recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED vs LCD projektor køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LED vs LCD projektor køb

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mrgolfgti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Januar-2012
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrgolfgti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LED vs LCD projektor køb
    Sendt: 06-Februar-2012 kl. 20:36
Hej med jer!

Jeg står ved og skal tage en stor beslutning omkring projektor køb og har i den forbindelse brug for jeres råd. Mit budget er 10.000kr. inkl lærred!! Projektoren skal tilsluttes en playstation 3 og bruges til de store fodboldkampe;

Hvad siger I til denne LED-projektor ;

VS denne 3D LCD

Jeg fornemmer at de fleste vil anbefale den nederste - Epson EH-TW5900 men så er mit spørgsmål om den er merprisen værd på små 3000 kr.?? Det er umiddelbart kun kontrastforholdet som den virkelig vinder på og 3D (regner dog ikke med at bruge det i nær fremtid), ikke sandt?
X1500 -LEDprojektoren har høj Lumen værdi og levetid, som selvfølgelig også vægter meget her.

Andre forslag modtages også, men jeg har primært set mig varm på én af disse Smile
På forhånd tak for jeres svar Tongue

Venlig hilsen
Benjamin
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 21:02
Jeg tror du skal tage specifikationerne på LED-projektoren med et gran salt. Jeg har aldrig før hørt om LED-projektorer der kunne levere mere end ca. 1000 lumen. En anden og meget væsentlig ting er dens "native" opløsning på 800x600. der er altså kun tale om en SVGA projektor og slet ikke en Full HD projektor. Producenten har jeg heller aldrig hørt om. Den er sandsynligvis "Made in China".

Epson har som vistnok den eneste producent 3 års garanti på lampen. Den leverer nok lys til at du ikke behøver at mørklægge stuen.
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 21:06
Er slet ikke i tvivl om at Epson'en er klart bedst.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrgolfgti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 21:39
Okay - det var i hvert fald nogle meget klare svar Wink
Bukker og takker - så bliver det Epson!

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

Jeg tror du skal tage specifikationerne på LED-projektoren med et gran salt. Jeg har aldrig før hørt om LED-projektorer der kunne levere mere end ca. 1000 lumen.

Det tror jeg du har ret i.

Selv denne http://www.sim2.com/home/uk/content/mico-50-1 til 130.000 kr. har "kun" 800 lumens.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrgolfgti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 21:53
ja det er rigtigt, men her er kontrasten omvendt utrolig høj modsat den jeg LED jeg anbefalede?!? Hmm Confused 
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af mrgolfgti mrgolfgti skrev:

ja det er rigtigt, men her er kontrasten omvendt utrolig høj modsat den jeg LED jeg anbefalede?!? Hmm Confused 

Du sammenligner 2 projektorer.. en som koster under 10k (6k) og en som koster et godt stykke over 100k.. gad vide hvilken en som er bedst.. Wink - så der er ikke noget at "hmm" over!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 22:01

Google har ikke hørt om en eneste af de projektorer der er til salg på siden, udover henvisninger til selvsamme butik, og specs'ne på de forskellige hænger generelt ikke sammen. Stinker langt væk af scam.
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Google har ikke hørt om en eneste af de projektorer der er til salg på siden, udover henvisninger til selvsamme butik, og specs'ne på de forskellige hænger generelt ikke sammen. Stinker langt væk af scam.

Jeg tror ikke ligefrem det er scam, men det burde være nemt at afsløre når forhandleren ligger i DK.

Andre af deres projektorer findes på MadeinChina.com, så jeg havde ret i at det er en kinesisk projektor. Så jeg er heller ikke i tvivl om at mange af specifikationerne er grebet ud af den blå luft. Et sted var strømforbruget anført til 20000 W Confused
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrgolfgti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 10:56
Nu hvor Epson er blevet den klare vinder, hvordan synes I så den vil se ud mod denne DLP konkurrent ?

Smile

Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 14:15

Jeg har ikke set på den projektor du nævner men på Optoma HD33. Testet den mod Epson TW6000 og her løb TW6000 klart af med sejeren.

Epson'en ved jeg ikke hvor du kan se, men Optoma'en kan du vel se i HFK. For i bund og grund så er det klart det bedste selv at se dem i funktion.

Redigeret af Mr. Duck - 07-Februar-2012 kl. 14:35
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 14:53
Laver Optoma med DLP-chip ikke regnbuer? Mener jeg at have læst flere steder...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu