recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Læg 2 dreve sammen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLæg 2 dreve sammen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bongo50000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Hjoerring
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2011 kl. 15:27
Sikke en masse input, men samma sumarum, vil gerne have mere plads på c-drev, troede også bare man kunne slette partitonen f-drev, og lægge den til c-drev, så var det det, men det kan også være det bare er, vil bare gerne have det bekræftet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2011 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Bongo50000 Bongo50000 skrev:

Hvad for et program kan man bruge for at lægge 2 dreve sammen uden tab af data, da det er c og f der skal lægges sammen

Højreklik på denne computer -> Administrer -> Dobbeltklik på lager -> Dobbeltklik på diskhåndtering.

Tag et screendump af vinduet og post det her.

Uden at vide, hvordan dine filer ligger, hvilke drev du har osv., så er det svært at svare på dit spørgsmål.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2011 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hvis du har en masse paritioner på den samme disk og du vil lægge den første sammen med den sidste, så kan det mig bekendt ikke lade sig gøre på den måde som er vist på youtube.

Der er som sådan ikke noget der hedder den første og sidste partition på en harddisk. Du kan for eksempel sagtens omdøbe dit F drev til D, men derfor kommer det jo ikke til at ligge nærmere C.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 07:12
Så længe det er samme fysiske drev kan det sagtens lade sig gøre at udvide drev C uanset hvordan partitionerne er placeret. Det er dog næppe den bedste løsning hvad performance angår, hvis det nuværende drev F ligger et helt andet sted på harddisken end drev C (forholdsvis høj søgetid), men det vil virke.
Til top
Bongo50000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Hjoerring
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 07:57
Pyha, nu er det gjort, prøvede først at resize f-drev men de overskydende giga ville ikke merge med c-drev, tog i stedet mit d-drev, 160 giga, merge det med c-drev, computeren tyggede på i ca 2 1/2 time, lod den stå i nat, her til morgen resizede jeg så c-drev og og tog så 140 giga tilbage til et d-drev, det tog ikke så lang tid, har stadig et f-drev, men bruger det til noget andet så :-), så dette var den eneste mulighed

Brugte:  Acronis Disk Director 11 Home, kunne sikkert have brugt win7 egen diskhåndtering

Tak for input til jer allesammen
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 08:47
Du kan jo bare slette den tomme f partition...

Men er det fordi at du har to fysiske drev i maskinen uden at du er klar over det?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu