recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo Yogo 900 godt køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo Yogo 900 godt køb?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6675
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 17:59
Når du er vant til MacBook Pro, så tror jeg den QHD skærm er god. Du vil blive træt af at gå ned i skærmkvalitet fra Mac Retina skærm. Så gå udenom skærme, der kun er Full HD.
Venlig hilsen
KB
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 18:35
Tak Brixen, jeg lagde nemlig også mærke til skærmkvaliteten. Hvad vil I tro en YOGA 910 vil koste med samme specs som med den her YOGA 900 jeg kan købe?

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

En Yoga 900 til 40% af prisen er slet ikke dårlig...

Men er der ikke andre ultra light laptops med i tilbudet?

Den YOGA jeg kan købe er faktisk med disse specs. Og jeg kan se de lige har sat prisen ned. Måske fordi 910 er på vej?: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=6499

Der er masser af Apple MacBook Pro i aftalen, men desværre kun 3 ultrabooks Der er denne YOGA, en Lenovo 13 og en Dell som er lidt dyr synes jeg. Så desværre.

What to do? Vente på 910? Måske, men den koster nok det hvide ud af øjnene så Ouch
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 20:23
hvis dell'en er en xps 13, så er det en rigtig lækker sag. deres "infinity edge" skærm, er altså noget man lige skal vænne sig til, men det er bare fantastisk der ikke er 2cm fra kanten af maskinen og ind til selve skærmen.

ja kaby lake modellerne kommer ud her sidst på året, og i starten af næste år, men hvis det er bruttolønsordning, så er der jo en deadline for hvornår du skal melde ind. Det er en ganske ok maskine, også selvom der kommer en ny udgave lige om lidt. - man kan ALTID vente på nye og bedre ting. Teknologien går så stærkt at det ganske enkelt er umuligt at "vente på den helt rigtige maskine" - der kommer altid noget lige om hjørnet som er meget bedre, og helt klart den rigtige maskine.

en yoga 910 vil komme til at koste det samme som en 900 da den kom på markedet. (sån cirkus) 

Personligt ville jeg ikke have noget som helst mod en T460s (den er uden touch i skærmen rent faktisk lettere end en X1 carbon) og så kan den dockes rigtigt, modsat X1 som skal bruge onelink+ docking. Men det her er jo ikke firmapc, men bruttoløn via firmaet, så det er til hjemmebrug, og den er særdeles rigelig til det.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 21:24
Der er computere fra Dell, men synes bare ikke de er så billige.

Der er en Dell Latitude E7270 i7-6600U, 8GB Ram DDR4, 256 GB SSD, 12,5" skærm. Den bliver nok bare for lille i skærmen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Der er også en Dell XPS 13
Core i5 6200U 2,3 GHz
8GB Ram
128 GB SSD
Intel HD Graphics 520

En skam der kun er 128 SSD, den kan dog skiftes ud, det ved jeg, synes dog bare det er mærkeligt den model med 8 GB ram leveres med 128 GB SSD. Den mulighed har man ikke engang på deres hjemmeside.

Skal op og give knap 7.000 kr. for den Dell XPS 13, og det synes jeg er for dyrt, men måske den YOGA 900 er så billig af en eller anden årsag. Det ved jeg ikke.

Måske jeg også bare skulle vente, og håbe der kommer flere computere næste år. Kan se der også allerede er en Dell XPS 13 på vej med Kaby Lake, men som du siger claus, så kan man jo altid vente og vente?

Nu skriver du til sidst at den er særdeles rigelig til hjemmebrug, og der snakker du vel om YOGA? Jeg synes bare efter at have set den 910 og nu XPS 13 fra Dell at det er super fedt med de tynde kanter ved skærmen, så vil helt klart helst have det.

Dog er jeg også stadig meget interesseret i en T460s men måske jeg skal vente lidt.

Er det ikke også hurtigt at 7 th. gen fra Intel allerede kommer ud nu?

Redigeret af Chrizzy - 12-Oktober-2016 kl. 21:53
Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 22:16
Der er flere af jer der nævner at den nye Dell XPS med Kaby Lake kommer senere på året. Jeg skulle dog mene, at den allerede kan købes på deres hjemmeside, overvejer den nemlig selv. Er jeg galt på den?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Der er også en Dell XPS 13
Core i5 6200U 2,3 GHz
8GB Ram
128 GB SSD
Intel HD Graphics 520

En skam der kun er 128 SSD, den kan dog skiftes ud, det ved jeg, synes dog bare det er mærkeligt den model med 8 GB ram leveres med 128 GB SSD. Den mulighed har man ikke engang på deres hjemmeside.
SSD i Dell kan sagtens skiftes, jeg har en kollega med Dell XPS 13, som kom leveret med forkert SSD. 

Så de sendte ham én som han selv skulle skifte - det er en Samsung NVMe, man skal bare være opmærksom på at der er 3 forskellige stik typer.

Hvis man ikke har behov for flip-over, så er Dell XPS en lækker laptop.
Den kan iøvrigt bestykkes som man ønsker, men jeg tror ikke den du beskriver har en højopløselige trykfølsomme skærm.

Redigeret af Cyberguyen - 12-Oktober-2016 kl. 23:02
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 23:16
@Blissy: Jeg skal ikke kunne sige det, men har læst et par reviews nu på folk der har testet Dell XPS 13 med 6th gen vs 7th gen CPU og forskellen var 7% performance og ca. 20 min. batteri levetid mener jeg. De fleste konkluderer i hvert fald bare, at det ikke ville gøre noget at købe en XPS 13 med 6th gen SKYLAKE CPU hvis man kan spare penge ved det.

Er det også jeres vurdering?

Men vil det sige at en Dell XPS 13 med 6th gen CPU er helt på højde med en T460s med samme specs?
Og nej, den jeg kan købe har ikke touch skærm, men bare en fuld HD.

Dog ved jeg ikke om ca. 7.250 kr. er meget for XPS 13 med 6th gen comp og de specs jeg nævnte eller om det er en fair pris?
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 19:24
Blot til info så købte jeg i dag en Lenovo T460s med i5, 8 GB ram og 256 SSD til 5.500 kr. og kun 5 mdr. gammel. En herre der ligeledes havde købt igennem firmaordning men blev afskediget og fik lov til at beholde pc. Solgte dog pga. manglende brug. Føler jeg har gjort et godt køb
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 20:54
det er 2 forskellige typer af maskiner. XPS og X1 er producenternes highend maskiner hvor de leger med alle de nye sjove ting som sidenhen drosler ned i "businessrækkerne". T-serien og latitude e7xxx er forretningsmaskiner, som er bygget til det marked. Og tilhører den højeste ende i det segment sammen med HP's elitebook 8xx serie. sådan noget som 3 års onsite garanti er standard på disse maskiner. De er lavet til brugere der værdsætter stabilitet, soliditet og "elegance". 

Lenovos T460s serie er en rigtig lækker maskine. Uanset hvad ,har du gjort et særdeles fremragende køb! God fornøjelse med maskinen.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 21:06
Nu ved jeg af gode grunde ikke hvad du kan vælge i mellem men jeg har lige fået denne for en måned siden, og jeg ser mig ikke tilbage. http://www.dell.com/dk/virksomheder/p/latitude-13-7370-laptop/pd?oc=n002l737013emea&model_id=latitude-13-7370-laptop
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 21:26
han har valgt. - han fik et helt andet tilbud!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

han har valgt. - han fik et helt andet tilbud!

så jeg godt lige efter jeg skrev.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu