|
LED-Laser projektor....?? |
Besvar |
Forfatter | |
DavidHimself
Bruger Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-September-2012 kl. 08:31 |
Hej Alle Guru'er :)
Jeg er på markedet for projektor i øjeblikket, så jeg langt om længe kan få færdig gjort min hjemmebiograf - jeg har brugt en del tid på at gennemsøge nettet for mulige kandidater, jeg jeg pludselig støder på en "teknologi" jeg ikke har mødt før. LED-laser projektor... er det noget der er værd at se på, eller skal de ikke bruges til hjemmebiograf? |
|
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror bestemt det gør sit indtog i det segment. Foreløbig er det forbeholdt business projektorere. Årets IFA og CEDIA bød primært på forbedringer af allerede eksisterende teknologier.
Panasonic, Acer og Benq har LED/laser, men de er mig bekendt ikke ment for hjemmebiomarkedet.
|
|
skyking
Super bruger Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
En projektor skal vel vise rigtig mange farver og Lasere er kun ensfarvede, jeg mener det er vel Laseres natur?
|
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg stødte netop på denne reklame i går. Jeg ved ikke, om det er noget, der kan bruges, da jeg ikke kunne finde nogle tests på den, men det må vi jo vente og se...
Redigeret af Supergris - 07-September-2012 kl. 15:25 |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
En projektor skal faktisk kun vise tre farver, Rød Grøn og Blå. Det skal de så helst gøre med nogle ret bestemte varianter af de farver. Rent principielt er LED og Laser godt netop af den årsag at de leverer en meget specifik farve. Problemet er at få dem til at levere lige præcist de specifikke farver der skal bruges i hjemmebio-sammenhæng, med en høj nok lysstyrke.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |