recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lekruse's Setup (Nye Billeder)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lekruse's Setup (Nye Billeder)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lekruse's Setup (Nye Billeder)
    Sendt: 04-November-2012 kl. 18:17
Efter små 8 år er der sket en del ændringer i mit hifi / hjemmebio setup, som jeg tænkte jeg ville dele her på forummet.
Der har i løbet af årene også projektor, fast rammelærred, rent stereo og mere, men nu ser det ud således og bliver brugt 50/50 til stereo musik / film.

Jeg har fornyligt investeret i nogle akustik elementer som har hjulpet gevaldigt på lyden, reverb og særligt klap ekko var særligt slemt, da der i min lejligheds stue er en firkanten beton kasse. Et par store tæpper fra IKEA, 4 stk. akustiske absorber / diffuser paneler og nogle bass traps til hjørnerne har gjort underværker.

B&O center højttalerne er super lækker, men ekstremt upraktisk ift. TV møbel. Derfor er alt elektronik placeret på sidevæg. Da receiveren er for dyb til mit møbel er den blaseret på højkant i et lukket møbel, hvilket gjorde det ekstremt varm, og har derfor været nødsaget til at installere noget køling i møblet, hvilket virker rigtigt godt (slukker og tænder med receiver på en EL sparreskinne, og kan RPM reguleres med en lille fjernbetjening)

På ønskelisten er 4K tv 75"/82" + receiver og en highend DAC/Preamp med AV in til Beolab 9 så de kan drives udenom Denon AVR i kombination. 
Men i virkeligheden er det nok et lille hus med et rum til dedikeret bio der er højst på ønskelisten, så lab 9 kan køres solo til musik i stuen. Men det ser vi på til den tid :)

Front: Beolab 9
Center: Beolab 7-4
Surround: Scandyna Minipod
Receiver: Denon AVR 3312
DAC: Chord Mojo
Streamer: Chord Poly
Headphones: Sennheiser HD 600
TV: Samsung F8005 55"
Media: Nvidia Shield 2017 + Apple TV 4 (Plex + Tidal HiFI)
NAS: Headless Macbook Pro i soveværelset + NAS og ekstern storage


Stue / Lytterum / Bio


Lytteposition


Akustik


Kabelrod og blæsere


Blæser grill (skruer skal males)


Head-Fi setup, spiller super clean (Chord Mojo + Sennheiser)


Billede printet på akustikpanel, super resultat.


Billige hjørne bas traps afhjælper buldrene bas.

----- 2012 setup -----
Så blev det min tur til, at dele mit setup.
Min billede/lyd hobby er klart det værste jeg er blevet "besat" af rent økonomisk, men det kan flere vidst nikke genkendende til :)
Anyways var jeg på shopping last week ;)


På menuen denne gang:
Panasonic 55VT50
B&W CM Centre 2
B&W M1
+ Lidt Van den Hul kabel.



Skal have hængt tv'et up, fixet kabler og et nyt møbel. Centeren er så stor, at det stort set er umuligt at finde et flot møbel det kan være i :/

Setup
Billede
Panasonic 55VT50
Lyd
Front: B&W CM7
Bag: B&W M-1
Center: B&W CMC2
Sub: Comming soon
Forstærker
Denon AVR-3312
Kilder
Boxee Box
Sonos Connect
Sonos Bridge
Yousee HD Boks
Netflix (Viera Connect)
Viaplay (Viera Connect)
Apple TV 3
Kabler
Van den Hul CS-122


Redigeret af Lekruse - 30-Juni-2020 kl. 15:24
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:04
Uha uah, det ser dæleme ikke ringe ud, med dine muligheder. Stort tillykke med investeringen Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:07
Sådan er det bare! Ka' se du allerede har stillet skoene LOL
 
Men den glæde ved at opleve film på en god skærm og med et godt lydanlæg er ubetalelig. Så tillykke med nyanskaffelserne.
Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Uha uah, det ser dæleme ikke ringe ud, med dine muligheder. Stort tillykke med investeringen Tongue
Mange tak :)
Kan jo se du kører med samme TV - Har da læst din tråd og overvejer, at investere i en Calman kalib. også. Du sælger det jo godt ;)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Lekruse Lekruse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Uha uah, det ser dæleme ikke ringe ud, med dine muligheder. Stort tillykke med investeringen Tongue
Mange tak :)
Kan jo se du kører med samme TV - Har da læst din tråd og overvejer, at investere i en Calman kalib. også. Du sælger det jo godt ;)
Skønt at du læser i min tråd. Og jeg kan absolut anbefale en Calman kalibrering. Desværre modtager jeg ikke returkommision for kalibreringerneLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sådan er det bare! Ka' se du allerede har stillet skoene LOL
 
Men den glæde ved at opleve film på en god skærm og med et godt lydanlæg er ubetalelig. Så tillykke med nyanskaffelserne.

Smile Jo tak, og i lige måde.
Kan godt lide, at dit setup bærer præg, af hygge, og stil sammetid med, at der står noget lækkert kvalitet. Kan være jeg kan drage noget inspiration der, så alt ikke er så sterilt som hos mig.
Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lekruse Lekruse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Uha uah, det ser dæleme ikke ringe ud, med dine muligheder. Stort tillykke med investeringen Tongue
Mange tak :)
Kan jo se du kører med samme TV - Har da læst din tråd og overvejer, at investere i en Calman kalib. også. Du sælger det jo godt ;)
Skønt at du læser i min tråd. Og jeg kan absolut anbefale en Calman kalibrering. Desværre modtager jeg ikke returkommision for kalibreringerneLOL

Så må du have fat i dem da :)
Lækkert for jer på Sjælland, at I har nogle kompetente Panasonic forhandlere. Jeg oplever det stik modsatte i Jylland, da jeg skulle købe mit TV sidste uge. Ringede rundt til 6 forskellige autoriserede forhandlere, og der var ingen der havde antydningen til en anelse om hvad en Calman kalibrering er. Confused Så jeg kørte i Elgiganten og købte og sparede 1500 kr.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Lekruse Lekruse skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sådan er det bare! Ka' se du allerede har stillet skoene LOL
 
Men den glæde ved at opleve film på en god skærm og med et godt lydanlæg er ubetalelig. Så tillykke med nyanskaffelserne.

Smile Jo tak, og i lige måde.
Kan godt lide, at dit setup bærer præg, af hygge, og stil sammetid med, at der står noget lækkert kvalitet. Kan være jeg kan drage noget inspiration der, så alt ikke er så sterilt som hos mig.
Tak tak for de pæne ord. Jeg har et skrabesammen setup, hvor det meste er købt brugt, fronterne er tudsegamle, men af en eller anden grund går det altså op i en højere enhed, så det er en fornøjelse at sætte film og musik på.
Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lekruse Lekruse skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sådan er det bare! Ka' se du allerede har stillet skoene LOL
 
Men den glæde ved at opleve film på en god skærm og med et godt lydanlæg er ubetalelig. Så tillykke med nyanskaffelserne.

Smile Jo tak, og i lige måde.
Kan godt lide, at dit setup bærer præg, af hygge, og stil sammetid med, at der står noget lækkert kvalitet. Kan være jeg kan drage noget inspiration der, så alt ikke er så sterilt som hos mig.
Tak tak for de pæne ord. Jeg har et skrabesammen setup, hvor det meste er købt brugt, fronterne er tudsegamle, men af en eller anden grund går det altså op i en højere enhed, så det er en fornøjelse at sætte film og musik på.

Men det er jo også det der er meningen med alt galskaben ;) Så tillykke med det Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Lekruse Lekruse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lekruse Lekruse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Uha uah, det ser dæleme ikke ringe ud, med dine muligheder. Stort tillykke med investeringen Tongue
Mange tak :)
Kan jo se du kører med samme TV - Har da læst din tråd og overvejer, at investere i en Calman kalib. også. Du sælger det jo godt ;)
Skønt at du læser i min tråd. Og jeg kan absolut anbefale en Calman kalibrering. Desværre modtager jeg ikke returkommision for kalibreringerneLOL

Så må du have fat i dem da :)
Lækkert for jer på Sjælland, at I har nogle kompetente Panasonic forhandlere. Jeg oplever det stik modsatte i Jylland, da jeg skulle købe mit TV sidste uge. Ringede rundt til 6 forskellige autoriserede forhandlere, og der var ingen der havde antydningen til en anelse om hvad en Calman kalibrering er. Confused Så jeg kørte i Elgiganten og købte og sparede 1500 kr.
Det lyder meget besynderligt med det manglende kendskab hos Panasonic forhandlerne. Er du sikker på at du har talt med de rigtige folk. Jeg er da bekendt med, at flere Panasonic forhandlere har været på kursus i emnet his PanasonicConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 20:23
Har tydeligvis ikke talt med de rette :) Der var en som ikke var klar over VT50 ikke antyder størrelsen på TV'et men model nr. :)

Men ved en calman kalibrering, kalibrerer han tv'et på de forskellige kilder? ex. Boxee Box? Eller har det ikke noget at sige for billedet, om man er på den ene eller anden kilde?.
Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 15:26
bump
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu