recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo - et godt  brand?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo - et godt brand?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 17:07
I øvrigt, hvis det skal være billigt, så kan man købe en af Aldi's egne bærbare - de er også produceret (og ejet og serviceret) af Lenovo.

M.v.h.
Til top
dejavu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2015
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dejavu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 18:56
Jeg har en Lenovo G50 som jeg har fortrudt købet af. Skarpe kanter på siden er mega irriterende. Mousepad der virker af h.. til. Og så bare generelt langsom i daglig brug. Kører win10. Men jeg og mange andre i samme båd får nok hvad vi betaler for. Min dreng har til gengæld en Lenovo tablet A10 som bare virker. Den blev købt først, så mest derfor jeg har Lenovo. Næste gang går jeg tilbage til Toshiba, den var jeg glad for.
Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 19:46
Har stort set kun Lenovo T-serie på arbejdet.
Da en sælger ville have en ultralet og Lenovos var uden for budgettet, købte vi en Asus Zenbook.
Fyren væltede så en kop kaffe i den et par måneder senere og da viste det sig at være umuligt, at købe et nyt tastatur til den.
Med en Lenovo ville det måske ikke engang være aktuelt, da den er bygget med væskeafløb i tastaturet. Men hvis det var aktuelt, ville det ikke være et problem, at købe et nyt tastatur.

Derfor bliver der aldrig købt Asus igen.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 20:27
Jeg købte for år tilbage en Lenovo T500 bærbar, kort efter fik jeg knækket den lille plastic plade som sidder inde i et af USB stikkende. Da jeg skulle bruge den til skolen blev den ikke sendt til rep.(brugte bare de andre porte). Nogle år efter ville den pludselig ikke starte op mere. Jeg opretter en sag hos en af deres partnere, men finder så ud af at min far har haft sat en usb nøgle i det ødelagte stik hvilket har kortsluttet benene. Dette ringer jeg og fortæller service partneren. Vi bliver enige om at de afhenter den alligevel med henblik på at give tilbud på rep.(der var 5 års onsite garanti på den). Den bliver afhentet en tirsdag, fredag kommer den tilbage med posten, de har skiftet bundkortet på garantien. Det syntes jeg er super service. Denne T500 har min farmor overtaget og jeg selv har en W520 med ssd-disk og win10, køre fremragende.
Har også for et års tiden siden fået pengene retur på en Yoga bærbar der var lige godt 2 år gammel. Den ville ikke lade og de kunne ikke finde fejlen. Købte den nye model i stedet.


Redigeret af pmalm - 31-Januar-2016 kl. 20:29
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 20:28
Aldi har ingen pc-mærker. Det er Medion som oprindeligt var tysk men siden blev opkøbt af Lenovo.

der findes ingen "ski-aftalen" - der er efterhånden en del ski-aftaler og det er på meget specifikke konfigurationer på nær en enkelt. (hvor asus, acer, toshiba etc i øvrigt også er på!)
Grunden til at HP ikke ses hos kommunerne i øjeblikket er fordi den vindende leverandør på den specifikke kommuneaftale ikke havde HP med i sortimentet. De var hos en anden som så tabte. 

Grunden til at man sjældent ser asus, acer etc er fordi de ganske enkelt ikke er i stand til at levere et serviceniveau der er højt nok her i DK. - der er 3 års onsite på alle de aftaler, og det kan ingen af dem reelt levere da de ganske enkelt ikke har så stort et serviceapparat her i DK.

men generelt - her er lidt om Lenovo's serier.

Thinkpad: Business - og generelt ret holdbare. 
ideapad: Home brug. design - til tider fint, men som jeg tidligere har skrevet, så er det altså ikke de samme komponenter der sidder i.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 20:49
Kunne ikke huske navnet (Medion), men eftersom det udelukkende sælges gennem Aldi, må det jo være "Aldi's IT-mærke".

M.v.h.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 20:52
Lenovo T-serie kan klart anbefales, evt. en refurb (brugt) maskine fra en forhandler. På mit job skifter vi hvert fjerde år og jeg har ved nogle af mine, været lidt uheldig..... En taske med PC stikkende ud af, faldt ned fra ca. 1 meters højde. PC'en overlevede, de 2 låsetapper til displayet/låget knækkede, og der var ikke sp meget maling på det ene hjørne, det var alt. Generelt så har de levet et hårdt liv, men de fungerer bare.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 21:05
Lenovo T serie, så går man ikke galt i byen. Har selv en T540p med quadcore i7 processor. Det er en klippe stabil arbejdshest.
Har tidligere har ældre Thinkpad modeller, som i den absolut mest omtalte og prisværdige T60.. De kan nærmest ikke slides i stykkker inden for en computers normale livstid. 
Dog har Lenovo det med at lave nogle ret utraditionelle tiltag, hvor man tager noget der virker og gør det ubruglig, fx i form af deres touch/mousepad her på T540éren.. Det kan virkelig drive en til vanvid, hvis man ikke kan vænne sig til det. 
Min T540ér kom uden lys i tastaturet. Jeg bestilte så et tastatur med lys i fra Tyskland, mener jeg gav ca. 600,- for det. selve operationen tog omkring 10 minutter og er ekstremt simpelt.

Min næste bærbar kan godt blive en Lenovo, men det bliver altså kun i T (Thinkpad) model. Jeg har ikke set nogle alternativer til dem, medmindre man skal give umenneskelig mange penge for en kina maskine, der står Asus på.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 22:05
Til spørgsmålet i overskriften vil jeg svare et klart ja. I hvert fald når det gælder Lenovos buisness maskiner. På min arbejdsplads med mere end 6000 computere kørte vi indtil for ca. 2 år siden udelukkende med Lenovo som var/er særdeles stabile. I dag står den på HP. Heller ikke her har der været noget at klage over.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 Jeg har ikke set nogle alternativer til dem, medmindre man skal give umenneskelig mange penge for en kina maskine, der står Asus på.

Min Lenovo er også en kina maskine.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 10:30
må også indrømme at med LENOVO T serien går man ikke helt galt i byen, min først laptop var en T30 fra IBM og derefter en T41SXGA+ skiftet til en T60 på mit første job, og min kone havde en X27 gennem hendes arbejde.
 
efter jeg skiftede fra B&O til Vestas og Senere til LEGO, så har det været DELL hele vejen. jeg synes deres maskiner er noget værre jusk i forhold til, dog må jeg indrømme at er blevet mere og mere positiv over DELL´s firma ultra book, på nær de ikke kan lave en "GOD" udgave af Lenovo´s Gummi overflade (min dell E7450 er godt nok en fingeraftryks magnet) så er Dell faktisk godt med på firma siden, og deres XPS13 er en lækker maskine, de er kommet langt.
 
efter producenterne rykkede over på ultrabook formatet i metal, så synes jeg der er kommet væsentligt mere styr på kvaliteten hos konkurrenterne.
 
dog ville jeg idag stadig foretrække X og T modeller fra LENOVO
 
dog er min private pc stadig en Macbook Pro fra early 2009 mener jeg (sådan en T9xxx med GT9600 og 9400m) den har jeg altså været imponeret over 7 år gammel stadig 5-6 timer på en ladning, og ser ud som ny, selvom den har været med på ALT.... og med SSD og selvom den kun har 4GB ram så er det stadig en FIN Macosx maskine selv med Elcapitan


Redigeret af Rasmusdc - 01-Februar-2016 kl. 10:31
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

I øvrigt, hvis det skal være billigt, så kan man købe en af Aldi's egne bærbare - de er også produceret (og ejet og serviceret) af Lenovo.

M.v.h.
Korrekt...  

Og Medion (Lenovo) er en aldeles fremragende bærbar - set ud fra det daglige behov, naturligvis - som eksempelvis almindelig tekstbehandling, Googling, tv-og film streaming og lettere IT arbejde.  

Har selv en Medion årgang 2013 med en Intel i7 processor... og den fungerer upåklagelig.  

Dog ville jeg aldrig anbefale en Medion, hvis den skal bruges til spil eller tungere filmredigering.

PS.
Alle PC producenter har med al tydelighed en vis fejlrate, og som naturligvis er hamrende irriterende for den enkelte , som det går ud over




Redigeret af Gromit - 01-Februar-2016 kl. 13:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu