recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ældre film matcher Blu-ray kvaliteten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆldre film matcher Blu-ray kvaliteten

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Cookimonster Cookimonster skrev:

Jeg har ikke set Predator på DVD som man måske burde gøre for at sammenligne kvaliteten, men hvordan undgår man nitter som Predator?!

Du kan undgå "nitter" ved at checke anmeldelser af blu-ray film, på f.eks. denne side:

http://bluray.highdefdigest.com/reviews.html

Hvis du checker Predator, kan du se at der er problemer med billedkvaliteten.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 11:16

Dark Knight (1080P): Dette er min reference-film, hvor lyd og billede er knivskarpt og smukt! Jeg tror jeg har vist introsekvensen de første 30 gange til forskellige gæster. Dette er hvad jeg på nuværende tidspunkt forventer af en Bluray.

TDK er overhovedet ikke nogen referenceudgivelse. Alle scener der ikke er IMAX er plagede af DNR og Edge Enhancement, hvilket samlet set gør det til en skuffende udgivelse i forhold til hvad man kunne forvente, efter f.eks. at have set Batman Begins.

Band of Brothers (1080I): Eminent serie, hvor lydbillede stadig er rigtigt godt, men billede absolut ikke er så skarpt og hænger selvfølgelig nok sammen med det er interlaced. Specielt sekvenser med store områder af grå, halvtusmørke fremstår den mindre gode kvalitet tydeligere. Men er der nogen som kan svare på hvorfor serien er interlaced?

Der står 1080p på æsken, og det er også første gang jeg hører nogen påstå, at den er interlaced.

Predator (1080P): Heldigvis har jeg kun lånt denne ellers undeholdende 80er actionfilm. Her er billede ganske dårligt ift. the Dark Knight og selv min kæreste synes kvaliteten er elendig. Der bliver skrevet med store bogstaver at det er 1080P, men jeg ville føle mig snydt hvis jeg har købt denne udgivelse som bluray!!

Så slem er den heller ikke. Årsagen til Predators mangler er nok en blanding af en halvdårligt udført udgivelse, og dårligt materiale brugt hertil. Ikke alle film er optaget på lige god film, og nogle bliver også bevaret bedre end andre.

Redigeret af Naiera - 22-Januar-2009 kl. 11:21
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 11:28

Band of Brothers (1080I): Eminent serie, hvor lydbillede stadig er rigtigt godt, men billede absolut ikke er så skarpt og hænger selvfølgelig nok sammen med det er interlaced. Specielt sekvenser med store områder af grå, halvtusmørke
fremstår den mindre gode kvalitet tydeligere. Men er der nogen som kan svare på hvorfor serien er interlaced?

Min er i 1080p og den er ganske skarp i billedet.

Dog er filmen grynet, men det er jo sådan den er lavet, og sådan skal den være.
Til top
Cookimonster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2008
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg har ikke set Predator på DVD som man måske burde gøre for at sammenligne kvaliteten, men hvordan undgår man nitter som Predator?!

Du kan undgå "nitter" ved at checke anmeldelser af blu-ray film, på f.eks. denne side:

http://bluray.highdefdigest.com/reviews.html

Hvis du checker Predator, kan du se at der er problemer med billedkvaliteten.

Får en "Application error (Rails)" fejl, men forsøger siden igen senere

Til top
Cookimonster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2008
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 12:14

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Dark Knight (1080P): Dette er min reference-film, hvor lyd og billede er knivskarpt og smukt! Jeg tror jeg har vist introsekvensen de første 30 gange til forskellige gæster. Dette er hvad jeg på nuværende tidspunkt forventer af en Bluray.

TDK er overhovedet ikke nogen referenceudgivelse. Alle scener der ikke er IMAX er plagede af DNR og Edge Enhancement, hvilket samlet set gør det til en skuffende udgivelse i forhold til hvad man kunne forvente, efter f.eks. at have set Batman Begins.

Jeg referede også blot til at dette er min reference-titel, måske skulle jeg blot kalde det sammenlignings Bluray. Men kan være jeg skal "Batman Begins" på bluray snarest 

Band of Brothers (1080I): Eminent serie, hvor lydbillede stadig er rigtigt godt, men billede absolut ikke er så skarpt og hænger selvfølgelig nok sammen med det er interlaced. Specielt sekvenser med store områder af grå, halvtusmørke fremstår den mindre gode kvalitet tydeligere. Men er der nogen som kan svare på hvorfor serien er interlaced?

Der står 1080p på æsken, og det er også første gang jeg hører nogen påstå, at den er interlaced.

Jeg kunne ikke lige finde noget på æsken (som er lånt) og 1080i mener jeg blot at der står på mit fjernsyn når den popper op. Så der har jeg nok været for hurtigt ude og skal eventuelt have kigget lidt på min indstilling af PS3.

Og hvis den skal være lidt mere rå i looket, for at være autentisk, jamen så er det jo ikke en dårlig kvalitet. Den diskussion har der vist også været før med blandt andet "300"

Predator (1080P): Heldigvis har jeg kun lånt denne ellers undeholdende 80er actionfilm. Her er billede ganske dårligt ift. the Dark Knight og selv min kæreste synes kvaliteten er elendig. Der bliver skrevet med store bogstaver at det er 1080P, men jeg ville føle mig snydt hvis jeg har købt denne udgivelse som bluray!!

Så slem er den heller ikke. Årsagen til Predators mangler er nok en blanding af en halvdårligt udført udgivelse, og dårligt materiale brugt hertil. Ikke alle film er optaget på lige god film, og nogle bliver også bevaret bedre end andre.

Man bliver jo blot hurtigt forvent med en bestemt kvalitet, men jeg har jo ikke sammenlignet den med DVD og det burde man måske. Men jeg ville stadig være skuffet hvis jeg havde købt den.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 13:03

Ved at kigge på dette site og scrolle ned til Tier O -blu- og Tier 1 -gold-

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316

Redigeret af Kampus - 22-Januar-2009 kl. 13:04
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu