recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Leje film til smart tv - noget der virker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Leje film til smart tv - noget der virker?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 14:21

Af en eller anden grund, så er der en ganske enorm focus på æbleprodukter. Det er som om man har fundet den hellige Gral.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Af en eller anden grund, så er der en ganske enorm focus på æbleprodukter. Det er som om man har fundet den hellige Gral.

Det er måske fordi det bare virker. Apple TV er i hvert fald god til Netflix. At den så også kan bruges til podcast og filmleje gør jo ikke noget. Filmene har man 48 timer til at se færdige, og udvalget er OK, synes jeg. 
Man of Steel så jeg for ca. 3 uger siden og Star Trek Into Darkness for godt en måned siden.
Venlig hilsen
KB
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 18:02
Personligt har jeg ikke brugt mit Apple TV siden jeg købte et Samsung Smart TV. På sidstnævnte har jeg direkte adgang til HBO Nordic, ViaPlay og YouBio. DLNA fungerer overraskende godt, så den PC der blev brugt som iTunes server er blevet pensioneret.
På Netflix er interfacet noget nyere og (efter min subjektive vurdering) bedre. Så vidt jeg forstår er mit TV også et af dem der får deres nye platform, hvilket jeg gætter på betyder det får "rigtig" post play mv.. Der er godt nok lidt load tid på selve app'en, men når den først kører er det mit indtryk at film starter noget hurtigere end på Apple TV.
Alt kører glidende, selv lige efter opstart og jeg har endnu ikke haft nogen problemer med det. Ydermere er fjernbetjeningen enkel og kører på bluetooth, så selvom stuebordet er fyldt op med flasker, glas og skåle går den altid igennem.

Hvis Samsung forsætter med at  være aggressive med hensyn til at skaffe services / apps og ikke kommer med en update der fucker hastigheden op, ser jeg ingen grund til at gå tilbage til Apple TV. 
Det eneste man måske kan brokke sig over er at man ikke kan få tastatur via tablet (ihvertfald ikke på iPad) i apps, men i forhold til alle de andre fordele er det ikke noget jeg savner.
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Har nu - på mit samsung smart tv - prøvet at leje film via Viaplay, Headweb, SF anytime og Youbio. Dels er udvalgene latterligt små, dels tager det nærmest lige så lang tid at indtaste brugernavn og kode via fjernbetjeningen som at se filmen! Findes der for pokker ingen med en brugervenlig tjeneste og nye film, der vil tjene penge?! Håber sgu snart der kommer en seriøs filmspiller.

/kris

Der findes da flere udbydere, som udlejer filmene samtidig med, de kommer på Blu-Ray og DVD. Med en Apple-TV lejer du via iTunes, som ikke kan være nemmere og mere brugervenligt. Yousee gør det også udemærket med leje af film via deres boks. Her kommer filmene også samtidig med Blu-Ray og DVD.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu