|
LED vs LCD projektor køb |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
mrgolfgti
Ny bruger Oprettet: 14-Januar-2012 Sted: København Ø Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Februar-2012 kl. 20:36 |
|
Hej med jer!
Jeg står ved og skal tage en stor beslutning omkring projektor køb og har i den forbindelse brug for jeres råd. Mit budget er 10.000kr. inkl lærred!! Projektoren skal tilsluttes en playstation 3 og bruges til de store fodboldkampe;
Hvad siger I til denne LED-projektor ;
VS denne 3D LCD
Jeg fornemmer at de fleste vil anbefale den nederste - Epson EH-TW5900 men så er mit spørgsmål om den er merprisen værd på små 3000 kr.?? Det er umiddelbart kun kontrastforholdet som den virkelig vinder på og 3D (regner dog ikke med at bruge det i nær fremtid), ikke sandt?
X1500 -LEDprojektoren har høj Lumen værdi og levetid, som selvfølgelig også vægter meget her.
Andre forslag modtages også, men jeg har primært set mig varm på én af disse
På forhånd tak for jeres svar
Venlig hilsen
Benjamin
|
||
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror du skal tage specifikationerne på LED-projektoren med et gran salt. Jeg har aldrig før hørt om LED-projektorer der kunne levere mere end ca. 1000 lumen. En anden og meget væsentlig ting er dens "native" opløsning på 800x600. der er altså kun tale om en SVGA projektor og slet ikke en Full HD projektor. Producenten har jeg heller aldrig hørt om. Den er sandsynligvis "Made in China".
Epson har som vistnok den eneste producent 3 års garanti på lampen. Den leverer nok lys til at du ikke behøver at mørklægge stuen.
|
||
Mr. Duck
Bruger Oprettet: 23-Maj-2011 Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er slet ikke i tvivl om at Epson'en er klart bedst.
|
||
mrgolfgti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay - det var i hvert fald nogle meget klare svar
Bukker og takker - så bliver det Epson!
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det tror jeg du har ret i. Selv denne http://www.sim2.com/home/uk/content/mico-50-1 til 130.000 kr. har "kun" 800 lumens.
|
||
mrgolfgti
Funktioner
Tak(0)
|
|
ja det er rigtigt, men her er kontrasten omvendt utrolig høj modsat den jeg LED jeg anbefalede?!? Hmm
|
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du sammenligner 2 projektorer.. en som koster under 10k (6k) og en som koster et godt stykke over 100k.. gad vide hvilken en som er bedst.. - så der er ikke noget at "hmm" over!
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Google har ikke hørt om en eneste af de projektorer der er til salg på siden, udover henvisninger til selvsamme butik, og specs'ne på de forskellige hænger generelt ikke sammen. Stinker langt væk af scam.
|
||
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror ikke ligefrem det er scam, men det burde være nemt at afsløre når forhandleren ligger i DK.
Andre af deres projektorer findes på MadeinChina.com, så jeg havde ret i at det er en kinesisk projektor. Så jeg er heller ikke i tvivl om at mange af specifikationerne er grebet ud af den blå luft. Et sted var strømforbruget anført til 20000 W
|
||
mrgolfgti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu hvor Epson er blevet den klare vinder, hvordan synes I så den vil se ud mod denne DLP konkurrent ?
|
||
Mr. Duck
Bruger Oprettet: 23-Maj-2011 Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke set på den projektor du nævner men på Optoma HD33. Testet den mod Epson TW6000 og her løb TW6000 klart af med sejeren. Epson'en ved jeg ikke hvor du kan se, men Optoma'en kan du vel se i HFK. For i bund og grund så er det klart det bedste selv at se dem i funktion. Redigeret af Mr. Duck - 07-Februar-2012 kl. 14:35 |
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Laver Optoma med DLP-chip ikke regnbuer? Mener jeg at have læst flere steder...
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |