recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ældre jamo højtalere - hvilken forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ældre jamo højtalere - hvilken forstærker?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
babamac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Herlev, Danmark
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér babamac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 23:55
Ok, må sgu hellere lige få tjekket op på hvad fjernsynet overhovedet understøttet :) 
Damn, er hårdt at skulle lære noget nyt :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af babamac babamac skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Subben tilsluttes som normalt til SUB Pre Out på Reciver, Brug Line In L. De øvrige højttalere tilsluttes de respektive udgange på Reciver. Front L+R, Center, Bag L+R.
De indstilles til Small, det er jo SW der skal håndtere LF. Cut Off på SW stilles til 80 Hz. Styrken stilles på halv.

Sorry, men noget af det er jeg simpelthen nødt til at have skåret ud i pap.. 
Forbinder jeg subben til forstærkeren(sub har 2 phono indgange der hedder line in), så skal jeg kun forbinde til L-kanalen?

Nogle forstærkere har 2 phono udgange til subben. Left og right. Ellers bruges et splitter kabel.
Jeg har aldrig fået købt et splitter kabel og kører kun ind i left. Det fungerer fint.

Indstilles til small? Giver det først mening når man sidder med forstærkeren?
Og hvad er LF som sub'en håndterer?
Hvis du indstiller dine højtalere til small filtrerer forstærkeren de dybeste toner fra. Så bliver højtaleren ikke belastet at nogle toner som den har svært ved at gengive. Disse toner bliver gengivet af subben.

Her er en artikel der viser hvordan en subwoofer indstilles

Resten giver fint mening :) 

Redigeret af Mufti - 13-Juli-2013 kl. 07:51
Til top
babamac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér babamac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af babamac babamac skrev:

Subben tilsluttes som normalt til SUB Pre Out på Reciver, Brug Line In L. De øvrige højttalere tilsluttes de respektive udgange på Reciver. Front L+R, Center, Bag L+R.
De indstilles til Small, det er jo SW der skal håndtere LF. Cut Off på SW stilles til 80 Hz. Styrken stilles på halv.

Sorry, men noget af det er jeg simpelthen nødt til at have skåret ud i pap.. 
Forbinder jeg subben til forstærkeren(sub har 2 phono indgange der hedder line in), så skal jeg kun forbinde til L-kanalen?

Nogle forstærkere har 2 phono udgange til subben. Left og right. Ellers bruges et splitter kabel.
Jeg har aldrig fået købt et splitter kabel og kører kun ind i left. Det fungerer fint.

Indstilles til small? Giver det først mening når man sidder med forstærkeren?
Og hvad er LF som sub'en håndterer?
Hvis du indstiller dine højtalere til small filtrerer forstærkeren de dybeste toner fra. Så bliver højtaleren ikke belastet at nogle toner som den har svært ved at gengive. Disse toner bliver gengivet af subben.

Her er en artikel der viser hvordan en subwoofer indstilles

Resten giver fint mening :) 

Fantastisk, tak Mufti :)
Til top
babamac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér babamac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 16:38
Tusind tak for hjælpen, men projekt "billigt" surround er lige sat lidt på standby da jeg fik fingrene i et komplet sæt med bluray og hele molevitten, et HT-D5500 fra Samsung :) 
Om lydkvaliteten lever op til den jeg måske havde fået ud af Jamo-sættet ved jeg først om 10-14 dage når jeg får testet sættet af hos en kammerat der stiller en receiver til rådighed :) 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 17:05

Hvis det er et komplet sæt, så der der  ingen brug for Reciver, den er jo med.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
babamac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér babamac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 23:02

Hvis det er et komplet sæt, så der der  ingen brug for Reciver, den er jo med.

Tror faktisk det er præcis det sæt jeg har fået fingrene i.. HT-D5500 :) 
Det er ikke hifi, og lyden er muligvis bedre i Jamo-sættet, men det er sgu ok det surround der.. Det er første gang jeg har surround sat til herhjemme, og må sgu sige jeg ikke er skuffet :) 

Jamo-sættet bliver sat op hos en kammerat i en af de næste par weekender, han har en forstærker og mangler højtalere, så det er jo win-win :) 

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu