recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED-Laser projektor....??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LED-Laser projektor....??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DavidHimself Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LED-Laser projektor....??
    Sendt: 06-September-2012 kl. 08:31
Hej Alle Guru'er :)

Jeg er på markedet for projektor i øjeblikket, så jeg langt om længe kan få færdig gjort min hjemmebiograf - jeg har brugt en del tid på at gennemsøge nettet for mulige kandidater, jeg jeg pludselig støder på en "teknologi" jeg ikke har mødt før.

LED-laser projektor... er det noget der er værd at se på, eller skal de ikke bruges til hjemmebiograf?
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 09:23
Jeg tror bestemt det gør sit indtog i det segment. Foreløbig er det forbeholdt business projektorere. Årets IFA og CEDIA bød primært på forbedringer af allerede eksisterende teknologier.

Panasonic, Acer og Benq har LED/laser, men de er mig bekendt ikke ment for hjemmebiomarkedet.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 15:05
En projektor skal vel vise rigtig mange farver og Lasere er kun ensfarvede, jeg mener det er vel Laseres natur?
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 15:24
Jeg stødte netop på denne reklame i går. Jeg ved ikke, om det er noget, der kan bruges, da jeg ikke kunne finde nogle tests på den, men det må vi jo vente og se...

Redigeret af Supergris - 07-September-2012 kl. 15:25
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

En projektor skal vel vise rigtig mange farver og Lasere er kun ensfarvede, jeg mener det er vel Laseres natur?

En projektor skal faktisk kun vise tre farver, Rød Grøn og Blå. Det skal de så helst gøre med nogle ret bestemte varianter af de farver. Rent principielt er LED og Laser godt netop af den årsag at de leverer en meget specifik farve. Problemet er at få dem til at levere lige præcist de specifikke farver der skal bruges i hjemmebio-sammenhæng, med en høj nok lysstyrke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu