|
Lenovo Yogo 900 godt køb? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||||||||||
Chrizzy
Pause fra forummet Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 22:14 |
|||||||||||
Hej,
Jeg har altid gerne ville have Lenovo ThinkPad computer, men har altid holdt lidt igen pga. prisen, men nu er jeg blevet tilbudt en Lenovo YOGA 900 igennem mit arbejde til en fordelagtig pris med følgende specifikationer:
Er det en god computer til alm. brug, som tekstsbehandling, Excel, E-mail og almindeligt surf på nettet? Hvordan er disse YOGA computere? Nogen med erfaring?
|
||||||||||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
jeg bliver bare nødt til at spørge - HVAD synes du selv? de brugsscenarier du snakker om er jo på ingen måde noget som helst der kræver noget af en computer og kan håndteres af en 3000kr's bærbar også, så til den slags er det virkelig seriøst overkill. ønsker du derimod en "fed" computer som ud over at have rigeligt med kræfter til de ting du vil bruge den til, også er meget let, elegant og med andre ord tør have stående på spisebordet i tilfælde af der kommer gæster (vi taler nu om "følelser") ja så får du da noget som man kun får via apple enheder (eller måske dell's nye xps og HP's spectre pro) men på en windowsplatform.
hvordan de er? samme som alle andre bærbare?. du trykker på et tastatur, og der kommer nogle ting frem på skærmen. - dog skal du ikke prøve på at køre noget som helst andet end win10 på dem på grund af skærmopløsningen. Den er nødt til at skalere tekst op for at du overhovedte vil kunne læse det (hvilket skærmopløsningen så også er beregnet til! - jo flere pixels per tomme jo bedre ser det ud. MEN det gør sg ikke noget at en computer også ser bare en lille smule godt ud. Lenovo Yoga er i bund og grund blot betegnelsen for at skærmen kan flippes rundt og man dermed får "tablet-funktionalitet". Kender dog virkelig ikke mange der rent faktisk bruger funktionaliteten, men den er der jo - just in case. Til gengæld er der rigtigt mange som mere eller mindre dropper touchpad delen når der surfes og så bare bruger touch-funktionen på selve skærmen til at scrolle med. uanset hvad - så er det som regel en ganske OK ting at kunne få nyt grej ind via firmaordninger som bruttolønsordninger. Det giver muligheden for at man får udstyr som normalt koster ganske mange penge til en noget mere favorabel løsning, og der er typisk altid bundet en forbedret garantiservice på, som de fleste ville skippe, fordi de i forvejen skal betale mange penge for det.(firmaet ejer officielt enheden indtil beløbet er betalt ud, og de skal derfor beskytte investeringen over afskrivningsperioden) Når det så ydermere fordeles over 3 år, så gør det som regel ikke så forfærdeligt meget. |
||||||||||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
Der er en Yoga 910 lige om hjørnet med ny CPU, større skærm til kant og fingeraftrykslæser.
Så jeg ville ikke købe en Yoga 900 nu, når den anden er klart forbedret og det er uanset prisen. Men efter min mening, så er en Yoga klart overkill til dit behov.
|
||||||||||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||||||||||||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
Jeg vil gerne have en computer der er:
1. hurtig og køre stabilt 2. god skærm og godt tastatur 2. god at arbejde med på farten - de større opgaver klarer min stationære 3. skal fungere som arbejds pc på farten 4. SKAL se GODT ud osv. Jeg har ALTID haft den nyeste model af MacBook Pro, men er kørt sur i Apple, så vil prøve noget nyt. Har altid haft et godt øje til en ThinkPad T-model, men som jeg skrev var den måske lidt for dyr til mig, men nu hvor YOGA er blevet tilbudt igennem mit arbejde har det så fået min interesse. Nu er YOGA 910 så ikke tilbudt igennem mit arbejde, så det er desværre ikke en mulighed, men måske den er med næste år til oktober, men så er den jo nok forældet? Så kan man jo blive ved, eller? Dog kan jeg godt se at 910 ser ret lækker ud med den nye edge-to-edge skærm osv. Giver dog ikke ret meget mening med den tykke kant i bunden af skærmen? Så er skærmen jo faktisk ikke så stor alligevel? Nu skriver I det er overkill? Men hvilken bærbar vil I så anbefale til mine kriterier? Og noget helt andet... Hvis YOGA er overkill hvad skal man så have af forbrug hvis det IKKE skal være overkill? Og så er spørgsmålet så bare: Hvem køber YOGA og hvem køber ThinkPad T-serien? Redigeret af Chrizzy - 11-Oktober-2016 kl. 23:34 |
||||||||||||
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
Jeg har selv en Yoga der er 3 år gammel. Den kører stadig meget fint. De flexible muligheder i forhold til skærm bruger jeg sjældent eller nok aldrig. Men touchskærm er rar at have.
Jeg synes aldrig man kan få power nok, så det handler primært om, hvad man har råd til tænker jeg. En hurtig computer giver bare en god oplevelse. Jeg valgte en 11,6 tommer skærm - det har nok lige været i underkanten, men kan da fungere. Held og lykke med købet. Yoga får tumbs up herfra.
Redigeret af Steffen32 - 12-Oktober-2016 kl. 08:22 |
||||||||||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
Jeg har en computer der minder om den nævnte i specs, dog med en m7 processor i stedet.
Jeg bruger den som du nævner du vil bruge din, og det kan godt være specs er overkill men på en måde er det rart, at der er noget ekstra trækkraft. kan tydeligt mærke forskel på den og så de billigere der er fine nok til officebrug.
|
||||||||||||
Bet@
Bruger Oprettet: 21-Oktober-2009 Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
1. hurtig og køre stabilt - Lenovo T-Model
2. god skærm og godt tastatur - Lenovo T-Model 2. god at arbejde med på farten - de større opgaver klarer min stationære - Lenovo T-Model 3. skal fungere som arbejds pc på farten - Lenovo T-Model 4. SKAL se GODT ud - tja.... det er vel en subjektiv vurdering
T-modellerne er blandt de bedste business bærbare på markedet. Rigtig mange organisationer anvender netop denne model. Personlig har jeg kun gode erfaringerne med T-modellerne både til privat og arbejdsbrug. Min private er over 5 år gammel, er blevet opdateret med nyt OS, RAM og SSD harddisk, og kører forsat upåklageligt - til den brug du foreskriver. Via Lenovo's services, er den altid fuldt opdateret. |
||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
1. Tjek! 2. Tjek! 2(3). Tjek! 3. Tjek! 4. ? Det er en smagssag.
Se, nu begynder det at blive tricky.. Hvis du er vant til Macbook, så kan hele brugerfladen jo være årsagen til, at du synes Lenovoén er noget bras. Men det er i så fald ikke maskinens skyld. Den fejler intet. Har du fået et godt tilbud, så er det det du skal opveje den imod. Dine krav bliver mere end opfyldt rent kraftmæssig i denne maskine.
Ud fra de ting du selv skrev den skal kunne, så er den overkill. Du skal forstå overkill som, at du kan få maskiner der kan opfylde dine krav til væsentlig mindre penge, under normale omstændigheder. Men da du ikke er i en normal omstændighed i og med det er et medarbejder tilbud, som vi ikke kender, så har vi ud fra det aspekt ikke mulighed for at sige, om du kan spare noget ved at købe en "billigere". Som Claus er inde på, så kan enhver 3000,- bærbar leve op til dine krav. Men de bliver så også tungere, varmere og ser ikke så godt ud (igen, smagssag).
Jeg kunne aldrig drømme om at købe Yoga serien, ganske enkelt fordi jeg ikke har behovet for at kunne vippe den rundt og bruge den som tablet.
Jeg har en T540p med med alt hvad rammer og tøjler kan drive, og er ovenud tilfreds med den. Egentlig ville jeg gerne skifte den til en nyere (de nye serier hedder noget andet), primært fordi de er lidt hurtigere. Men der bliver jeg så for nærig, da min T540p kører perfekt. Eneste anke, det er den vanvittige touchpad/mouse de har lavet. Men bruger altid mus sammen med den. Udover det bruger jeg dock (ultra dock), når jeg er hjemme. Min næste maskine bliver nok også en Lenovo, og sandsynligvis i "workstation" serien. (mener den hedder P50 i dag), da det tilsyneladende er den eneste model med quadcore i7 processor, som er mit mindste krav. (jeg skal bruge meget cpu og ram til musikproduktion). |
||||||||||||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
@aerik: Det er nemlig præcis det der er vigtigt for mig også. Måske er specs "overkill" men for mig er det vigtigt at en computer bare åbner op og kører når jeg har brug for den. Skal være stabil og troværdig, og bare åbne programmer på kommando. Derfor vil jeg gerne have en computer der måske er lidt "over the top" når man ser på specs vs. forbrug.
Bet@: Jeg kan se du anbefaler en T-model, og den er også meget lækker i T460Slim modellen. Men den nye YOGA 910 som Cyber er inde på, ser jo også meget lækker ud. Men hvem bruger YOGA og hvem bruger T-model? Kan de ikke det samme stort set? Pånær flip-skærmen? Og så lige til sidst: Jeg kan forstå at YOGA 900 er et NO GO siden 910 er lige om hjørnet? Kandersen: Tak for din gode besvarelse. Jeg glemte også at sige at vægten er altafgørende for mig, så derfor jeg ikke kigger på en 3.000 kr. laptop. Derudover så kan jeg oplyse at den YOGA 900 kan jeg købe for ca. en 40 % besparelse, så det er jo værd at tage med, men hvis YOGA 900 er forældet i næste uge er det jo ikke fedt når 910 kommer. Derudover så synes jeg ikke Lenovo er noget bras, men jeg er simpelthen bare kørt sur i Apple som bærbar. Jeg er vant til at arbejde meget med Windows generelt også. Jeg er heller ikke den store bruger af flip-skærmen, men nu faldt jeg lige over YOGA da der ikke var T-model som tilbud, men hvis jeg skal ud og købe uden om arbejdstilbud, så kan jeg jo lige så godt gå efter en T-model. Men ser man på YOGA vs. T-model Slim, så er det vel flip og touchskærm til forskel?
Redigeret af Chrizzy - 12-Oktober-2016 kl. 12:12 |
||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
Du finder nok ikke en tilsvarende T model for den pris som jeg kan fornemme du skal give for den Yoga. Og selvom der kommer en 910 lige om lidt, så er det jo ikke ens betydende med, at du slet ikke kan bruge den du har fået tilbudt.
Så spørgsmålet er om du kan finde en model der lever op til samme krav, til samme pris som den Yoga-40%. |
||||||||||||
Bimsen
Guld medlem Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||
En Yoga 900 til 40% af prisen er slet ikke dårlig...
Men er der ikke andre ultra light laptops med i tilbudet?
|
||||||||||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||||||||||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |