|
Let at bruge tv i sommerhus med tyske kanaler |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ja, der ser også ud til at være en farbar vej. Lidt ærgerligt de ikke har flere tyske kanaler end waoo.
Jeg vil lige prøve waoo app’en først. Har desværre glemt koden, og tør ikke nulstille med risiko for at påvirke lejerne i huset. Så må vente til juli. Men jeg havde åbenbart appen på telefonen og er logget ind der, så hvis den er tilsvarende på Apple TV ser det ganske lovende ud.
|
|||
![]() |
|||
jensoest ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 214 |
||
Waoo ser ud til at være på vej med en app til Android TV her sidst i juni (https://www.waoo.dk/androidtv/). Så det kan man jo også have i mente...
|
|||
![]() |
|||
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1094 |
||
Det er løsningen, få tv til at starte op på det HDMI stik som Apple tv sidder i, og brug tv’ets fjernbetjening. |
|||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|||
![]() |
|||
Georgi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-December-2017 Status: Offline Point: 6 |
||
Det nemmeste for mig at se er et tv med DVB-S2 tuner og en parabol, der er rettet mod Astra positionen. Der er der masser af gratis tyske kanaler, og parabol med tilbehør kan fås for omkring 1000 kr.
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
||
Med HDMI CEC kan Apple TV boksen også styres med TV'ets fjernbetjening. Det burde allerede være opsat automatisk så det er bare at klikke på piletasterne, 'OK' knappen osv. Og med Apple TV i sommerhuset kan tyskerne jo også bruge deres egne tjenester hjemmefra. Det er bare at installere appen på en iPhone, iPad eller iPod og så sende billedet over på Apple TV via AirPlay. Et EU-direktiv sikrer, at man kan tage sine egne streamingtjenester med på rejser indenfor EU.
Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Juni-2022 kl. 08:06 |
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
||
Streaming på Apple TV og andre bokse kræver generelt ikke at man har tv-udbyderens bredbånd. Det er jo det streaming åbner for; friere konkurrence og større valgfrihed. Ejerne af netværksinfrastrukturen må ikke længere bestemme hvad og hvem, der må sende data i nettet.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1036 |
||
Vil blot nævne, at man på både på ATV og Android TV kan se adskillige tyske og østrigske kanaler helt gratis, herunder også deres arkiv. Eneste begrænsning på eksempelvis ARD og ZDF er, at man ikke kan se f.eks. international sport o.lign. pga. rettigheder.
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
||
Hvad med parabol, og et TV, med indbygget SAT-tuner?
Hvad det må koste, ved jeg jo ikke, men her er et eksempel på et TV m. SAT-tuner indbygget:
Redigeret af mnielsen - 09-Juni-2022 kl. 06:02 |
|||
![]() |
|||
||
Nu kender jeg det LG tv fra SHG og det blev sendt retur ligså hurtigt igen. Menu strukturen er rodet og ulogisk og vil ikke egne sig hvis det skal være bruger venligt. Sat delen er rodet og alle kanaler kommer til og ligge samlet og rodet sammen i en lang kanal liste. Vi skulle også have en tv løsning til sommerhuset pga tv ikke kan modtage dvb-t2 og endte med en combi boks der har sat+dvb t2 indbygget den er så enkel og bruge og kanaler er opdelt i hver sin favorit gruppe https://www.tektronic.dk/da/digitalmodtager-dvb-ss2-parabol-tv/9340-digitalmodtager-dvb-s-s2-parabol-tv-apebox-ci-dvb-s2-multistream-dvb-t2-c-combo-tv-boks-4897105080121.html
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg aner.... HAT om TV, det var også kun ment som eksempel... Men der må vel være bedre TV, hvor emnuen er god. Dog ikke Sony. Der synes jeg, menuen er indviklet.
|
|||
![]() |
|||
||
Helt ok, lige sony ville jeg nok gå efter, syntes ikke menmuerne er svære generelt har jeg hældt igennem tiden til sony lige på det punkt men lige det med combi tv hvor parabol og dvb-t2 er indbygget der syntes jeg der mangler lidt på bruger venligheden iform af seperate fav lister men her skal man også trykke på knapper for at vælge rette kanaler
|
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
||
Hej. Gælder dette EU-direktivet også for gratis tjenester? Jeg kan huske en sag, men ikke detaljerne. Men der er der sikkert nogle af jer, der har styr på. Hilsen Carsten. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |