recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lejefilm via iTunes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLejefilm via iTunes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Emne: Lejefilm via iTunes
    Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:10
Har for længe siden skaffet mig en amerikansk iTunes konto.

Og har et par gange nu lejet film derigennem, jeg er selv meget tilfreds med kvaliteten, men er der andre mere billed-kyndige der kan kommentere på hvordan det ser ud?

På en helt praktisk note, så har jeg en 10mbit forbindelse, og i aften lejede jeg en film, som jeg kunne begynde at se 5 minutter efter jeg havde betalt (22kr)

hvorfor kommer der dog ikke snart et frit internet, hvor rettigheder er globale, så man kan købe sit content hvor man vil... rettighedshaverne skal have deres, jeg går på ingen måde ind for pirateri, men jeg mener det er tåbeligt at man ikke kan handle på kryds og tværs af grænser... i den digitale alder vi lever i nu, må rettigheder tages op til overvejelse.

En fri itunes, hvor alt content er tilgængeligt alle steder, en dansk rettighedshaver skal aflønnes efter at folk fra danmark har købt content, det kan vel ikke være så svært, de har jo ingen problemer med at gøre det besværligt for folk at komme til f.eks. bbc's hjemmeside...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 18:23
I øvrigt.... ( siden ingen andre gider sige noget til det ) så ser jeg en fremtid i at man køber det content man gider se... jeg kommer til at købe et NFL gamepass, så jeg kan se amerikansk fodbold i super kvalitet, og jeg købte også gerne et (mindre gråzone end det jeg allerede har købt) pass til Formel1...

overvejer også at overgå til den måde at se tv-serier på, itunes tilbyder periodisk et gratis afsnit af en serie, og så kan man blive hooked eller lade være... supergenialt...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 19:20
Jeg har skrevet til Apple og brokket mig over at man ikke kan det samme i den danske itunes som i den amerikanske. Fik et pænt svar fra dem om at de overvejer sagen og ikke udelukker lejefilm m.m. på den danske itunes.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 14:14
Det er uden tvivl et spørgsmål om at der er uenighed om de digitale rettigheder, man kan kun håbe at de kommer til en enighed, og at vi ikke (i vanlig stil) bliver flået på vores tegnebøger...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 10:51
Fumper....

Hvordan har du båret dig ad med at oprette en amerikansk konto til film
kiggeri? Jeg går i købs tanker om en Apple TV af samme grund....

Diamanten   
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:17
@Diamanten

Der er en vejledning i denne tråd, ved ikke om jeg vil anbefale det, det er dels en gråzone, og så er der en reel risiko for at der bliver lukket for adgangen dertil... jeg har blot taget en kalkuleret risiko og gjort det alligevel...

Under alle omstændigheder, så mener jeg at det er skammeligt at vi ikke kan få det herhjemme... kom nu med globale releasedates, og få orden på de digitale rettigheder
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:25

Ja jeg er også en af de trofaste Itunes brugere.. og har overvejet at købe en Apple TV.. Har faktisk så sent som idag surfet lidt rundt i den Amerikanske Itunes.. Hvor kunne det være fedt hvis muligheden for på helt reel vis at købe film, serier m.m. Men jeg er nået til, at med nuværende udbud muligheder i den danske Itunes, ja så er Apple Tv lidt spild af penge.. deværre

 

 

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:40
Hvorimod udvalget i den amerikanske er virkelig fedt... hvad med f.eks. at se nyeste sæson Heroes, efterhånden som den udkommer. Nyeste sæson's season pass koster 65$ (ca. 360kr) i hd udgaven, og 43$ (ca. 240kr) der er indtil videre 25 afsnit (ved ikke hvor mange afsnit der er, har ikke købt den her serie) men altså indtil videre 14 kr pr afsnit...

kom nu i sving for pokker!
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:43
Glemte helt mit oprindelige formål med tråden, er der nogen af de hårde hunde på billedkvalitet der kan hjælpe med at vurdere billedkvaliteten? det er klart at det ikke er bluray kvalitet, men jeg syns ærlig talt det ser ret fornuftigt ud, selv i SD...

Jeg tager gerne imod nogen der vil hjælpe med at lave en vurdering... evt. kan jeg tage min macbook under armen og køre det igennem et "ordentligt" display... kræver blot en enhed der kan tage imod et seperat dvi/hdmi og lyd signal... jeg kører det selv igennem min onkyo


Redigeret af fumper - 16-Maj-2009 kl. 13:46
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
movieguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 12:50

Har selv en Us konto... og ville ikke kunne leve uden:-)

Billedkvalitet er er lidt bedre en ok efter min mening... synes ikke der er super stor forskel på sd og hd når jeg feks. ser Heroes eller how i met your mother.... Blu ray står nu MEGET bedre... men synes det er på fuldt ud på højde med dvd kvalitet... nu problemet med pladsen... alle 160 gb er brugt:-) 

Pioneer 5090h
Pioneer rcs-lx60d
Apple TV 160 gb
Xbox360 m.HD-DVD drev
PS3 60GB
Wii
HD-selector m. harddisk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu