recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Leveringsregler (Post Danmark)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLeveringsregler (Post Danmark)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 15:56

Jeg spurgte en af mine kolleger, som kører med pakker. Han sagde, at reglerne for ham var, at han godt måtte bære pakker på op til 30 kg. helt op til f.eks. fjerde sal.

Det forudsætter så naturligvis, at kassen eller pakken er af en størrelse eller udformning, hvor man kan få ordentligt fat med hænderne og fingrene. Store fladskærme i emballage uden huller til fingrene udgør derfor et problem. I sådanne tilfælde er postbudet jo naturligvis nødt til at bede om hjælp, for at få pakken båret op af trapperne.

Redigeret af musicus - 03-November-2006 kl. 16:08
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

at man så sender 20+ kg med fragtmænd, der har palleløftere osv - de leverer også kun til døren... (?)  (Ved etager på gaden)

Fragtmænd er underlagt en anden lovgivning end et statsligt postvæsen... Derfor er de ikke direkte sammenlignelige.

Post DK er underlagt en række statslige udstukket regler for hvordan distribution skal foregå.

Fragtmænd må gøre hvad de vil principielt - så længe det er inden for den almindelige lovs bestemmelser.
Til top
Pico Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 11:21

Hej

Jeg arbejder hos Post Danmark (Kurer, ekspres, Pakker) og har set jeres log om leveringsregler hos Post Danmark.

Jeg vil egentlig blot forklare, hvad reglerne er for levering af pakker over 20 kg:

Når vi modtager pakker over 20 kg. vurderes det i distributionscentret i det konkrete tilfælde, hvordan pakken skal køres ud. Der er følgende muligheder:

• 2 medarbejdere kører ud med pakken
  • pakkebudet tager løftegrej med, fx en sækkevogn
  • det vurderes at modtager evt. kan hjælpe med at bære. Hér bør distributionscentret kontakte modtageren inden udkørsel for at høre, om det kan lade sig gøre.   

Håber I kan bruge mit svar, og at I fortsat tør bestille tunge pakker leveret med Post Danmark   

Mvh

Pernille    

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu