|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
Det skal dog lige siges at ps50b855 som hedder 860 i US heller ikke er kommet på markedet. Men deres 5 og 6 serie er kommet og det dem som de sammenligner med samsung LED.
men igen det kommer an på ens behov Redigeret af xcardman - 15-Maj-2009 kl. 22:25 |
||||
![]() |
||||
junsas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
|||
Det er det værste gang vrøvl jeg nogensinde har hørt! Hvad koster en pioneer? Panasonic? Sony? Philips? |
||||
Samsung 55"KS9005 Bose Lifestyle 520 Huawei mate 9 |
||||
![]() |
||||
uggeren ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2009 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
|||
Hvis du godt vil ha 50", så vill jeg tage enten et 855 eller V10, hælder dog mest til 855, da jeg bedre kan li designet.
Hvis 40/42, så kan du stadig tage v10 eller 7070. Kommer an på dine behov. |
||||
![]() |
||||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|||
Nu var Samsung kun et eksempel. Jeg kan se du er ret glad for Samsung, og stor respekt for det, for det er jeg skam også, men alt er ikke rosenrødt. Mange almene folk har desværre opfattelsen af, at fordi man køber et dyrt Tv, er alt bare automatisk godt, hvilket det ikke nødvendigvis er. Indstilling af sit Tv, om det er Philips eller Pioneer, er grundstenen for at få et godt naturligt og korrekt billede. Det er selvfølgelig op til folk, hvordan de ønsker billedet skal se ud. Det skal jeg ikke blande mig i. Men Samsung's Tv er altså efter min mening, slet ikke godt, når det kommer til deres standardindstillinger, som er en gang makværk. Det gælder såvidt også mange af de andre producenterns indstilling af Tv fra start. Hvis folk er tilfredse med det de ser, er det fint med mig, men jeg mener vitterligt at det er spild af penge at købe et Tv til 15.000 Kr fra f.eks. Samsung, og f.eks. køre med Dynamisk indstilling, og efterfølgende ikke gøre noget ved det, for efter min mening er billedet skammeligt. Samsung's Nye LED-TV, er desuden efter kalibrering, vel nok ét af de bedste LCD-TV i sin prisklasse, og viser vitterligt et rigtig flot billede, og derfor gør det endnu mere ondt at se denne tendens. Desuden er Samsung's Tv spækket med justeringsmuligheder, så man har alle redskaberne til at skabe noget helt fantastisk, men i stedet ender det med middelmådighed for mange. Redigeret af vasif - 16-Maj-2009 kl. 01:35 |
||||
![]() |
||||
junsas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
|||
Hvordan i alverden kan du gøre dig klog på om folk kører på dynamisk indst. på deres samsung tv ? har du overhovedet set en af deres ny 7 serie?? Prøvet at justere lidt på den? nej næppe! Jeg kan fortælle dig at jeg har set mange pana. og pioneer modeller som slet ikke når samsung til sokkeholderne , jeg har kun ros til deres Kuro serie og Panas. nye Z serie, men det er jo også en anden pris ![]() Er desværre skuffet over dette forum som kun kaster mudder på samsungs modeller . Jeg kan sige at jeg får mails fra samsung ejere ang. køb og vejledning og hvorfor mon de spørger mig privat?? ja, gæt selv ![]() |
||||
Samsung 55"KS9005 Bose Lifestyle 520 Huawei mate 9 |
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
junas
Hvis man roser panasonic z serie og roser man også deres v10 serie. En z serie kommer da ikke til at blive meget bedre ud fra spec. Men hvordan kan man rose en skærm ingen har set. det er jo 100 procent rigtig det som vasif skriver. Hvis man ikke justere et pioneer og så er det lige så dårligt som andre tv udfra standard indstillinger. Deres monitor model 500a og 500m har en pure indstilling, som stort set giver det bedste billede den kan give. Det burde alle tv have, og hemligheden bag er at den slå alle de smarte funktioner fra. Det samme med samsung, både deres plasma og led skal have kalibrering. Og man selv prøver eller have en prof til det. Ingen tv står særlig godt i standardindstilling. Samsung 2009 skulle se lidt bedre fra start, de skulle står i stadard mode og ikke movie mode fra start. Men en topmodel i 8 serien fra samsung kommer til at slå deres LED, det er min påstand og det kommer test også til at vise. samsung LED er rigtig god i forhold andre lcd/led i sammme prisklasse. Jeg har jo netop købt mit samsung 8 serie ud fra nogle krav som ikke har en meter med billedkvalitet at gøre. Man skal passe på med et rose sit eget tv for meget. Hvis jeg ikke skulle have projektor, havde jeg jo nok beholdt mit pio. samsung 8 serie plasma kan man jo heller ikke sammenligne med deres LED. De henvender sig til forskellige kundesegmenter. For uanset hvad vil jeg ikke have et LED(betragningvinkel er bare en ting), men gerne deres plasma 8 serie som jeg har bestilt. Men håber du giver dem nogle gode råd angående køb af 7070 og ikke bare siger den skal står i hjemme indstilling frem for butiksinstilling. Husk altid og justere dit tv. Ellers står de i fona indstilling Redigeret af xcardman - 16-Maj-2009 kl. 08:33 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
lidt off fra tråden, men hvis nu trådstarter vælger plasma
Dette tv har ingen slået ud over pioneer selv http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1189752987 Det har panasonic v10 og en samsung ps50b855 mulighed for i år eller eller komme på niveau. der kommer en test af en 850 US model en gang i næste uge, af en ISF Calibrator. Man kan vel sammenligne ham med Otto fra AV Precision, hvem der ved mest kan jeg ikke udtale mig om. hvis en samsung ps50b855 kan slå en pio lx508 i sort eller på niveau, så vil mit bud være at den bliver den første som slå en pio af andet mærke. For farver og så videre har samsung styr men deres 5090H og monitor modeller er i en helt anden klasse. Jeg tror ikke der bliver nogen som er bedre før OLED. for der er ingen producenter som vil bruge så mange penge på at lave en som er bedre, nu når de er ude af markedet. Panasonic har måske været heldige og have fået patent på et pio panel. Redigeret af xcardman - 16-Maj-2009 kl. 09:07 |
||||
![]() |
||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
|||
Øh, har du overhovedet læst hvad vasif skriver ??? Samsung bliver jo netop rost for at være et godt TV med bunker af justeringsmuligheder, der er deres fabriksindstillinger der bliver hakket på. Så prøv lige at læse lidt nærmere inden du begynder at skrive om mudderkastning ![]() |
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||
1. Pioneer har KUN en Kuro serie. 2. Hvor har du set en Z serie? |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
det er jo panasonics nye z1 model, men den er jo slet ikke kommet på markedet endnu. |
||||
![]() |
||||
Svendinge ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
|||
Lyder spændende
Redigeret af Svendinge - 16-Maj-2009 kl. 11:19 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
du har 100 procent ret, men det tror jeg godt alle ved på denne tråd. Efter min mening er det forkert af samsung og skrive lcd/plasma og LED tv. Men det er desværre en del af deres markedsføring eller forvirring Redigeret af xcardman - 16-Maj-2009 kl. 11:23 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |