|
LED pære til PH 5? |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kampus: Jeg hører gerne hvilken pærer du ender op med at købe. Jeg har selv 2x PH5 til at ligge fordi jeg aldrig har fået taget mig sammen til at hænge dem op. Måske en god energipærer kunne hjælpe på det
|
|
|
|
McNiklas
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er selv så heldig at have fået en ph kogle med da jeg flyttede hjemmefra. Har selv været en del typer pære i gennem for at finde den rigtige, og det samme har mine forældre der også har nogle forskellige ph lamper. Vi har prøvet Phillips pære til 4-500 kr og andre i samme prisklasse. Men valget faldt på en 1000lm LED pære fra ikea til 60-70 kr. og det virker bare!
|
|
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Funktioner
Tak(0)
|
McNiklas: Ja, jeg har også haft god succes med en LED fra IKEA til vores Kogle, men har som sagt ikke fået testet noget i vores PH5 da de lige skal hænges op
|
|
|
|
wiggumdk
Bruger Oprettet: 31-Marts-2009 Status: Offline Point: 227 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kig på Louis Poulsens hjemmeside. De har udarbejdet en oversigt over anhefalede lyskilder til deres lamper og de opdaterer løbende.
|
|
Apple & Sonos entusiast
|
|
nenne
Bruger Oprettet: 10-December-2006 Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv været lidt omkring mht. lyskilder til PH5, og er endt med en Osram 14,5 watt led, opgivet til 1522 lumen.
http://www.osram.com/osram_com/products/led-technology/lamps/consumer-led-lamps-with-classic-bulbs/led-superstar-classic-a/index.jsp?productId=ZMP_1224071 Udfordringen ved en PH5 er at få nok lys, men denne Osram giver efter min mening nok og kan derefter dæmpes efter behov. Har ikke prøvet den fra IKEA, men kan se at den "kun" giver 1000 lumen og jeg vil tro det er for lidt. Lampen er bygget til 200watt, 3000 lumen..... |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lampens udformning gør vel at den stjæler rigtigt meget af lyset selv?
|
|
Splinten
Guld medlem Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger selv Philips Master LED med 1521 lumen i PH5 med god erfaring:
|
|
Prasmus
Guld medlem Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv brugt en "Halogen-spare pære" på - jeg mener - 70W i al den tid jeg har haft min PH5 og den har givet en passende lysmængde, hvilket vist svarer til 100W alm. gammeldags pære. Jeg tror ikke jeg vil gå meget længere ned i lysstyrke.
Jeg har overvejet at skifte til en Philips Master LED pære på 18W, men jeg har ikke fået taget mig sammen til at måle efter om den kan være der. Måske skal der kortes af et plastik afstands stykke (der bestemmer hvor langt nede i lampen pæren sidder) for at få plads til den nævnte pære i højden. Jeg ved at denne rettelse (afstands stykket er kortet af) er sket i PH lamper solgt efter sparepærens indtog - men min lampe er fra før sparepærer og derfor uden denne rettelse. Jeg ved heller ikke om den omtalte Philips pærer giver skygger tre steder, da der er ligesom 3 'kanter' hvor det ser ud som om der ikke kommer lys ud af, men ud over det er det klart den led pærer jeg har kunnet finde som pt. burde være bedst egnet - ud fra styrke, farve og størrelse. |
|
Prasmus
Guld medlem Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Splinten
Lækkert at læse det indlæg der lige krydsede mit. Giver den synlige skygger i de tre 'kanter', når den er i PH5 lampen ? |
|
Splinten
Guld medlem Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, ingen skygger - eller også ser vi dem bare ikke?!?! Vores PH5 er den gamle model - købt i 1990 +/-, inden sparepærerne kom frem. Du kan regulere højden for lyskilden, så den afgiver korrekt lys uden at blænde.
|
|
peterhp
Ny bruger Oprettet: 05-November-2014 Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Philips Hue White i en PH5 over mit spisebord. Den er selvfølgelig ikke så lysstærk som en gammeldags 200W, men den passer fint i lampen og giver ingen skygger. Og så er det rart, at den kan dæmpes til hyggebelysning, når man spiser, og i det hele taget indgå i de Hue scener, jeg har sat op i stuen.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
I Lysmester forretningen anbefaler de denne pære til PH5 lampen. Det skal bemærkes at der er lavet en ændring på lampen, da bunden er udskiftet til matteret glas for at give mere lys. Sikkert fordi sparepærer og LED ikke gir tilstrækkelig lumen.
http://www.philips.dk/c-p/8718696478554/led-lyskilde/oversigt |
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |