recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD vs Plasma shootout
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD vs Plasma shootout

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD vs Plasma shootout
    Sendt: 13-Juli-2009 kl. 21:39

Der har været sagt mangt og meget om billedkvaliteten på LCD skærme kontra plasma - jeg faldt lige over denne artikel, som ret klart viser nogle af de punkter hvor plasma og LCD er forskellige, specielt problematikken omkring betragtningsvinklen.

http://www.displaymate.com/LCD_Plasma_ShootOut.htm

LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 14:33
Tak for det glimrende link

LED med local dimming skuffede fælt:
A challenging test for HDTVs with Dynamic Backlights and Local Dimming is Chapter 14 of 2001: A Space Odyssey, which includes the trip through hyperspace. For portions of this chapter the Samsung unit decided that the star fields and other content were not worth seeing and just showed an entirely black screen.

- og så skriver han, at viewing angle for et LCD kun er én person bred

Venlig hilsen
KB
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 14:42

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

A challenging test for HDTVs with Dynamic Backlights and Local Dimming is Chapter 14 of 2001: A Space Odyssey, which includes the trip through hyperspace. For portions of this chapter the Samsung unit decided that the star fields and other content were not worth seeing and just showed an entirely black screen.

Jeg ville aldrig købe et LCD/LED tv, alene på grund af den dårlige betragtningsvinkel og så blæser jeg altså det meget lave strømforbrug en lang march. Strømforbrug er ikke uvæsentligt, men, man kan også blive for fanatisk med sådan noget...

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Jeg ville aldrig købe et LCD/LED tv, alene på grund af den dårlige betragtningsvinkel og så blæser jeg altså det meget lave strømforbrug en lang march. Strømforbrug er ikke uvæsentligt, men, man kan også blive for fanatisk med sådan noget...

Specielt med tanke på at de (endnu) er så meget dyrere end andre sammenlignelige apparater, at det tager mange år før en evt. besparelse i strøm har opvejet merprisen ved indkøbet.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Specielt med tanke på at de (endnu) er så meget dyrere end andre sammenlignelige apparater, at det tager mange år før en evt. besparelse i strøm har opvejet merprisen ved indkøbet.

Tjaaa, Samsungs nye plasma tv har jo også et meget lavere strømforbrug end tidligere årgange, så det er nu begrænset, hvor meget man kan spare i strøm ved at købe et LCD tv med LED belysning. Samsungs nye plasma tv vs Samsung LCD/LED. Jeg ville vælge et plasma tv, uden tøven.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:49
Spændende læsning 

Det bekræfter bare at plasma tv leverer den bedste allround løsning for de fleste forbrugere. hvis familien DK dog bare vidste det... og ikke blev vildledt af uvidende sælgere i fona, elmutanten mv.

/Halsted
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 21:32

Jeg blev glædeligt overrasket da jeg endelig fik mit LG inde for dørene og så med det samme forskellen og skulle også lige sammenligne med mit gamle 9731 LCD side om side.

Så jeg fortryder da at have debatteret plasma vs lcd for nogen år siden :-) og fortaler for philips lcd. Det var så dengang.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg blev glædeligt overrasket da jeg endelig fik mit LG inde for dørene og så med det samme forskellen og skulle også lige sammenligne med mit gamle 9731 LCD side om side.

Så jeg fortryder da at have debatteret plasma vs lcd for nogen år siden :-) og fortaler for philips lcd. Det var så dengang.

Det er da ikke fair at sammenligne et snart 3 år gammelt produkt, med en helt ny LG model!

Men selvfølgelig glædeligt, at du er tilfreds med dit LG.

Redigeret af vasif - 14-Juli-2009 kl. 21:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu