recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo Ideapad S340 14"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo Ideapad S340 14"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lenovo Ideapad S340 14"
    Sendt: 28-Februar-2020 kl. 10:43
Hej

Jeg har købt sådan en fætter, og vil gerne have lidt flere ram i. Den er født med 4GB ram loddet på bundkortet + en 4GB Sodimm ramblok klikket i. 

Jeg kan ikke finde noget info på om jeg f.eks. kan tage en 16gb ramblok og klikke i i stedet for den 4gb der er der nu? nogle der ved noget om det?

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 10:44
Elgiganten skriver max opgradering 16GB, men eftersom der er 4GB onboard også så betyder det jo en 12gb ramblok, som ikke findes??. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Det er denne model jeg har
Link siger: 8 GB RAM DDR4 ?
EDIT: Men det er så nok tilsammen? LOL



Redigeret af JørgenT - 28-Februar-2020 kl. 11:26
Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Elgiganten skriver max opgradering 16GB, men eftersom der er 4GB onboard også så betyder det jo en 12gb ramblok, som ikke findes??. 
Prøv at spørge Elgiganten hvordan de vil gøre det. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 11:43
Det er problemet. De ved det ikke. :). 

Men jeg fandt dette, der skriver de man kan smide en 16GB blok i. 

Så jeg må nok bare prøve :). Thanks anyway. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 12:45
Så RAM kommer til at sidde parallelt over 4GB, hvor den ene af dem ikke er aktiv i det område (sandsynligvis) Smile 
Mvh. JørgenT
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 12:59
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 13:48
Quarkir, men iflg. Crucial er 16GB helt fint også??.. 

Meget forvirrende :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 14:44
Lenovo siger:

Hukommelse
Op til 12 GB DDR4 DRAM (dual-channel)

Mon ikke det er Elgiganten der er forkert på den, og det er 4GB onboard +8GB i slot?
Mvh. JørgenT
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 09:09
Jeg mener det skal opfattes sådan at Lenovo har sørget for at 4 og 8 GB klodser (med det rette interface) virker i maskinen. Crucial har så selv testet deres 16 GB, som skulle virke uden problemer.

Som du kan se i nedenstående tråd, virker det umiddelbart fint.
http://https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-U-and-S-Series-Notebooks/What-is-Maximum-RAM-for-S340-15IWL-Intel-platform/m-p/4476958
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 11:18
Jeg ville bare lade den være. Da de næsten 100% kører dual Channel, og der skal ramklodserne være ens både i hastighed og en størrelse hvis man skal have en gavnlig effekt af dem. Men hvis det er 8gb der er loddet på og sodimm slottet er tomt. Så skal bare have en ekstra ramklods

Redigeret af T-Duck - 01-Marts-2020 kl. 11:22
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 16:05
Jeg ved ikke lige med S340, men ellers kører langt de fleste nyere maskiner med en form for flex mode på rammen. Dvs. selvom de to ram blokke ikke er lige store, kan du stadig køre dual channel på en del af dem. I dette eksempel vil det være 8GB i dual channel, og de resterende i single channel. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu