller se TV.

Plusser til Z800 må være størrelse og støj. TW3200 siger godt nok ikke så meget, men tror Z800 er en anelse mere støjsvag. Ved ikke om størrelsen er noget problem for dig, men TW3200 er nok ca 3 x så stor som Z800 !!

Synes personlig Epson er det bedre køb, især da den er ca 2000kr billigere.

Redigeret af cgmand - 30-December-2010 kl. 11:39
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 12:03
I den her test af Z800, nævner han TW2900 i konklusionen, som er forgængeren for TW3200:

"The simple reality, though, is that Sanyo just tweaking the standby power in shifting from the Z700 to the Z800 isn’t enough to persuade us to move upwards from the 7 mark we gave the Z700. And nor is it enough to persuade us to buy a Z800 ahead of Epson’s superior but almost identically priced TW2900."
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 14:02
Mange tak for svarene. Jeg er nu flyttet ind i huset med 'det lysere rum' :-) og det bliver nok Epson'en jeg vælger. Mht. støjen er jeg ikke sikker på Sanyo vinder - det er vist noget med at den giver en varierende lyd.
Størrelsen betyder ikke så meget.

Hvis Epson'en larmer for meget tror jeg at jeg vil forsøge at konstruere en kasse til den - med et par low noise blæsere i hver side. Men krydser fingre for at larmen er tålelig - ærgeligt at jeg ikke kan finde et sted i Odense hvor den kan ses og høres :-/
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:59
Den støjer ikke specielt meget. Sidder jeg 1 meter foran min som er monteret på en hylde ca 2 meter oppe, kan jeg ikke høre den..! Lækkert :) Havde en BenQ w1000 før og den larmede helt vildt.

Det bedste er hvis du har mulighed for at placere projektoren så du sidder foran den. Øret opfanger bedst lyd op ned og fremad.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 22:35
Den skal være 1½ meter over hovedet på os når vi sidder i sofaen.

Kan du heller ikke høre den når den ikke er i eco mode? Så laver den vist 28db.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 15:02
Jeg er lige ved at flytte pt. I mit nye setup kommer projektoren til at stå bagved sofaen, så har endnu ikke testet hvor projektoren står permanent bag sofaen. Lige nu (den næste dags tid) er projektoren placeret lige over hovedet på mig når jeg sidder i sofaen og jeg kan næsten altid høre den, men det er ikke generende. bruger ikke så tit living room mode, men den larmer kun en anelse mere.

Jeg tror ikke du finder noget der er specielt mere lydløst i den prisklasse.

Tror ikke støjen vil blive et problem for dig, det genere ikke mig og jeg er lidt krakilsk på det område.. og så slet ikke når du ser billedkvaliteten !! :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu