recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - level one netcon/glasfibernet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

level one netcon/glasfibernet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peraase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2012
Sted: - None -
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peraase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: level one netcon/glasfibernet
    Sendt: 20-Februar-2012 kl. 21:00
hej,er der nogle,som har kendskab til profiber glasfibernet og router level one netcon WBR-3470 B ?
Kan man få den til at fungere?
Jeg har nemlig en Fritzbox 7170 og det går ikke.
Nu vil jeg ikke dumme mig igen.Angry
Hilsen til alle Question
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 09:10
Hvad vil du have den til? Den fungerer sikkert udmærket men måske ikke til hvad du ønsker.

BS
Til top
peraase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peraase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:18
Den skal bare kunne kobles ind på Profiber (glasfiber internet 15/15 mb.).Det kunne nemlig ikke lade sig gøre med min Fritzbox adsl,hvorfor ved jeg stadig ikke.
Så skal jeg bruge de 2 porte til telefoner,Redspot.dk.
Kan man konfigurere den til de 2 selskaber,det er det jeg gerne vil vide lidt om.
Det kan jo være,der er nogle,som har erfaring med lige netop dette spørgsmål.
I er jo så mange kloge og prøvede personer herinde på rekordere.dk Cool (har jeg hørt)Big smile
Mvh.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:38
Den Level One du linker til har jo, ligesom din fritsbox, DSL interface på WAN siden. Det du skal have er enten en router med ethernet interface på WAN siden og indbygget ATA eller bare en ATA. Jeg bruger selv en Linksys SPA 2102 mod Evercall og det funker bare. Jeg har også fiberinternet.

Mvh BS
Til top
peraase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peraase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 13:28
Hej,jeg har droppet level one,tror jeg nok.
Men har stadig min Fritz!box 7170,som ikke reagerer,når jeg forbinder til fiberboxen.
Jeg sender link til data om Fritzboxen,måske kan du,eller andre fortælle hvad der blokkerer.
Jeg er lidt bagud med det tekniske her.

Jeg har godt nok redspot IP telefoni,men det kommer så i anden række,når først jeg har fået koblet på fibernettet.
Foreløbig tak,venter spændt på evt. løsning,hvad man skal gøre.
Mvh.Ouch 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 13:44
Hvis det er DSL/TEL du sætter til din fiberbox er det fordi at fiberboksen IKKE sender en DSL linie ud. Det er simpelthen forskellige standarder.

HVIS det er muligt med fritsboksen at køre dit telefoni via lokalnetværket (jeg tvivler) skal du forbinde din fritsboks til fiberboksen via en LAN port (samme standard som fiberboksen). Jeg har ikke indgående kendskab til fritsboken så dette kan jeg desværre ikke svare på :-( 

Mvh BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu