recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 32LB1R VS Toshiba 32 WL 66 Z
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 32LB1R VS Toshiba 32 WL 66 Z

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kirk13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: LG 32LB1R VS Toshiba 32 WL 66 Z
    Sendt: 26-September-2006 kl. 16:20

Skal vælge imellem de 2 her, der er 1000 kr i forskel, LG til 8999, Toshiba'en til 7999. Har ladet mig fortælle at LG har fået lavet brumme fejlen, så der skulle ikke være noget der.

Gode råd/erfaringer modtages gerne.

MVH J-Kirk
Panasonic TH 42VT20E,
Panasonic BDT-100
Onkyo 608
KEF 3005 SE
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 16:40

Man kan ikke sige at LG har fået lavet brummefejlen, men nogle købere som har haft brummefejlen har fået det lavet. Det er ingen garanti for at du får et uden brummefejl.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
kirk13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2006
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 16:59

takker for svarene og de pm jeg har fået, tv'et er bestilt så glæder mig meget til at se det live.

det blev Toshiba'en

Redigeret af kirk13 - 26-September-2006 kl. 17:00
MVH J-Kirk
Panasonic TH 42VT20E,
Panasonic BDT-100
Onkyo 608
KEF 3005 SE
Til top
Pind Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 25-Juli-2006
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 18:55

Min Toshiba 32WL66Z har også en brummelyd som let kan hørers på 3 M afstand hvis ikke der er andet i rummet der afgiver lyde. Ikke højt, men den er tydelig hørbar. Den kan kun fjernes ved at skrue 100% op for baggrundsbelysning.

TapeConnection nægter åbenbart at forholde sig til det mig bekendt, så måske vi alle skulle levere vores Toshiba tilbage og reklamere over det og se om det ikke fik dem til at forelægge Toshiba problemet. Det kan ikke være rigtigt det skal være sådan med et helt nyt TV. Mit gamle B&O knurrede noget og højere hvilket jeg havde glædet mig til at slippe for men desværre ikke gjorde.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 20:51

Hej Pind

Jeg kan ikke se hvorfor vi alle skulle levere vores Toshibaer tilbage fordi dit brummer, men ellers er jeg helt enig med både dig og ChrisJJ - dit TV skal bestemt ikke brumme højlydt, uanset om det er et LG eller Toshiba, og det er ærgeligt at høre at også du har dette problem. Desværre bekræfter det blot hvad vi har oplevet så mange gange før - at uanset om man køber det ene eller det andet er der aldrig nogen garanti for at alle får et fejlfrit TV. Der kan være eksempler på problemer på enkelte TV fra alle producenter og et TV med "brummelydsproblem" er ikke isoleret til LG - det kan man risikere uanset hvad man vælger. Der er også købere af andre LCD og Plasma der har oplevet lignende.

Jeg kan til sammenligning informere at mit absolut ikke brummer unormalt - det er "lydløst" uanset om jeg sidder 3meter eller 3centimeter fra det, og uanset hvad min baggrundsbelysning er sat på, og hvor lidt støj der er i lokalet.

Hvis jeg lægger mit øre helt op ad TV'et - så det er i fysisk kontakt med kabinetet - eller tæt på TV'et bagside kan jeg godt høre/mærke en svag brummen, men altså ikke noget unormalt, og det er så lavt, at lyden forsvinder når jeg fjerner øret fra TV'et eller flytter hovedet fra bagsiden til forsiden af TV'et for at se billedet. Det er korrekt at skruer man baggrundsbelysningen op på 100% forsvinder også den svage brummen jeg kan registrere på denne måde, men selvom jeg skruer ned for baggrundsbelysning bliver niveauet af brum stadig ikke hørbart i normale omstændigheder. 

100% lydløst kan det nok ikke blive, men det skulle gerne være ligeså "lydløst" som mit.  Så mit råd er også at lave en reklamation, ikke ved at bede TC forholde sig til problemet her i forummet, man kan ikke lave officielle reklamationer på en vare ved at skrive i en tråd her på forummet, men på helt normal vis ved at kontakte dem og aftale afhentning eller indlevering for garantireparation eller udskiftning. Jeg er 100% sikker på de vil behandle en sådan henvendelse seriøst.    

vh
spawn

ps: Mit står på den medfølgende fod på et tv-møbel af træ med ca. 20cm afstand til væggen. Kunne man forestille sig at det er vægmonteret eller står anderledes hos dig, på en måde som kan overføre og forstærke brummelyden ?

Redigeret af spawn - 26-September-2006 kl. 21:31
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu