|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
madsbundgas ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 23-November-2009 kl. 20:07 |
Hej Recordere.dk :)
Har kigget på 3 forskellige fjernsyn og ville høre om der er nogen der kan fortælle mig forskellene på LE40B530 til 4300,- og 535 til 5200,- udover prisen obviously. Det tredje fjernsyn jeg har kigget på, er Philips 42PFL5604H, som sælges i Elgiganten til 5000,- Er dette at foretrække i forhold til LE40B530, som jeg havde tænkt mig at købe hvis det ikke har store mangler op til 535'eren. Er der desuden nogen som har en idé om der sker prisfald på disse fjernsyn til januarudsalg? De kan vel næsten ikke blive billigere? |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
LE40B530, hvoraf B530 er værd at nævne, fordi betegnelsen betyder, at der er tale om et parallelimporteret Tv, som gør at du er en del ringere stillet, i forhold til den nordiske model, som du også refererer til, og som slutter på 535. Derfor prisforskellen.
http://www.samsung.com/dk/consumer/pdf/forskellenTV_dk.pdf Parallelimporteret Tv fra Samsung kan, og har i mange tilfælde problemer hvad angår kompatibilitet med de indbyggede tunere, men det er blevet diskuteret op til flere gange herinde, så vil ikke gå i detaljer med det. Jeg har selv været i besiddelse af et Samsung Tv til soveværelset, som kvalitetsmæssigt næsten var det samme som du refererer til, og billedet er efter justering ganske fornuftigt, faktisk ret overraskende, taget i betragtning af prisen. Philipsen har jeg ikke set Live, men generelt er 50-Serien ikke noget at råbe hurra for, men sikkert fint nok til nogle. Det er bare svært at indstille til et nogenlunde korrekt billede, som jeg ville være rigtig tilfreds med. Men hvorfor ikke bare hoppe på Panasonic 42" X10, som er set helt ned til 4500 Kr, og som billedmæssigt er bedre, hvor du heller ikke rigtig behøver at indstille op og ned på det, for at få et godt billede? Der er masser af tråde om netop denne skærm. |
|
![]() |
|
madsbundgas ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Jamen har da hørt om det Panasonic, men er kommet frem til den konklusion at jeg ser for mange 1080p film, til ikke at ville have et full hd fjernsyn. Jeg går ikke ud fra at Panasonicen kan skalere så flot at det kommer på højde med et ægte full hd fjernsyn? Og desuden kan jeg bedre lide Samsungs design
![]() Man kan ikke finde ud af om 530'erens tunere vil virke herhjemme, vil nemlig gerne spare de 1000 kroner ![]() |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Du skal sidde meget tæt på, for overhovedet at kunne se forskel på 720P og 1080P. Oveni er det egentlig først 50" og opefter, hvor det egentlig sådan for alvor kan betale sig. FULL-HD er mere eller mindre ligegyldigt, specielt i forhold til så mange andre ting, f.eks. farvegengivelse, kontrast, shadow-detail osv, hvor Panasonic altså er bedre. Det er faktorer som spiller en langt større rolle i dagligdagen end Full-HD, og faktorer som du også ville kunne opleve en synlig forskel på. Det er fint nok med Full-HD, det er slet ikke det, men du må endelig ikke tilsidesætte det i forhold til så mange øvrige ting, som er langt vigtigere.
Der findes utallige tråde, indlæg og artikler her på forum, men også på nettet, omkring Full-HD. http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511 http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1183765992 Fair nok, at du mener, Samsung's Tv er pænere, hvilket jeg bestemt ikke kan være uenig i, men er det nok til at gå på kompromis, med så mange andre gode ting? Med hensyn til 530 vil det være et sats, og medmindre en anden har købt det samme Tv hos en given forhandler, og kan bekræfte det virker, er der ikke garanti for, at det vil fungere optimalt. Du kan evt. tage og kontakte forhandleren og forhøre dig an, og se hvad de siger. De fleste forhandlere af denne skærm, har nok ikke afprøvet skærmen, for at se om netop denne del skulle virke, men satser alligevel, og bare fyger et svar afsted, måske afhængig af deres erfaringer fra importør eller kunder, så heller ikke her kan du altid være lige sikker. Redigeret af vasif - 24-November-2009 kl. 19:42 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |