recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Leje film til smart tv - noget der virker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Leje film til smart tv - noget der virker?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Leje film til smart tv - noget der virker?
    Sendt: 16-November-2013 kl. 22:14
Har nu - på mit samsung smart tv - prøvet at leje film via Viaplay, Headweb, SF anytime og Youbio. Dels er udvalgene latterligt små, dels tager det nærmest lige så lang tid at indtaste brugernavn og kode via fjernbetjeningen som at se filmen! Findes der for pokker ingen med en brugervenlig tjeneste og nye film, der vil tjene penge?! Håber sgu snart der kommer en seriøs filmspiller.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 23:10
Man kunne jo sætte et tastatur til tvet. Det formindsker da om ikke tiden for at logge ind....Smile
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 00:11
....jep. Men det ændrer ikke ved det noget sølle filmudvalg....😁
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 01:58
Smæk en ATV3 til tv'et og kom i gang med unblock-us... Så skulle du være godt kørende. Hvis du kan undvære dansk tekst.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Har nu - på mit samsung smart tv - prøvet at leje film via Viaplay, Headweb, SF anytime og Youbio. Dels er udvalgene latterligt små, dels tager det nærmest lige så lang tid at indtaste brugernavn og kode via fjernbetjeningen som at se filmen! Findes der for pokker ingen med en brugervenlig tjeneste og nye film, der vil tjene penge?! Håber sgu snart der kommer en seriøs filmspiller.

/kris

Jeg bruger Apple TV. Der er et stort udvalg, og Apple vil gerne tjene penge, så der skal kun tastes brugernavn ind første gang.
Desuden er Apple TV vel en af de bedste Netflix afspillere.

Venlig hilsen
KB
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 09:13
Endte også med at leje en (ældre) film via Apple Tv. Har også HBO og Netflix. Ufatteligt med SÅ mange tjenester og så ikke en eneste lovlig udbyder af NYE film. Nu må rettighedshaverme snart komme ind i 2013, så vi slipper for at stå i kø i Blockbuster (som jo er i fuld gang med at lukke ned verden over - i den fysiske udgave).

/kris
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 10:41

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Har nu - på mit samsung smart tv - prøvet at leje film via Viaplay, Headweb, SF anytime og Youbio. Dels er udvalgene latterligt små, dels tager det nærmest lige så lang tid at indtaste brugernavn og kode via fjernbetjeningen som at se filmen!

Jeg bruger Apple TV. Der er et stort udvalg, og Apple vil gerne tjene penge, så der skal kun tastes brugernavn ind første gang.
Desuden er Apple TV vel en af de bedste Netflix afspillere.

Bruger Netflix, der har jeg kun tastet ind en gang, både på TV og PC. Når der ind i mellem bruges Headweb, er det heller ikke nødvendigt at taste ind igen. Så det problem kan jeg ikke lige få øje på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 10:58
Headwebs Samsung app har jeg reinstalleret nogle gange - kræver alligevel stadig at jeg genindtaster navn og password; deres support-funktion ved ikke hvorfor. Netflix og HBO er ok at komme til - men også med usselt filmudvalg. Men det store NYE filmudvalg er bare ikke til stede nogen steder. Det problem kan jeg sagtens få øje på, når man er travl børnefamilie uden synderlig meget biograf- eller Blockbustertid. Det skal nok blive fixet med rettigheder, tjenester, biografaftaler og filmselskaber inden for et par år - men jeg er utålmodig....!

/kris
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 11:10

At udbuddet halter mange steder kan vi godt være enige om. Det må der snarest gøres noget ved. Man er vel fra udbydernes side vel interesseret i flere kunder, og det får man med gode udbud. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 11:27
Kalkulen er enkel: filmselskaberne plejer (i dag) biograferne, dernæst de fysiske filmudlejere - og som rosinen... kommer så streamingtjenesterne. Stille og roligt - parallelt med udbredelsen af smart tv og solide netforbindelser - vil salget skubbes i retning af rosinen! Men igen - jeg er sgu utålmodig nu....

/kris

Redigeret af kris - 17-November-2013 kl. 11:28
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 11:51
Synes egentlig mit zaptor og appletv dækker behovet nogenlunde... Men jeg er rørende enig, saml nu for pokker da alle selskaber i en og samme brugervenlige tjeneste, så man kan leje lovligt nemt og bekvemt... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 13:27

Kalkulen er enkel: filmselskaberne plejer (i dag) biograferne, dernæst de fysiske filmudlejere - og som rosinen... kommer så streamingtjenesterne. Stille og roligt - parallelt med udbredelsen af smart tv og solide netforbindelser - vil salget skubbes i retning af rosinen! Men igen - jeg er sgu utålmodig nu....

/kris

Der er kommer da en del film på iTunes samtidig med at de udkommer på dvd/blu-ray.
Bl.a. Man of Steel, Lone Ranger, Player, After earth, The Bling Ring.

Men det kunne være meget bedre.

Redigeret af Brixen - 17-November-2013 kl. 13:28
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu