Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
blind nørd
Ny bruger
Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: Led tv max 32 " med eller uden dlna Sendt: 12-Februar-2011 kl. 08:34 |
Hej Alle
Ja i tænker sikkert hvad skal en blind bruge et tv til, men svaret er at jeg tidt har venner på besøg, hvor vi ser en film sammen.
Jeg har dog lidt specielle spørgsmål, som jeg håber, at i kan hjælpe mig med.
Jeg har overvejet om, jeg skal købe et tv med dlna support, men jeg er kommet meget i tvivl.
Det er sådan, at når man som jeg bruger computeren, så bruger jeg den med tale, et tv kan ikke tale, så mit spørgsmål går ud på, om man via dlna kan bruge sin mac og derved vælge, at man vil sende det man vil vise til sit tv?
Som i kan se, så er jeg mac bruger, det er min foretrukne medie computer, jeg har også en windows men kun en xp.
Så mit spørgsmål kan man streame medie fra en mac til et fladskærms tv ved at vælge det fra sin mac og sende det ud på tv-et, eller skal jeg bruge et hdmi kabel til dette.
Hvis jeg skal bruge et hdmi kabel, så kan jeg jo ligeså godt vælge et tv med kun hdmi stik, da dem med dlna support som regel også er noget dyre.
Hvad vil i anbefale af led tv max 32 "
På forhånd tak for jeres svar, jeg håber, at i kan hjælpe mig lidt.
Mange hilsner
Den blinde nørd
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 13:21 |
Computerens lyd bliver også sendt over i TV'et. Så det må vel også gælde for dit TALE PROGRAM.
Så du kan få alt fra din mac over på TV'et via HDMI. For at få så lidt problemer som muligt, skal du vælge et TV med FullHD, altså 1920x1080 i opløsning. Held og lykke med projektet 
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 14:30 |
Kampus skrev:
For at få så lidt problemer som muligt, skal du vælge et TV med FullHD, altså 1920x1080 i opløsning.
|
Hvordan det? Klaus
|
|
 |
blind nørd
Ny bruger
|
Sendt: 14-Februar-2011 kl. 13:37 |
Hej igen Jeg syntes ikke at jeg kan finde så mange fjernsyn omkring 26" der tilbyder den opløsning, men som jeg skrev så vil 32 tommer også vækre okay. Kan i anbefale noget max pris 4500 gerne led, så det ikke fylder så meget og er billigst i brug. Jeg har fundet dette her, hvad mener i om det. http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/LED/Samsung-32-LED-TV-UE32C5105--01107200131(Purchase_Other_DS)?pfdatetime=2011-02-12_08-35-49&pf=pricerunner&cmpid=pris_pricerunner_Elektronik
Andre forslag modtaget selvfølgelig også gerne. Hvad skal jeg købe af ophæng, når det skal kunne drejes? Mange hilsner Den blinde nørd.
|
 |
blind nørd
Ny bruger
|
Sendt: 14-Februar-2011 kl. 15:36 |
Hej igen Jeg har lige læst lidt, måske er led ikke nødvendigt, det er jo begrænset, hvad tv-et fylder mindre, når det er led. Hvad er der bedst at kigge på for som i kan se, så kan jeg jo ikke rigtigt bedømme det? Mange hilsner Den blinde nørd
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 14-Februar-2011 kl. 15:55 |
blind nørd skrev:
Hvad er der bedst at kigge på for som i kan se, så kan jeg jo ikke rigtigt bedømme det?
|
Er det ike lidt lige meget. For mig at se ville det være bedre at gå efter det med god lyd..... Klaus
|
|
 |
blind nørd
Ny bruger
|
Sendt: 14-Februar-2011 kl. 23:21 |
Hej Klaus Til lyd har jeg mit 5.1 soround anlæg, som jeg regner med at koble det til. De fleste tv har coax stik, så det skulle også være muligt, og da mit anlæg er af ældre dato, understøtter det ikke hdmi. Jeg har jo sommetider venner på besøg, som gerne forklare mig hvad vi ser, når vi ser film, som der kan være sværre at følge med i, når man ikke har synet.
Jeg fandt dette her tv fra philips, det er noget billigere, hvad mener i om det? http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/163562/Philips-32PFL5605H.html Andre forslag modtaget også gerne. Jeg kan godt forstå, hvis i syntes, at det er lidt en underlig hobby at købe et tv, når man ikke kan se det.
Mange hilsner Den blinde nørd
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 14-Februar-2011 kl. 23:35 |
blind nørd skrev:
Jeg fandt dette her tv fra philips, det er noget billigere, hvad mener i om det? http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/163562/Philips-32PFL5605H.html Andre forslag modtaget også gerne.
|
Skal jeg anbefale LCD, bliver det enten Panasonic, eller Sony. Begge har rimeligt højt bundniveau og gode fejlrater. Klaus
|
|
 |