recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD tv i ALDI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD tv i ALDI

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 23:39

Jeg er delvist enig med dig Ticker i, at har man et kanon signal (kilde), så står det sgu godt på selv de billigste fladskærme - bortset lige fra det faktum, at mit sony er et 40" og Medionen 32" (se det er en forskel).

Og ja jeg er også enig med dig i at Medionen/miraiet - dækker de flestes behov (og økonomi). Jeg har skrevet godt om medionen, og miraien blot ligesågod og billig, så er det også et fornuftig køb for de fleste. - men igen det bliver nu aldrig det samme som et 40"

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Jeg er delvist enig med dig Ticker i, at har man et kanon signal (kilde), så står det sgu godt på selv de billigste fladskærme - bortset lige fra det faktum, at mit sony er et 40" og Medionen 32" (se det er en forskel).

Og ja jeg er også enig med dig i at Medionen/miraiet - dækker de flestes behov (og økonomi). Jeg har skrevet godt om medionen, og miraien blot ligesågod og billig, så er det også et fornuftig køb for de fleste. - men igen det bliver nu aldrig det samme som et 40"

37" kommer da ellers tæt på.

Kanon signal kilde - det er lige præcis hvad DVB-T er, og det er gratis lige uden for din dør. Kun tåber ser LCD TV med analogt signal,. Hvis du bor i København har du tillige et hav af svenske DVB-T kanaler, herunder kanal 6 og Øresund4, der viser flere storfilm næsten hver aften - helt gratis. Analog TV er slut prut finale, har du ikke inset dette skulle du måske se og få sat en alm. UHF antenne op på taget til DVB-T Har du abonnement til analogt kabel TV, så skift til digitalt !

Mine fingre kribler for at tage tegnebogen frem og købe et Sony 46X2000, men nu har jeg to gange været ned i Sony centret, begge gange skuffende - meget skuffende.

Ved DVB-T DR2 atletik har alle løberne en "aura" omkring sig, et typisk digital TV problem, og ved de mindste bevægelser i billedet mister billedet totalt sin fokus, som om kameraet i et kort øjeblik er ude af fokus. Det er den digitale billedbehandling der forsøger at lave et perfekt billede, men blot grumser det hele til - floppet fra FQ80 og HQ100 digitale CRT TV fortsætter.

Sandheden er jo at Sony ( med flere ) bruger en hel masse krudt på at signalbehandle analoge signaler så de står tåleligt på LCD TV - når vi har perfekte signaler via DVB-T.

Redigeret af ticker - 11-August-2006 kl. 01:06
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 10:08

Nu ved jeg ikke hvormeget du fik lov til at fifle rundt i indstillingerne på det nævnte sony. Men som ejer af netop lillebroderen til det nævnte TV, kan jeg nævne, at hvis støjreduktionsfilteret er slået til, får man netop den kedelige effekt du beskriver.

Og selvom du har set det i et Sony Center, så er det ikke nødvendigvis kalibreret....

jeg vil nu mere sige at fejlen ved 46x2000 er prisen... og det er også sådan jeg har vurderet Medionen (i en 32" udgave!). Den er kort og godt fantastisk hvis man ser på specs vs. pris.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 15:53
Hmmm - måske man skulle gi det en chance mere.

Jeg troede ellers ikke at 40X2000 var på markedet endnu ?

Var lige forbi Elgiganten idag - der er altså ikke den store forskel på 37" og 42", jeg tror ikke man kan se forskellen med mindre de står ved siden af hinanden.

Redigeret af ticker - 11-August-2006 kl. 21:43
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 15:57
Da der bliver målt diagonalt er det over lo cm på skrå. Når det omregnes i lige linie giver det et væsentligt større billede.
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 11:10

"Tænker" de nye LCD? Jeg har installeret 37 kanaler og hvis jeg skifter til 1, 2 eller 3 venter TVn lidt på om jeg vil taste et nummer mere, men fra 4 og op skiftes kanal direkt.

Leif

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

"Tænker" de nye LCD? Jeg har installeret 37 kanaler og hvis jeg skifter til 1, 2 eller 3 venter TVn lidt på om jeg vil taste et nummer mere, men fra 4 og op skiftes kanal direkt.

Leif

Øhh... det er jo fordi du ikke har logget flere kanaler end 37. havde du 41 kanaler, vil den også vente hvis du trykkede 4. Det gjorde mit gamle sony også... ikke noget sært i det

kan dog ikke se hvad det har med tråden at gøre?

Redigeret af fumse - 13-August-2006 kl. 20:22
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 21:35
[

Øhh... det er jo fordi du ikke har logget flere kanaler end 37. havde du 41 kanaler, vil den også vente hvis du trykkede 4. Det gjorde mit gamle sony også... ikke noget sært i det

kan dog ikke se hvad det har med tråden at gøre?

[/QUOTE]

Det er en Medion fra Aldi, derfor denne tråd. Det er min første LCD, så jeg troede ikke de var så smarte at de selv fandt ud af hvornår der ikke fandtes flere kanaler. Min CRT fra Philips "tænkte" ikke sådan.

Leif

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu