Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
okaare
Super bruger
Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
|
Emne: Ældre film matcher Blu-ray kvaliteten Sendt: 29-Juni-2008 kl. 10:20 |
Vi oplever i dag et boom af primært helt nyindspillede film i blu-ray, men hvad med klassiske storfilm fra eksempelvis 50’erne og 60’erne. Vil de store filmselskaber sende de film på markedet, og vil de i det hele taget kunne leve op til de høje krav i opløsning, blu-ray teknologien kræver – er der nogen, der har et bud?
Redigeret af okaare - 03-September-2008 kl. 15:43
|
 |
kimols
Guld medlem
Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 10:34 |
Ja det var et godt spørgsmål...men jeg kan snakke med om at det ikke er alle blu-ray film der er pengene værd...det er så standard dvd film fra 90erne og til ca 2000 hvor de er sendt ud igen som Blu-ray.. Mange af de film som man kan købe til 49kr idag,hvor du skal betale ca 250-279kr for dem på Blu-ray,er ikke de 200kr mere værd,atså kvalitets mæssigt....Nu har jeg selv ca 800 standard dvd film,og har en bd30 panasonic Blu-ray afspiller og en Pioneer pdp lx-508 skærm,som i forvejen gir et kanon billede på standard dvd,så jeg vil ikke anbefale at bare købe i den tro at de film som er genindspillet på Blu-ray er super kvalitet...jeg får et billede på en del af mine dvdèr(standard)som jeg har været ude for at de ikke er meget bedre på Blu-ray,altså er de ikke 200kr mere værd,på Blu-ray film......ved ikke om du ku bruge dette svar til noget....
|
Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 11:05 |
Skal vi forstår det sådan at du mene, at mange gange er DVD minst lige så
godt som Blu-ray, og der mange gange ikke er nogle grund til at købe Blu-
ray udgaven til 250,- kr. når man kan få samme kvalitet med en DVD til
50,- kr. (tilbud) ?
For så må moralen værre, at hvis du har en rigtig god fladskærme på 32" til
40" får man ingen glæde af Blu-ray formaten, derfor drop købet at en Blu-
ray afspiller og beholde din DVD afspille, du kan jo ikke se forskæl.
|
 |
kimols
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 11:11 |
Startrek skrev:
Skal vi forstår det sådan at du mene, at mange gange er DVD minst lige så
godt som Blu-ray, og der mange gange ikke er nogle grund til at købe Blu-
ray udgaven til 250,- kr. når man kan få samme kvalitet med en DVD til
50,- kr. (tilbud) ?
Jeg mener at med mit grej af udstyr,som jeg selv syntes gir et ret godt billede,ja så mener jeg at det ikke er alle blu-ray film der er de penge værd i forhold til standard filmen til 49kr(tilbud)...
For så må moralen værre, at hvis du har en rigtig god fladskærme på 32" til
40" får man ingen glæde af Blu-ray formaten, derfor drop købet at en Blu-
ray afspiller og beholde din DVD afspille, du kan jo ikke se forskæl. | Nej det mener jeg ikke,fordi der er en del især de nye blu-ray film som er super kvali,og klart et bedre billede end standard filmene...men ens skærm og afspiller har jo en del at sige om ens mening til det jeg skrev om kvali,og om standard film..
|
Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
 |
Haugboelle
Guld medlem
Oprettet: 18-April-2008
Point: 527
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 13:15 |
De helt gamle film er heller ikke skudt i høj nok opløsning til at de kan blive restaureret på samme måde som dem vi har set indtil videre er de ?
Feks Blade Runner fra 82 er jo et mega godt eksempel på en god BR
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 13:21 |
Jo, de gamle film er netop også optaget på film, og har dermed rigeligt med opløsning. F.eks. er Casablanca en af de bedre udgivelser på HD DVD, og viser hvad man kan gøre med moderne udstyr og velbevarede filmoptagelser fra for 60 år siden.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 14:03 |
Jeg vil give kimols ret så langt, at der er nogle BD udgivelser derude som man akkurat lige så godt kunne købe på DVD. Og helt sikkert hvis de kun indeholder DD5.1 lydspor.
Men det er de få, der er så dårlige. Den samlede oplevelse ved at sætte en god BD på med god lyd er et kvantespring opad. Meget større end forskellen på vhs og dvd 
|
 |
kimols
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 14:07 |
Kampus skrev:
Jeg vil give kimols ret så langt, at der er nogle BD udgivelser derude som man akkurat lige så godt kunne købe på DVD. Og helt sikkert hvis de kun indeholder DD5.1 lydspor.
Men det er de få, der er så dårlige. Den samlede oplevelse ved at sætte en god BD på med god lyd er et kvantespring opad. Meget større end forskellen på vhs og dvd 
| He he... det er rigtigt nok,men det er mest de nye blu-ray der rigtigt sparker røv..... nu kan du jo glæde dig til Spider boxen,de står fanme godt.....(altså hvis du har sat penge ind)hahahaha
|
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 14:07 |
Kunne det ikke værre sjovet med en liste over Blu-ray film der er lige så
dårlig som normal DVD udgaver (bla. med DD 5.1 lyd), så man ikke ved
hvilken Blu-ray udgivlser der er spile af penge og man lige så god kunne
købe dem på DVD (og spare penge) ?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 14:10 |
kimols skrev:
Kampus skrev:
| He he... det er rigtigt nok,men det er mest de nye blu-ray der rigtigt sparker røv..... nu kan du jo glæde dig til Spider boxen,de står fanme godt.....(altså hvis du har sat penge ind)hahahaha
|
Spiderman kicks as, har selv 3eren. Du kan være helt rolig, de rare penge er på vej
|
 |
kimols
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 14:31 |
Kampus skrev:
kimols skrev:
Kampus skrev:
|
Spiderman kicks as, har selv 3eren. Du kan være helt rolig, de rare penge er på vej | Jeg er helt rolig kampus..... ...glæd dig .....
|
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 16:16 |
Kampus skrev:
Jeg vil give kimols ret så langt, at der er nogle BD udgivelser derude som man akkurat lige så godt kunne købe på DVD. Og helt sikkert hvis de kun indeholder DD5.1 lydspor. |
Til dén kategori henhører efter min mening "Die Hard" 1 & 2 filmene. Jeg har virkelig vanskeligt ved at se, hvorfor man dog har spildt en High Definition-udgivelse på så dårligt kildemateriale.
(Nogen, som gerne vil købe - eller bytte noget andet med - "Die Hard" 1 + 2? )
Redigeret af musicus - 29-Juni-2008 kl. 17:40
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |