recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Let at bruge tv i sommerhus med tyske kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Let at bruge tv i sommerhus med tyske kanaler

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 22:19
Ja, der ser også ud til at være en farbar vej. Lidt ærgerligt de ikke har flere tyske kanaler end waoo. 

Jeg vil lige prøve waoo app’en først. Har desværre glemt koden, og tør ikke nulstille med risiko for at påvirke lejerne i huset. Så må vente til juli. Men jeg havde åbenbart appen på telefonen og er logget ind der, så hvis den er tilsvarende på Apple TV ser det ganske lovende ud. 
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 22:35
Waoo ser ud til at være på vej med en app til Android TV her sidst i juni (https://www.waoo.dk/androidtv/). Så det kan man jo også have i mente...
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2022 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Når vi er i huset har vi Apple TV boks med. Og her virker hdmi-cec fint. Så en af de løsningsmuligheder jeg overvejer er at droppe waoo boksen og så bruge waoo’s app i kombination med en simpel universal fjernbetjening - for Apple fjernbetjeningen tænker jeg er no go for lejerne. Måske kan jeg også få TV’et sat i “hotel mode”. 

Nogle gode forslag til en fool-proof løsning? (Opsætning af parabol er jeg ikke interesseret i)



Det er løsningen, få tv til at starte op på det HDMI stik som Apple tv sidder i, og brug tv’ets fjernbetjening.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Georgi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 07:19
Det nemmeste for mig at se er et tv med DVB-S2 tuner og en parabol, der er rettet mod Astra positionen. Der er der masser af gratis tyske kanaler, og parabol med tilbehør kan fås for omkring 1000 kr.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Når vi er i huset har vi Apple TV boks med. Og her virker hdmi-cec fint. Så en af de løsningsmuligheder jeg overvejer er at droppe waoo boksen og så bruge waoo’s app i kombination med en simpel universal fjernbetjening - for Apple fjernbetjeningen tænker jeg er no go for lejerne. Måske kan jeg også få TV’et sat i “hotel mode”. 

Med HDMI CEC kan Apple TV boksen også styres med TV'ets fjernbetjening. Det burde allerede være opsat automatisk så det er bare at klikke på piletasterne, 'OK' knappen osv.

Og med Apple TV i sommerhuset kan tyskerne jo også bruge deres egne tjenester hjemmefra. Det er bare at installere appen på en iPhone, iPad eller iPod og så sende billedet over på Apple TV via AirPlay. Et EU-direktiv sikrer, at man kan tage sine egne streamingtjenester med på rejser indenfor EU.


Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Juni-2022 kl. 08:06
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Super. Havde forstået det således at det krævede man havde deres fiber. Det må jeg få afprøvet. 

Streaming på Apple TV og andre bokse kræver generelt ikke at man har tv-udbyderens bredbånd. Det er jo det streaming åbner for; friere konkurrence og større valgfrihed.

Ejerne af netværksinfrastrukturen må ikke længere bestemme hvad og hvem, der må sende data i nettet.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2022 kl. 00:39
Vil blot nævne, at man på både på ATV og Android TV kan se adskillige tyske og østrigske kanaler helt gratis, herunder også deres arkiv. Eneste begrænsning på eksempelvis ARD og ZDF er, at man ikke kan se f.eks. international sport o.lign. pga. rettigheder.
  
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2022 kl. 06:01
Hvad med parabol, og et TV, med indbygget SAT-tuner?

Hvad det må koste, ved jeg jo ikke, men her er et eksempel på et TV m. SAT-tuner indbygget:


Redigeret af mnielsen - 09-Juni-2022 kl. 06:02
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2022 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvad med parabol, og et TV, med indbygget SAT-tuner?

Hvad det må koste, ved jeg jo ikke, men her er et eksempel på et TV m. SAT-tuner indbygget:

Nu kender jeg det LG tv fra SHG og det blev sendt retur ligså hurtigt igen. Menu strukturen er rodet og ulogisk og vil ikke egne sig hvis det skal være bruger venligt. Sat delen er rodet og alle kanaler kommer til og ligge samlet og rodet sammen i en lang kanal liste.

Vi skulle også have en tv løsning til sommerhuset pga tv ikke kan modtage dvb-t2 og endte med en combi boks der har sat+dvb t2 indbygget den er så enkel og bruge og kanaler er opdelt i hver sin favorit gruppe 

https://www.tektronic.dk/da/digitalmodtager-dvb-ss2-parabol-tv/9340-digitalmodtager-dvb-s-s2-parabol-tv-apebox-ci-dvb-s2-multistream-dvb-t2-c-combo-tv-boks-4897105080121.html
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2022 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvad med parabol, og et TV, med indbygget SAT-tuner?

Hvad det må koste, ved jeg jo ikke, men her er et eksempel på et TV m. SAT-tuner indbygget:

Nu kender jeg det LG tv fra SHG og det blev sendt retur ligså hurtigt igen. Menu strukturen er rodet og ulogisk og vil ikke egne sig hvis det skal være bruger venligt. Sat delen er rodet og alle kanaler kommer til og ligge samlet og rodet sammen i en lang kanal liste.

Vi skulle også have en tv løsning til sommerhuset pga tv ikke kan modtage dvb-t2 og endte med en combi boks der har sat+dvb t2 indbygget den er så enkel og bruge og kanaler er opdelt i hver sin favorit gruppe 

https://www.tektronic.dk/da/digitalmodtager-dvb-ss2-parabol-tv/9340-digitalmodtager-dvb-s-s2-parabol-tv-apebox-ci-dvb-s2-multistream-dvb-t2-c-combo-tv-boks-4897105080121.html

Jeg aner.... HAT om TV, det var også kun ment som eksempel... Men der må vel være bedre TV, hvor emnuen er god. Dog ikke Sony. Der synes jeg, menuen er indviklet.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2022 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvad med parabol, og et TV, med indbygget SAT-tuner?

Hvad det må koste, ved jeg jo ikke, men her er et eksempel på et TV m. SAT-tuner indbygget:

Nu kender jeg det LG tv fra SHG og det blev sendt retur ligså hurtigt igen. Menu strukturen er rodet og ulogisk og vil ikke egne sig hvis det skal være bruger venligt. Sat delen er rodet og alle kanaler kommer til og ligge samlet og rodet sammen i en lang kanal liste.

Vi skulle også have en tv løsning til sommerhuset pga tv ikke kan modtage dvb-t2 og endte med en combi boks der har sat+dvb t2 indbygget den er så enkel og bruge og kanaler er opdelt i hver sin favorit gruppe 

https://www.tektronic.dk/da/digitalmodtager-dvb-ss2-parabol-tv/9340-digitalmodtager-dvb-s-s2-parabol-tv-apebox-ci-dvb-s2-multistream-dvb-t2-c-combo-tv-boks-4897105080121.html

Jeg aner.... HAT om TV, det var også kun ment som eksempel... Men der må vel være bedre TV, hvor emnuen er god. Dog ikke Sony. Der synes jeg, menuen er indviklet.

Helt ok, lige sony ville jeg nok gå efter, syntes ikke menmuerne er svære generelt har jeg hældt igennem tiden til sony lige på det punkt men lige det med combi tv hvor parabol og dvb-t2 er indbygget der syntes jeg der mangler lidt på bruger venligheden iform af seperate fav lister men her skal man også trykke på knapper for at vælge rette kanaler 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2022 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Et EU-direktiv sikrer, at man kan tage sine egne streamingtjenester med på rejser indenfor EU.


Hej.

Gælder dette EU-direktivet også for gratis tjenester?
Jeg kan huske en sag, men ikke detaljerne. Men der er der sikkert nogle af jer, der har styr på.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu