recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD tv i ALDI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD tv i ALDI

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af JoLa JoLa skrev:

Hmm det burde den have gjort if. manualen.

Gør din JoLa???

jeg mener jeg var inde i indstillingerne (billede), som jeg beskrev i min første post... nu har jeg ikke manualen her, men måske du kan sige om det 1) virker på din med at den kan fastholde 16:9 også efter slukning, og 2) isåfald på hvilken side det står i manualen, så jeg kan sige det videre til min farmor.

på forhånd tak

Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 18:36
Du har ret! Det virker ikke!
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

virker det ikke som et godt køb? hvad siger i ?

hilsen kallek

Tja Prisen er god.
TV'et, tja hvad tror du selv til den pris ?

Tror dog det kunne være et glimrende tv til soveværelset, sommerhuset m.m.

Et Mirai 32" kan fås for ca. 5.000 og jeg tror ikke der er den store forskel i billedekvalitet !
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

virker det ikke som et godt køb? hvad siger i ?

hilsen kallek

Tja Prisen er god.
TV'et, tja hvad tror du selv til den pris ?

Tror dog det kunne være et glimrende tv til soveværelset, sommerhuset m.m.

Et Mirai 32" kan fås for ca. 5.000 og jeg tror ikke der er den store forskel i billedekvalitet !

TROR???? hvad er specifikationerne på det Mirai som du har set...? På Medionen er der samme specs. som på mit dyre Sony LCD. Jeg skal så lige sige at jeg stadigvæk foretrækker mit Sony - Anytime ;-)

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 18:55
Der kan du bare se......hva`siger spec. om noget som helst......INGENTING!
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 09:45

Nogen herfra der har returneret en til Aldi? Min Aldi har idag fået to af disse, var slut inden. Er sikkert noget der er returneret så det ville vare interessant at vide hvorfor.

Leif

Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 10:25

Tja nu har jeg haft mit i 4 dage og jeg har kun gode ord at sige om det.
Jeg havde ikke forventet mig så meget andet end rimelig kvalitet. Men det er faktisk et rigtigt godt tv, synes jeg, sad og så hele angrebsscenen fra Pearl Harbour i går og det stod ualmindeligt flot. Ved tv er det en lidt blandet landhandel, TV2 står dårligere end fx. TV3 og National Geograhic,
om det så er nogle Tuner problemer ved jeg ikke. 

Det er nemt at bruge og selvom fjernbetjeningen er lidt klodset at se på så virker den godt.

Men en af mine venner som har et dyrt Philips var ude at se det og han ville sværge på at Medionet stod bedre. Men hans har også et par år på bagen og der sker vel noget på området. Man kunne også formode at de ryger så meget ned i pris, selv de anerkendte mærker at det med pris måske ikke bliver en parameter for kvalitet i fremtiden. Fx. ligesom med computere.

Nu har ikke så megen forstand på fladskærme og ser mest DVD, men jeg kan altså godt se om noget ser godt ud eller ej, min far har et ældre Prosonic og det ville jeg ikke kunne leve med, der er kvaliteten for dårlig.

Til 5000 kr synes jeg ikke man kan fejle det her tv og så falder priserne jo i mellemtiden, så om et år kan jeg sikkert købe drømme tvet for den halve pris.

Så efter min mening er det et godt entry level tv, men går man vildt meget op i det, så kan man sikkert finde masser af fejl på det, men sådan er det jo altid ikke?

Jeg kendte en der testede mindst 8 19" fladskærme, fordi han havde fundet et sted i spillet "Black Hawk Down" hvor der var nogle Ghost Image problemer. Han endte med at købe en CRT, vi andre kunne ikke se det!

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 10:32

Det er et tuner problem mht. TV2 JoLa (jeg har det samme problem her!), men når jeg kører TV2 igennem min Selector står det perfekt!

Jeg vil være ualmindelig taknemmlig, hvis du, eller andre der måtte have købt Medion skærmen, kunne fortælle mig hvordan man kan fastholde 16:9 Widescreen funktionen, også efter en slukning af TV'et.

På forhånd tak.

Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 10:48
Jeg skal prøve at chekke det der 16:9 problem, det er lidt underligt med TV2, men det er ikke generende synes jeg. Jeg havde faktisk det samme problem på mit JVC, så jeg tilskriver det ikke specielt dette tv, det er nok mere et kabel tv problem.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 20:09

Jeg tog til Aldi og fik købt en, var nu kun den ene tilbage. Har svært at se nogen forskel mellem min CRT Philips 32 8506 tror jeg det er. Har kun prøvet med almindelig kanal og DVD. Fik dog S-video uden farver på Medion, men OK med Scart. Internet kan jeg ikke læse fra ca. 4 meter, ellers ser billedet OK ud. Kanalskifte er lige hurtigt som CRT.

Leif

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 23:08

Oprindeligt skrevet af JoLa JoLa skrev:

Jeg skal prøve at chekke det der 16:9 problem, det er lidt underligt med TV2, men det er ikke generende synes jeg. Jeg havde faktisk det samme problem på mit JVC, så jeg tilskriver det ikke specielt dette tv, det er nok mere et kabel tv problem.

Det er et problem, hvis den ikke kan fastholde det format man ønsker at se fjernsyn i (16:9, 4:3, panorama, auto etc.). Det har mit Sony CRT og mit nye Sony LCD kunne hele tiden... jeg tror ikke det er en fejl, men de har blot ikke tænkt over at folk gerne selv vil have hel kontrol.

Men jeg vil være taknemmelig hvis du JoLa, eller andre kan finde en løsning - det vil gøre min gamle farmor glad... men hun har da fundet ud af at trykke på ARC knappen imellemtiden ;-)

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Fumse Fumse skrev:

TROR???? hvad er specifikationerne på det Mirai som du har set...? På Medionen er der samme specs. som på mit dyre Sony LCD. Jeg skal så lige sige at jeg stadigvæk foretrækker mit Sony - Anytime ;-)

Nu var det ment i sammenligning med Medion - men jeg tror heller ikke du kan se forskel i kvaliteten til dit Sony LCD TV hvis du bruger DVB-T signal !

Hvis man absolut skal skifte CRT ud til fordel for et LCD TV, så køb eksempelvis et Mirai 37" til 8.400, eller et 32" til 5.400 - det har ca. samme billedekvalitet som det bedste Sony LCD TV og bedre features.

Når så om 2-3 år Sony har fundet ud af hvordan man laver digitale TV, er priserne kommet ned på et passende niveau og du kan flytte Mirai Tvét ind i børneværelset.

Siden Sony´s flop med de sidste CRT digitale modeller har de fortsat deres flop over i LCD TV og kører i ring med deres digitale teknologi. Sony´s gloværdie periode under 100Hz CRT TV ( pre FQ80 ) er for en periode slut ....

Redigeret af ticker - 11-August-2006 kl. 00:48
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu