recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED TV er de coool ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLED TV er de coool ?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:18
Jeg synes det er vidunderligt at Pioneer er stoppet med at lave tv. Så
slipper man - i en meget nær fremtid - at høre den konstante
forherligelse af dette tv og begynde at kigge rundt på andre modeller.
Som sagt så begynder Samsung at lave nogle spændende produkter på
den side, som ikke bare kan give næsten lige så godt billede som en
Pioneer, men også gøre det med en del mere ynde!

Når jeg høre dette, kommer jeg til at tænke på tjekkoslovakiet under et kommunistisk styre

der havde have man tre valg af bil lada skoda, samt trabant. Det er er da godt vi har mange tv og vælge i mellem
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:20
Pioneer har hævet overliggeren til nuværende. Og så er det ligegyldigt at nogle åbenbart synes at det er eneverende, at få repeteret hver gang der diskuteres billedkvalitet. Sådan er det med kendsgerninger . . 

Redigeret af Lennon - 16-Maj-2009 kl. 13:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men havde mange købt et led tv fra samsung hvis det havde set ud som en lirekasse. Det tror jeg ikke og det har intet med billedekvalitet og gøre.
Jeg har netop købt en samsung plasma tv på grund af dens design, men derfor viser den alså ikke det bedste billede. Men det ved jeg inden køb. At det så sikkert vil tilfreds måske 99,5 procent af alle dem som køber det er jo en anden sag.

Jamen selvfølgelig er der andre ting end billedkvaliteten der afgør hvad man køber. Men det flytter ikke på hvad målsætningen med billedkvaliteten isoleret set er. Hvis folk vil debattere hvor vigtig forskellen på "tålelig", "god" og "fremragende" billedkvalitet er, så er det da helt fint, og jeg har heller aldrig sagt at man ikke kan blive tilfreds med andet end det absolut bedste. Jeg synes bare det er ret urelevant i debatten om hvad det bedste billede er. Hvor tungt man vægter billedkvalitet, flytter vel ikke på hvad der er bedst?

forskellen er at jeg ved det, mens andre tror bare fordi et tv er flot, så er lige så godt som et pioneer.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323

Jeg synes det er vidunderligt at Pioneer er stoppet
med at lave tv. Så slipper man - i en meget nær fremtid - at høre den
konstante forherligelse af dette tv og begynde at kigge rundt på andre
modeller. Som sagt så begynder Samsung at lave nogle spændende
produkter på den side, som ikke bare kan give næsten lige så godt billede
som en Pioneer, men også gøre det med en del mere ynde! Når jeg høre
dette, kommer jeg til at tænke på tjekkoslovakiet under et kommunistisk
styreder havde have man tre valg af bil lada skoda, samt trabant. Det er
er da godt vi har mange tv og vælge i mellem

Husk at Quote - mere så folk lettere kan se hvad du hentyder til.

Derudover kan du se min kommentar til den bid i det forrige indlæg.
Mvh.

Casper
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Jeg synes det er vidunderligt at Pioneer er stoppet
med at lave tv. Så slipper man - i en meget nær fremtid - at høre den
konstante forherligelse af dette tv og begynde at kigge rundt på andre
modeller. Som sagt så begynder Samsung at lave nogle spændende
produkter på den side, som ikke bare kan give næsten lige så godt billede
som en Pioneer, men også gøre det med en del mere ynde! Når jeg høre
dette, kommer jeg til at tænke på tjekkoslovakiet under et kommunistisk
styreder havde have man tre valg af bil lada skoda, samt trabant. Det er
er da godt vi har mange tv og vælge i mellem

Husk at Quote - mere så folk lettere kan se hvad du hentyder til.

Derudover kan du se min kommentar til den bid i det forrige indlæg.

Ja men nogen gange bliver disse tråde jo 40 km lange og skulle nok have skrevet dit navn

Redigeret af xcardman - 16-Maj-2009 kl. 13:25
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:33
Hvis folk ønskede fuld knald på farverne, kunne de groft sagt lige så godt købe mit Samsung billige Tv, for det kan om nogen vise det. Hvis man derimod går efter et mere korrekt billede, er det her hvor fårene skilles fra bukkene, og forskellen imellem et billigt og dyrt Tv skinner igennem, hvad angår billedsiden.

Jeg er dog enig i Kief omkring LED (Ved det er et LCD-TV). Folk havde svært ved at acceptere, at de fleste anmeldere roste teknologien og dets skærme, selvfølgelig med forbehold for de enkelte ulemper.

Jeg kunne tydeligvis huske, hvordan folk kritiserede 9803H og Samsung's LED-TV, vel og mærket før anmeldernes test inde på Flatpanels, og uden nogensinde at have set dem. Det er efter min mening en ensporet måde at fremføre sine argumenter på. Som Kief nævner, skader det ikke at åbne op for noget nyt, og ihvertfald give det en chance. Hvis man så efterfølgende stadigvæk holder fast i, at det er noget hø, ville det være lettere at acceptere, end at rakke det ned fra start.

9803H havde iøvrigt været på markedet flere måneder før anmeldelsen på flatpanels.

Udover det handler det for mig om helhedsoplevelsen. Nuvel ville et Panasonic kunne levere et lidt bedre billede, end så meget andet, men det er efter min mening så også det eneste Panasonic kan prale af i forhold til de andre, for de har immerværk i mange år været bagud på de fleste andre områder. Når f.eks. et Samsung LED-Tv rent faktisk også kan levere et rigtig godt billede, og på nogle områder matche det, og måske på 8 ud af 10 øvrige områder måske endda er mere vellykket, bliver det pludselig svært.

Det skal dog siges, at Panasonic er kommet bedre med på visse punkter. Det skal de trods alt have ros for.

Redigeret af vasif - 16-Maj-2009 kl. 13:52
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:40

Jeg kan slet ikke se hvordan det giver mening? Hvis du synes du som
privatperson har fået den bedste billedoplevelser, er det da fuldstændigt
underordnet om det er tv2 nyhederne eller LOTR. Du nyder at Gandalf's
hvide hest skriger dig i øjnene på en knald blå himmel. Hvis det er sådan
du synes filmen er bedst, så er det vel også det bedste for dig - som
individ?

At instruktøren ville synes noget andet, er for dig underordnet, for du
nyder jo filmen som du gerne vil se dem.

Nej. For dét at se film er for mig netop et spørgsmål om at se filmen sådan som instruktøren gerne vil vise mig den. Bemærk forskellen på at se en film sådan som instruktøren ser den, og at se en film sådan som instruktøren gerne vil VISE dig den. Det er to forskellige ting. Jeg vil ikke bare have en så flot hvid hest som muligt, mod en så blå himmel som muligt, for det kan være at der er en idé med at hesten netop ikke er helt hvid, eller himlen netop ikke er helt blå.

Hvis jeg køber et Monet maleri, og jeg synes åkanderne ikke er grønne nok, skal jeg så bare male dem grønnere?

Jeg mener stadig din beskrivelse af billedoplevelsen er tegn på at du fokuserer på billedoplevelsen, og ikke på filmens indhold. Jeg ser film for at se film, ikke for at se billeder. Dét at se film, indebærer at se dét værk der er produceret, ikke at se de farver mit tv finder på. Det er hverken mig eller tv-producenten der skal bestemme hvordan farverne på mit billede skal se ud, det er film-producenten.

Jeg synes blot at Pioneers exit åbner op for at folk på forums som disse,
kommer ud og giver andre tv en mulighed for at vise hvad de kan. Der
hersker ofte en for stor selvreferentialitet på forums som disse. Jeg nyder
kommentarer som: "jeg er glad for mit Pioneer, det har helt sikker det
bedste billede, selv om 3 år" - "Ikke før OLED kommer der et tv som kan
slå mit Pioneer".

Denne total ophøjelse af et tv og den manglende åbenhed for nye
produkter er netop noget som skader et forum. For selvfølgeligt kommer
der tv der slår Pioneer og hvis nu 50B855 (på trods af det er 3 cm tykt)
kan slå en Pioneer 508, så kan næste generation formentlig godt hamle
op med 509.

Bortset fra at jeg ikke har sagt "helt sikkert", så kunne det godt være et citat fra mig. Det er ikke en ophøjelse af noget som helst, det er et kvalificeret bud ud fra mit kendskab til ikke blot eksisterende tv, men producenternes fokus og generelle udvikling. Det ville glæde mig at tage fejl.

Jeg kan kun sige at det ofte ender med at blive som 1000 år siden - hvis
nok mennesker tror jorden er flad, så er det sandheden. Indtil der måske
sker noget helt uventet (Pioneers exit) - så finder man måske ud af at
andre også godt kan lave tv med super billede og det måske endda med
et endnu højere æstetisk niveau.

Det er meget muligt, men så venter jeg med at tro på at jorden er rund, indtil nogen har påvist det. Det er naivt at forvente at næste generation per automatik bliver så stort et skridt fremad at Pioneer overhales.

Jeg synes det er dig der er meget forudindtaget, når du antager at folk der forherliger Pioneer ikke har givet andre tv chancen. Jeg har formentligt set flere forskellige (nyere) tv, under flere forskellige forhold, end nogen anden i landet. Når jeg konstant fremhæver Pioneer som dem med det bedste billede, så er det på et særdeles tungt grundlag. Om Pioneer findes eller ej, ændrer ikke på hvor meget eller lidt jeg ved om de andre tv, for jeg er konstant på jagt efter det bedst mulige produkt. Hvis der fandtes et produkt på markedet der var bedre, så ville jeg om nogen vide det. Hvilken interesse skulle jeg så have i at have holdt dén oplysning tilbage?

Nej, for mig at se er det netop omvendt: Jo mere grundigt man har undersøgt markedet, og jo sundere holdning man har til hvad god billedkvalitet overhovedet er, jo større er sandsynligheden for at man ender som Pioneer fan.

Derudover, så har jeg altså en ikke uvæsentlig statistik på folks generelle indtryk af deres egne tv. Og her er det slående at stort set alle Pioneer ejere er glade for deres tv, også inden jeg kommer, men bare gerne lige vil have det sidste med. En meget stor andel af mine kunder med andre mærker af tv (minus Panasonic, hvor folk også er meget tilfredse), er folk der er blevet "fanget" med et tv de er blevet mere og mere kede af, og så prøver de en kalibrering for at se om de kan "redde" tv'et, så de ikke skal ud og købe nyt et halvt år efter at de lige har investeret mange tusinde kroner. Dén slags tager jeg også med, når jeg anbefaler bestemte produkter.

Det er helt rigtigt at ikke alle har et behov der siger at de skal købe netop Pioneer, eller netop Panasonic, men jeg vil til hver en tid påstå at hvis alle mennesker i verden købte et Pioneer tv, så ville der være langt færre utilfredse mennesker, end hvis alle mennesker i verden købte et Samsung, Sony eller Philips. Jeg kan ikke tale for andre, men for mit eget vedkommende kan jeg kun sige at din påstand om at jeg forherliger Pioneer fordi jeg ikke kender andet, ikke kunne være mere forkert.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Udover det handler det for mig om helhedsoplevelsen. Nuvel ville et Panasonic kunne levere et lidt bedre billede, end så meget andet, men det er efter min mening så også det eneste Panasonic kan prale af, for de har immerværk i mange år været bagud på de fleste andre områder. Når f.eks. et Samsung LED-Tv rent faktisk også kan levere et rigtig godt billede, og på nogle områder matche det, og måske på 8 ud af 10 øvrige områder måske endda er mere vellykket, bliver det pludselig svært.

Helt enig - jeg synes Pioneer gjorde det nemt at vælge tv, havde man råd købte man et Pioneer, og så fik man et godt billede. At vælge mellem alt det andet, det er langt sværere. Det synes jeg ikke er en god ting, for grunden til at det er svært er efter min mening at ingen af dem (heller ikke Panasonic) leverer dén billedkvalitet man som almindelig forbruger burde kunne forvente i 2009. Så kan det godt være nogle synes det er mig der er for kræsen, det må jeg så leve med - jeg forstår bare ikke hvorfor nogle har så travlt med at argumentere for at vi bevidst skal nøjes med et middelmådigt billede, når vi kunne have fået noget meget bedre, _for de samme penge_.

Til top
Ellegaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 14:50

Har fulgt lidt med i denne tråd, har selv en samsung, og jeg kører med stanard indstillinger, da jeg ikke ved hvordan man skal indstille den Søgte lidt på nettet og fandt denne Blu-Ray disk DVE HD Basic http://www.av-connection.dk/?PNo=DVE-HDBRD

Jeg har lige bestilt den, så må jeg se om jeg kan få et bedre billed på mit Samsung fladskærm.

Sony KD75X9700 4K
Marantz SR8012
Cambridge XCUHD BluRay
Dali Ikon 7 MKII
Dali Opticon 2 Bag
Dali Oberon Vokal Center
Dali Concept Sub 12       
PS4
<b
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Ellegaard Ellegaard skrev:

Har fulgt lidt med i denne tråd, har selv en samsung, og jeg kører med stanard indstillinger, da jeg ikke ved hvordan man skal indstille den Søgte lidt på nettet og fandt denne Blu-Ray disk DVE HD Basic http://www.av-connection.dk/?PNo=DVE-HDBRD

Jeg har lige bestilt den, så må jeg se om jeg kan få et bedre billed på mit Samsung fladskærm.

Den kan sagtens hjælpe på dit billede.

Men har du bestilt den til 250kr?

145kr i uk.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000V6LST0/findhote linth-21

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ellegaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 15:03
Ja, 250,00 kan godt se at jeg kunne spare en hund, men har det bedst med at handle i DK, hvis der er problemer.
Sony KD75X9700 4K
Marantz SR8012
Cambridge XCUHD BluRay
Dali Ikon 7 MKII
Dali Opticon 2 Bag
Dali Oberon Vokal Center
Dali Concept Sub 12       
PS4
<b
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 15:14

Oprindeligt skrevet af Ellegaard Ellegaard skrev:

Ja, 250,00 kan godt se at jeg kunne spare en hund, men har det bedst med at handle i DK, hvis der er problemer.

Jamen prøv at tænke på hvis du sparer 50-150kr hver gang du køber BD i uk, så løber det op.

Jeg har efterhånden købt et par hundrede derovre, og ingen problemer overhovedet.

Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu