Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
|
Emne: LED Prosonic Sendt: 03-Januar-2010 kl. 12:48 |
Er der nogen som har set 24" LCD/LED fra Prosonic som Bilka har i deres tilbudsavis ?
Er det lige så ringe som deres LCD ?
Jeg forventer IKKE toppræstation, men et hæderligt billede.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
|
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 13:16 |
Ved første øjekast kunne det tyde på en fejl, men jeg vil tro det er noget miksmaks uanset hvad. LED betyder jo ikke automatisk bedre billedkvalitet, selvom det ofte er det i forhold til almindelige LCD-TV, men det kræver så også en ihærdig indsats fra producentens side for at blive det, hvorimod Prosonic jo bare er et Bilka/Føtex mærke som stort set bare er købte skærme fra en kæmpe-fabrik der producerer billige Paneler, skærme mm. Jeg kunne måske forestille mig en lille forbedring i sort-niveau ( Som i forvejen er ringe, og et mindre strømforbrug)), men Prosonic er, uanset om det er LCD eller LCD/LED, ikke lig med god billedkvalitet, men et hæderligt billede kan måske opnås under de rette forudsætninger. Du kan godt finde 22" eller sågar 26" til under 3000 Kr fra f.eks. Samsung, Philips og LG. Det ville jeg meget hellere.
Redigeret af vasif - 03-Januar-2010 kl. 13:18
|
 |
Hans j
Guld medlem
|
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 16:17 |
vasif skrev:
Ved første øjekast kunne det tyde på en fejl, men jeg vil tro det er noget miksmaks uanset hvad. LED betyder jo ikke automatisk bedre billedkvalitet, selvom det ofte er det i forhold til almindelige LCD-TV, men det kræver så også en ihærdig indsats fra producentens side for at blive det, hvorimod Prosonic jo bare er et Bilka/Føtex mærke som stort set bare er købte skærme fra en kæmpe-fabrik der producerer billige Paneler, skærme mm. Jeg kunne måske forestille mig en lille forbedring i sort-niveau ( Som i forvejen er ringe, og et mindre strømforbrug)), men Prosonic er, uanset om det er LCD eller LCD/LED, ikke lig med god billedkvalitet, men et hæderligt billede kan måske opnås under de rette forudsætninger. Du kan godt finde 22" eller sågar 26" til under 3000 Kr fra f.eks. Samsung, Philips og LG. Det ville jeg meget hellere.
|
Jeg kender godt Prosonic´s billedkvalitet/ry indtil nu, men det kunne jo være det var sket et hop i kvaliteten. Så derfor forespurgte jeg på om nogen har set det og derved kunne kommentere dette TV.
|
 |
Henrik_45
Super bruger
Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 397
|
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 17:10 |
Husk nu på at et "LED" TV kun er et LCD med LED (Light Emitting Diode) som backlight i stedet for CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamp) så den native kontrast er stadig afhængig af LCD panelet.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 17:38 |
Tak for oplysningen, men tror alle her i tråden ved hvad der er hvad.. Spørgsmålet er, om dette Tv er bedre end de traditionelle Prosonic Tv med LCD, og det tvivler jeg på, for som jeg selv har været inde på, så er "LCD med LED" (For at udtrykke det korrekt), ikke automatisk lig med bedre billedkvalitet.
Til Trådstarter, så har jeg set Prosonic-skærme, selv i stuemiljø, og det er ikke specielt godt. Det ville LED ikke kunne lave meget om på i dette tilfælde.
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 20:27 |
nej men kunne tænkes at de måske også har puttet et bedre LCD Panel i, nu hvor de har upgraded, tag ud og se den, det er stadig prosonic så man skal vel ikke regne med for meget.
men kan være det er nok for dig.
|
|
 |
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
|
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 21:42 |
Jeg arbejder i en af Bilkas radio/tv afdelinger. Prosonic kan være proppet med alt mulig skidt, og gode ting. Engang imellem slipper der lidt ud, eksempelvis havde vi en model som var ren samsung, men med en anden "skald", ifølge et rygte. Med andre ord, firmaet opkøber rester rundt omkring. Derfor udkommer der også noget som liger 75 modeller om året. Det nye led er ikke noget vildt. Jeg ville langt hellere købe et billigt samsung i 22" som også er på tilbud lige nu. Desuden har de valgt at lave en ekstern adapter (hedder det, det?), som man ser på en bærbar.
|
 |
Hans j
Guld medlem
|
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 22:00 |
baekgaard skrev:
Jeg arbejder i en af Bilkas radio/tv afdelinger. Prosonic kan være proppet med alt mulig skidt, og gode ting. Engang imellem slipper der lidt ud, eksempelvis havde vi en model som var ren samsung, men med en anden "skald", ifølge et rygte. Med andre ord, firmaet opkøber rester rundt omkring. Derfor udkommer der også noget som liger 75 modeller om året. Det nye led er ikke noget vildt. Jeg ville langt hellere købe et billigt samsung i 22" som også er på tilbud lige nu. Desuden har de valgt at lave en ekstern adapter (hedder det, det?), som man ser på en bærbar.
|
Takker, fedt med noget ærligt feedback fra "leverandør"  . Jeg har selv et Prosonic i soveværelset, hold kæft hvor er det ringe, men konen er tilfreds da det har indbygget DVD-drev.
Kan du huske hvad model det var som var en "Samsung" ?
Jeg ved godt det er et LCD med LED som lyskilde, men det kunne jo tænkes som baekgaard er inde på, at være et "kendt" mærke i forklædning. Men det var det så ikke i dette tilfælde.
|
 |
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
|
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 11:21 |
er ikke sikker på om den stadig er i butikken. Men ellers kig på den model der hedder 2300 og 2301. De kunne også godt ligne en samsung, ihvertfald på designet.
|
 |