|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kaspere ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 30-Juni-2007 kl. 13:07 |
|
Hej TV og LCD -eksperter.
Nu skulle jeg helst bruge lidt hjælp igen. Eller nærmere lidt rådgivning. ![]() Mit gamle Philips CRT-tv (Topmodel i 2005 - Philips PW9509), forulykkede under min flytning for nyligt og er det blevet erklæret totalskadet. (Blev tabt på fliserne på vej ud til bilen (vejer 65 kg!)). Fona oplyste mig om, at min Xtra/total forsikring, jeg købte tilbage i 2005 ville dække og i næste uge får jeg så afgørelse, om hvor meget jeg får til et nyt tv. (Held i uheld kan man vel sige). Nu kommer I, kære recordere.dk brugere så ind i billedet, da jeg gerne vil være lidt på forkant med, hvad et godt tv er, når jeg skal ned i butikken i næste uge. (Fona er jo ikke ligefrem kendt for indsigtsfuld rådgivning) Hvis jeg får omkring 5.000-6000 kr. til et nyt tv, har jeg bestemt mig for, at benytte mig af Fonas tilbud på Samsung LE32S67, som er en S71 i forklædning + indbygget digital-tuner til 4.999 kr. Jeg har set dette tv hos kammerat og var faktisk overrasket over den udmærkede kvalitet på analog tv og især på PC-billedet igennem VGA-billedet. Måske er jeg bare ikke så kræsen ![]() Men hvis jeg så får 7-8000 kr, er jeg lidt på bar bund, da der er flere modeller = muligheder i denne prisklasse. Så hvad skal jeg vælge? Og hvad er bedst? JVC LT32EU80, som er en JVC LT32A80 under andet navn. 7000 kr. Philips 32PFL5322 7000 kr. LG 32LC55 - 8000 kr. LG 32LC2R(R) Med indbygget 80GB harddisk optager. 8000 kr. Tv'et skal bruges til Stofa kabeltv, til min Xbox 360, lidt DVD og til pc-tilslutning gennem VGA porten. Jeg har læst mig til at JVC generelt leverer et godt billede fra et analogt tv-signal, men jeg har også en uforklarlig forkærlighed for Philips, idet jeg synes det laver pæne og gennemførte produkter. Men nu er gode råd jo for engang skyld gratis, så jeg håber at i kan hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tusind tak. Mvh Kasper. |
||
![]() |
||
Kaspere ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Er der slet ingen hjælp at hente?
|
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Hej Kaspere,
Hvis du søger på JVC i overskrifterne under TV apparater, vil du se, at den nye JVC er ret populær: http://www.recordere.dk/forum/search.asp?KW=jvc&SM=1& ;SI=TC&FM=28&OB=1 Det er det vel dette i Fona, som du har tænkt på? Så er det jo bare at håbe på, at forsikringen er dig venligt stemt ![]() Pøj pøj ![]() Venligst Søren |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak skal du have Søren.. Det gav jo lidt læsning. Havde læst en del af trådende inden, hvilket også gav et plus i bogen til JVC, med hensyn til kvaliteten af det analoge signal. Men der må da være nogen her på sitet, der ved noget om de forskellige tv'er? Philips'en er jeg i øvrigt også meget interesseret i. |
||
![]() |
||
Bridge ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 430 |
![]() |
|
Hvis budget'et kun er 5-8 tusinde, så vil jeg holde mig væk fra philips modellerne. Og hoppe på JVC vognen. Jeg må indrømme at JVC tiltaler mig en del. Jeg så en 26 tommer i Merlin for nogle måneder siden, og det så virkelig godt ud selv med analog signal, altså når man tænker på at der en lcd (Jeg er plasma mand Og så lidt der ikke er relateret til denne tråd: Men af princip prøver jeg at undgå at handle med fona, merlin, og lignende butikker, da rådgivning fra deres personale er alt for ringe. Langt de fleste af medarbejderne ved mindre end mig selv om tv'ene. Jeg kan til nød gå med til at handle i elgiganten i og med at de har 30 dages returret uden brok. Jeg var ude i elgiganten megastore i foregårs og jeg var målløs over deres priser på pana fladskærmene. De var ligeså høje som den vejledende pris som panasonic centrene havde, da modellerne kom i marts måned. Jeg har aldrig set, så mange fladskærme opstillet i en enkelt butik, og så var det mest skræmmende, at der ikke var en eneste medarbejder man kunne spørge til råds. Området var ryddet for medarbejdere |
||
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Og du er m på,at du billdmæssigt rykker op i en hel anden liga hvis du vælger plasma 37" Pana70 ? (set til 8000) - men der er så lige det m konsolspil . . .
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay. Tak for dit svar. Jeg er også mere og mere sikker på det skal være JVC'en i denne prisklasse. Det der tiltaler mig er især de mange gode ord om behandlingen og visningen af det analoge tv signal, samt designet, som både er klassisk og stilrent. Men hvor god er JVC med en pc tilsluttet? Jeg ville helst gerne kunne surfe osv.
Det er ikke for at virke fornærmet og i den dur - slet ikke ![]() |
||
![]() |
||
Bridge ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 430 |
![]() |
|
Jeg har desværre ikke set en JVC skærm sat til en computer, men jeg kan dårligt forestille mig at det vil gå galt. Lcd skærme er jo generelt bedre end plasma, når det handler om pc brug, bla pga højere opløsning
|
||
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Nogle der kan fortælle mig, hvornår de ny JVC skærme rammer DK?? Redigeret af vasif - 30-Juni-2007 kl. 23:31 |
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Nogle der kan fortælle mig, hvornår de ny JVC skærme rammer DK??
|
||
![]() |
||
cannavaro ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Ja Elgiganten Megastore er ikke fyldt med mange medarbejder som der burde.. Var derovre i fredags. Stakkels medarbejdere. Kan ikke lade være med at have ondt af dem. Jeg var derude klokken 17.00.. En medarbejder i Data, én i Tele, og to i Radio/tv, til DK's største elektronik-varehus.. Ved ikke hvad de tænker på derovre, men hold op hvor medarbejderne spurtede frem og tilbage, og betjente den ene kunde efter den anden. Ham i Tele, en yngre mand, af udenlands herkomst, stod det ene øjeblik og lavede telefon-abbonnementer, imens han hver andet minut skulle slukke for alarmerne til mobilerne og navigationsanlæggene, fordi kunderne ragede. (Iøvrigt et helt vanvittig alarmsystem de kører med) De to i Radio/tv havde det heller ikke let. Den ene havde forstuvet fingeren, men kæmpede ihærdigt for at taste oplysninger ned på computeren.. I virkeligheden burde han slet ikke havde været der, taget hans tilstand i betragtning.. Den anden må have været afdelingsleder, for han skulle både tage en sur kunder som var kommet for at brokke sig, og samtidig sætte varer på plads, og ikke nok med det, rodede han rundt med en masse papirer, som så ud til at skulle underskrives etc.. Data-medarbejderen var en forholdsvis ældre mand, som så ud til at have travlt med at reparere en computer, men da kunderne stod i kø, fik han ikke lavet særlig meget. Uheldigvis kom den kunde hvis computer skulle repareres, men den stakkels medarbejder havde været alene hele dagen i Data, og havde sikkert en masse andre opgaver, hvilket betød han ikke blev færdig til tiden. Kunden var stiktosset, og gik sin vej. Andet ved jeg ikke.. Jeg havde selvfølgelig opgivet at få betjening, og normalt ville jeg være stiktosset, men da jeg så hvor hårdt medarbejderne havde det, kunne jeg ikke nænne at brokke mig.. De gjorde virkelig hvad de kunne, og det er jo ikke deres skyld, at der ikke er medarbejderne nok, men det gik selvfølgelig ud over dem.. Min oplevelse strækker sig over 20 minutter. Som medarbejder ville jeg ikke kunnet have klaret de 20 minutter, men medarbejderne har sikkert stået der hele dagen.. 20 minutter jeg aldrig glemmer.. Der var spænding og intriger nok til en hel spillefilm.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja de har nogle begynder problemer ude i megastoren i taastrup, første gang jeg var derude, måtte alle forlade butikken, pga akut strøm nedbrud.... Redigeret af Bridge - 30-Juni-2007 kl. 23:35 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |