recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Let at bruge tv i sommerhus med tyske kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Let at bruge tv i sommerhus med tyske kanaler

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Let at bruge tv i sommerhus med tyske kanaler
    Sendt: 07-Juni-2022 kl. 17:21
Vi har i dag Fibia/waoo TV-boks i sommerhuset. Det virker fint for os, men især mine tyske lejere bøvler med de to fjernbetjeninger (en til skærmen og en til waoo boksen)

Problemet er umiddelbart at waoo boksen ikke understøtter hdmi-cec, så man kunne nøjes med en fjernbetjening. Men det er også et problem at waoo boksen kan alt for meget. Lejerne forvilder sig ind i menuer de ikke kan finde ud af igen.

Så jeg leder lidt efter den simpleste løsning, som lejerne tyske kanaler. Jeg er åben over for at skifte waoo ud med noget andet og tv’et ligeså. 

Når vi er i huset har vi Apple TV boks med. Og her virker hdmi-cec fint. Så en af de løsningsmuligheder jeg overvejer er at droppe waoo boksen og så bruge waoo’s app i kombination med en simpel universal fjernbetjening - for Apple fjernbetjeningen tænker jeg er no go for lejerne. Måske kan jeg også få TV’et sat i “hotel mode”. 

Nogle gode forslag til en fool-proof løsning? (Opsætning af parabol er jeg ikke interesseret i)

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 17:54
Hvilken tv-model er der i dag tale om?

Hvilke tyske kanaler skal der være adgang til?

Bemærk at den nye fjernbetjening til Apple TV 4K kan betjenes af alle, hvis man slår touch-funktionen fra.

@csell: Foreslå nu ikke din sædvanlige kineserboks og -fjernbetjening. Det er ubrugeligt og forvirrer blot.



Redigeret af jensoest - 07-Juni-2022 kl. 17:57
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 19:06
Tv’et er et ældre LG - det er der som udgangspunkt ikke problemer med.

Jeg har en Apple TV boks (Series 4?) med den gamle fjernbetjening - men kan da Overvej at købe nyt. 

Bare der er nogle tyske kanaler, så er det fint. Pt har vi waoo fritid med ARD, ZDF, Sat1, RTL 


Redigeret af chjeppe - 07-Juni-2022 kl. 19:09
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 19:39
Den nye fjernbetjening kan anvendes med Apple TV HD (/4. generation). Se oversigtstabel ("Technical specifications") på Wikipedia for de forskellige modeller:

Priser på ny fjernbetjening:
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 19:41

Edit: Kan se, at de ikke længere har nogle tyske kanaler.Cry

Flemming


Redigeret af fltk - 07-Juni-2022 kl. 19:44
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 19:54
Udfordringen med Norlys’ antenneløsning (udover at der skal sættes en antenne op) er, at du via antennen alene kan se ZDF. Hvis du også vil se ARD og NDR, som følger med i abonnementet, ja så skal de to castes til enten Chromecast eller Apple TV. Og så begynder det måske igen at blive lidt for kompliceret… 

Edit: Sorry, så ikke lige edit fra fltk:-)


Redigeret af jensoest - 07-Juni-2022 kl. 19:56
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 20:59
Nogen bud på om Waoo app til Apple TV er en holdbar ide?

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Nogen bud på om Waoo app til Apple TV er en holdbar ide?


Skriver du ikke ovenfor, at du allerede har en Apple TV og abonnement på tv fra Waoo? Så er det vil bare at installere Waoo-appen og afprøve det?
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 21:16
Ja. Men huset er lejet ud til starten af juli. Så må vente lidt. 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 21:20
Da du har en ATV, kan du prøve det af derhjemme.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 21:33
Super. Havde forstået det således at det krævede man havde deres fiber. Det må jeg få afprøvet. 
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 21:54
Hvis det viser sig, at den skitserede løsning ovenfor (eksisterende LG tv / CEC / Apple TV / ny Apple TV fjernbetjening / Waoo-app) ikke fungerer tilfredsstillende for lejerne, ja så kan man jo gå lidt mere drastisk til værks. Det kunne eksempelvis være et nyt tv med styresystemet Android TV (/Google TV) og et tv-abonnement fra YouTv. YouTv har en app til Android TV og tilbyder de tyske kanaler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu