Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
baloo55
Super bruger
Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 22:06 |
--and1-- skrev:
Nej, det er bare super irriterende man kan høre den når der er lav tale, eller stille under en film.
Det er _slet_ ikke i nærheden af en PC larm, men ikke alt efter hvorn man definerer høj. Det kan høres ved lav tale eller stille scener, som en summen baggrundslyd.
Selve ridsen har ikke betydning for billede, den ses ikke når tv´et er tændt, men ses når det er slukket og man ser den rigtige vej i lyset 
|
Jeg ville nu se om ikke jeg kunne overleve summen fra tv'et. Men du lyder godt nok som om du har svært ved det!?!
|
Mvh.
Baloo55
|
 |
--and1--
Junior bruger
Oprettet: 17-April-2006
Point: 25
|
Sendt: 03-Maj-2006 kl. 13:28 |
Hey hey folks!
Har løsningen på problemet her.
Har siddet og rodet med det osv, i laaaaang tid. Det slog mig lige pludselig, at når jeg kører intelligent eye, kører den kun værdierne en lille smule op og ned.
Løsningen er derfor at køre tv´et over på dynamic mode, hvor det jo ikke larmer, og derefter blot stille værdierne som ønsket. Tv´et vil selv slå over til user mode, men uden lyden Det virker herhjemme pt, tror og håber ret meget på det er permanent.
Håber bare i kan bruge det til noget, lad mig endelig høre hvis i finder andre måder.
Mvh.
Andreas
|
 |
baloo55
Super bruger
Oprettet: 05-December-2005
Point: 314
|
Sendt: 03-Maj-2006 kl. 20:46 |
--and1-- skrev:
Hey hey folks!
Har løsningen på problemet her.
Har siddet og rodet med det osv, i laaaaang tid. Det slog mig lige pludselig, at når jeg kører intelligent eye, kører den kun værdierne en lille smule op og ned.
Løsningen er derfor at køre tv´et over på dynamic mode, hvor det jo ikke larmer, og derefter blot stille værdierne som ønsket. Tv´et vil selv slå over til user mode, men uden lyden Det virker herhjemme pt, tror og håber ret meget på det er permanent.
Håber bare i kan bruge det til noget, lad mig endelig høre hvis i finder andre måder.
Mvh.
Andreas
|
Det var da mega rart at høre 
Nu må jeg bare væbne mig med tålmodighed, for hvis jeg beslutter at holde fast i min bestilling skal jeg vente mindst i 14 dage endnu 
|
Mvh.
Baloo55
|
 |
bphhm
Guld medlem
Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 05:29 |
Kan i give nogle tilbagemeldinger på billed kvaliteten?
|
 |
--and1--
Junior bruger
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 09:39 |
Den har billede på højde med samsungs, så jeg er rigtig glad for mit.!
Men det sparker virkelig røv i og med der er 2x tuner samt når min xbox sidder til. Oblivion ser jo ikke mindre end fantastisk ud, vinden i træerne rådyr i skoven osv.! uhh, og så nogle high definition film fra xbox live. guf!
Det står for fedt! Det skal dog siges jeg har alm kabel tv, og ingen selector box eller noget!
|
 |
malkekoen
Bruger
Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 50
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 11:51 |
Kan I/du sammenligne med andre modeller, eks. Samsungs M61 eller Philips 9830 ???
Og er I/du tilfreds med billedet ved analoge signaler? Er der nogle billedforbedringsmuligheder (noise reduction, signal strengthening etc.)?
|
 |
sarkov
Ny bruger
Point: 13
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 15:03 |
Hejsa
Jeg vil i forbindelse med fodbold-VM gerne købe en ny fladskærm. Da jeg skal bo i Tønder, hvor det ikke er muligt at blive tilsluttet kabel-tv, skal jeg have en parabol i stedet.
Konen har givet mig et budget på 14000 (inkl. evt. tuner)
Jeg har kigget på LG's LP 1 DA, som har integreret DVB-T tuner. Kan denne tuner så bruges i forbindelse med HD????
Prisen er hos mediaonline.de 1699 euro.
Da jeg er helt ny i denne verden, håber jeg på, at i "kloge hoveder" kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Mvh.
Sarkov
|
 |
--and1--
Junior bruger
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 18:18 |
Heysa,
Jeg synes personligt det står lige så godt som Samsung M61, idet jeg selv var ved at købe denne model. Har ikke set Samsung på mit eget kabel tv, så ved selvfølgelig ikke om den skulle være lidt bedre der.
Til gengæld har jeg med mit LG en bredere og mindre "firkantet" tv (passer bed til væggen synes jeg ) samt højtalerne skulle være bedre (samsung har skjulte), selvom det nu ikke er en faktor der spiller ind hos mig!
Derudover får man med LG som sagt flere features, såsom ægte pip, hvilket jeg egentlig er blevet glad for. Men igen, det skal jo være det du syns er pænest, kvalitet mæssigt ligger de vel meget side om side.
Synes dog måske Samsung levet ret højt på deres 40" vandt EISA award, hvilket også var fuldt fortjent. Havde jeg råd, havde det sku nok været den 
Mit anbefaling er LG. PS. Phillips´en er jo kamp dyr tilforhold 
Mht Sarkov, er det jo ligegyldigt med DVD-T hvis du skal have parabol! Dvb-t er for dig kun interessant hvis du har alm stueantenne, og derfor ønsker at modtage digitalt tv signal.
Med parabol signal burde du sagtens kunne få et perfekt billede.
Og en lille reminder, pas på med køb i Udland, har ikke selv forsøgt mig, men er gald for jeg ikke gjorde, skulle nemlig have ombyttet min skærm som det fremgår af tråden. Men ved aldrig hvad der kan ske, og så kan de penge hurtigt være sparet dårligt væk.
Håber i kan bruge det til noget!
|
 |
sarkov
Ny bruger
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 19:23 |
Hej igen
Tak for svaret, men er stadig i tvivl.
Når jeg har parabol, er det så komplet ligegyldigt med en digital tuner? Jeg sætter det bare til, og så er jeg klar til fodbold-VM i HD??
Mvh
Sarkov
P.S da jeg bor i Tønder, og mediamarkt ligger i Flensburg er det intet problem.
|
 |
--and1--
Junior bruger
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 23:01 |
Nej hvis du skal se fodbold i HD kvalitet, skal du have en boks. Hos TDC en selector box, ved ikke helt 100 hvorn det forholder sig med parabol, men vil meget gerne høre hvis andre ved det?
Hd kræver jo meget større båndbredde en normalt, kabel og parabol gør.!
|
 |
sarkov
Ny bruger
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 23:43 |
Hej igen...
Ok tak for dit svar, håber der er andre der byder ind, så vi alle kan blive lidt klogere mht parabol, tunere og selector box. Personligt skal jeg ud og invistere i en canal digatal parabol, og håber med lidt vejledning fra alle de sagkyndige personer på dette forum, at få mest ud af både tv og parabol.
Et generelt spørgsmål til sidst - Hva er det bedste køb LP 1DA fra LG eller LB 1R ??
mvh
sarkov
|
 |
--and1--
Junior bruger
|
Sendt: 24-Maj-2006 kl. 13:21 |
Generelt skulle det vist være nogenlunde det samme tv, LB1R er dog nyere, og har en pænere design(personlig mening).
Jeg ville gå efter LB1R, og det var også hvad jeg selv gjorde!
|
 |