recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED TV og sol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLED TV og sol

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndreasDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: LED TV og sol
    Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 11:34
Jeg har netop købt et Panasonic TX-L32G10E til kr. 3.000,00 i FONA og vil gerne have det placeret på væggen i min lejlighed, da det kniber lidt med gulvpladsen til et tv møbel.

I den forbindelse vil jeg gerne spørge om det har en relevans at der står i mnaualen man ikke må udsætte fjernsynet for sollys?

Jeg har en karnap, hvor jeg gerne vil hænge fjernsynet op på en af væggene og så bare dreje det hen mod sofaerne, når der skal ses tv, men det vil komme til at hænge i foran et sydvendt vindue på ca. 220*150cm (L*H)

Venlig hilsen
Andreas
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 11:59
Man kan jo ikke helt undgå sol på ens tv medmindre man placerer det i et rum hvor der aldrig er sol… MEN, hvis du vælger at sætte det klods op og ned af solen ville jeg trække for i løbet af dagen i det mindste når du ikke er hjemme.
Jeg tror dog ikke at TV’et har godt af det og ville aldrig selv placere det på den måde. Har du slet ikke et alternativ?

Redigeret af Strange - 05-Oktober-2010 kl. 12:00
Til top
AndreasDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2010
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 12:46
Joo, men det giver en elendig placering for de andre møbler (min stue er lidt dum pga. skrå vægge osv).

Men jeg finder ud af noget :-)

Tak for svaret.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 12:57
Løsningen er rullegardiner eller paneler. Elektronik har ikke godt af at stå badet i sol dagen lang. Og så er gardinerne også rare at ha' når der skal ses film om dagen.Tongue
Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 13:18
Bare lige til din information så er det ikke et LED-LCD TV du har købt, men "kun" et alm. LCD TV.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu