|
LED vs LCD projektor køb |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det afhænger vel lidt af hvordan man definerer "scam" - jeg tror såmænd nok man skal få sin vare, jeg tror bare ikke at varen lever op til det beskrevne.
|
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor mange gør egentlig det ? Men det er da helt klart et billigt produkt, digital zoom sådan. Ikke en projektor jeg ville købe. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De fleste produkter overholder faktisk hardcore specs inden for et rimeligt omfang. At en projektor der opgives til 2000 lumens i praksis kun har 400 efter kalibrering, det betyder ikke at den ikke kan indstilles til 2000 lumens. Forskellen her er at jeg ikke tror på at disse "2500 lumens" projektorer leverer en dag over 250, ned ad bakke i medvind.
|
||
mrgolfgti
Ny bruger Oprettet: 14-Januar-2012 Sted: København Ø Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg så været forbi HIFI-klubben på Østerbro i dag og fik set en demonstration af deres HD33 - det var en rigtig fed oplevelse, hvor den viste et rigtig godt og skarpt billed - talte med butikchefen og han sagde, at der ikke var den "berømte" rainbow effekt på HD23'eren. Han nævnte desuden at den også havde rigelig med Lumenværdi til mit behov og miljø da projektorerne i dag er ved at ramme et højt niveau. En anden fordel var også den høje levetid kontra Epsonen men han mente dog at den bestemt også kunne være med i løbet her...
Efter denne fremvisning er jeg blevet lidt "hooked" på optoma DLP pga. længere levetid + at den fylder kun fysisk næste det halve i mål og det halve i vægt (skal stå på hylde) samt at den er meget lydløs. Men der vil altid være fordele og ulemper
|
||
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis den skal stå på en hylde skal du være opmærksom på dens meget begrænsede zoomområde. Billedstørrelsen kommer til at afhænge af afstanden fra hylden til lærredet. Hylden skal også være placeret ret lavt.
|
||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som vanligt kan man ikke stole på HFKs aggresive sælgere og øvrige markedsføring. En Epson har væsentligt bedre garanti end både Benq og Optoma fra HFK, og se i øvrigt det ævl de skriver om sortniveauet på en DLP:
"....Og da spejlene kan lukke 100 procent for lyset, kan en DLP-projektor faktisk producere rent sort. Dette er et afgørende plus i forhold til LCD-projektorer, som i heldigste fald kun kan præstere mørkegråt."
Sælger kan ikke vurdere om du kan se regnbuer på en HD23. Det kan du kun selv.
MVH
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |