|
Leje af film contra Netflix og HBO |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pettsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2004 Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2013 kl. 10:15 |
Tænke sig.... leje af 2 nyere film koster 78,- i Stofa Shoppen.......
Netflix og HBO koster 79,- for 1 måned ....................... ER der virkelig nogen der lejer film i Stofa Shoppen til de priser ? Redigeret af pettsen - 27-Marts-2013 kl. 10:17 |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer jo an på, om man higer efter de allernyeste film, eller sagtens kan klare sig med ting, der er 1-2 år gamle...
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Gun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 133 |
Ja, hverken netflix eller hbo har et udvalg jeg personligt kunne finde på at give 79 kr for om måneden! Men hvad, hver sin smag, pettsen.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12373 |
HBO har HBO-serier. Det får man ingen andre steder til en fast pris. Ikke hvis man vil have ALT, og ikke bare hvad YouSee lige har fået købt ind.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Man kan også leje film andre steder til 49,-/stk.
Jeg giver gerne 10-20kr ekstra for at slippe for at køre 5-6 km hver vej for at hente/aflevere film. Der er ikke mange videoshops tilbage i Odense, og det er af samme årsag. Skal jeg retfærdiggøre Netflix en smule, har vi da gnavet os igennem god snes film, tvserier af flere sæsoner som Breaking Bad, White Collar, Chuck og Veronica Mars. Og vi har stadig noget godt tegnefilm til gode til min datter på snart 1. I den modsatte retning, har vi opsagt kabeltv og sparet 200kr/mdr for kanal 4/5, tv2sport, tv 3/3puls som enten ikke sendte andet end genudsendelser eller film efter 21 med mindst 4 trættende reklameblokke. |
|
![]() |
|
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
Men det er jo gak at priserne for filmleje er steget i takt med at udgifterne er blevet forsvindende lave.
Man ser desværre det samme overalt, hvor streaming eller download finder sted. Ville købe Sim City - som download kostede det 500 kr for den billige version og 600 for luksusudgaven. Fra distributørens hjemmeside. Udgifterne er jo langt mindre indenfor streaming i stedet for førhen hvor en masse personale skulle aflønnes. Man har faktisk muligheden for at komme rigtig meget piratkopiering til livs, men det kræver at man tilbyder noget fair priser, sådan som. HBO og Netflix. I den henseende skæmmer det at se de tårnhøje downloadpriser fra stofa. Så forstår jeg(men billiger det ikke) at man downloader det i stedet. Til 10-20 ville man få elimineret langt det meste af piratkopiering, men man skal åbenbart igennem en lang læreproces før man forstår at prissætte fair. |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
De gange jeg har hørt om pirateri, var ikke pga. prisen, men tilgængeligheden af film. Af samme årsag ser vi fremgang af musiksalget igen.
|
|
![]() |
|
Byteman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
Jeg ser da gerne det var billigere. Men omvendt, så prøv at sammenligne med en biograf tur for 4 personer. Derudover er der en målgruppe som ikke har brug for en masse gammelt indhold, men nemt kan nøjes med leje en gang om måneden.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |