Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ronster
Bruger
Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
|
Emne: LG 37LB1 skærm gik i SORT! Sendt: 09-Juli-2008 kl. 23:54 |
Hej Rec-brugere Så skete det man troede var umuligt...!!!- idag stod jeg i min entré og "FLASH" så kom der en høj lyd fra min min LG 37LB1 inde i stuen og da jeg kom der ind var skærmen gået i sort!!! Puha far gik halvvejs i koma midt i stuen og måtte nærmest have kunstigt åndedræt for at bevare bevistheden...  Da jeg så efterfølgende vil tjekke min garantibevis til skærmen, så finder jeg ud af at de 2 års garanti næsten lige er udløbet... NITTE  Jeg har, grundet tidspunktet, ikke fået kigget på skærmen af en LCD kyndig endnu, men mit spørgsmål er til Jer kloge Rec-brugere... - Er det billedepanelet der er røget og er der nogen af Jer der har hørt om lignende episoder og evt. med LG skærme???- Kan det virkelig passe at et LCD panel kan gå i stykker efter KUN 2 år?Det skal siges at min skærm havde den lille skavank at det "brummede" lidt hvis man havde den stående på "dynamisk" billedegengivelse (gik væk hvis jeg kørte alle "modes" igennem og ramte dynamisk igen) eller hvis man så tekst-TV og gik ud af det igen!!!  Jeg tager imod gode råd med kyshånd... v.h. Ronster
|
 |
Ronster
Bruger
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 23:57 |
Det er denne LG Skærm...
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 10-Juli-2008 kl. 09:45 |
Ronster skrev:
- Er det billedepanelet der er røget og er der nogen af Jer der har hørt om lignende episoder og evt. med LG skærme???
- Kan det virkelig passe at et LCD panel kan gå i stykker efter KUN 2 år? |
Svært at sige hvad det er, det er sjældent selve panelerne men nærmere noget elektronik der er i stykker, men det behøver det ikke blive billigere af. Alt elektronik har en vis fejlrate, så ja det kan godt passe at et panel (eller elektronikken) kan gå i stykker efter 2 år. Shit happens.
Det bedste du kan gøre er at betale hvad det koster at få en tekniker til at finde fejlårsagen, hvis det kan kaldes en kortslutning kan du være heldig at få lidt kroner fra forsikringen, ellers er der nok ikke meget at gøre andet end at punge ud.
|
 |
Ronster
Bruger
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 00:11 |
Hej igen
Jeg har nu kontaktet godpris.dk, hvor jeg har købt skærmen, vedr. min uheldige situation og forklarede dem det problem min skærm havde haft med en brummelyd inden den gik i sort.
De var meget behjælpelige (også selvom garantien jo desværre er udløbet) og ville prøve at kontakte LG's serviceværksted Elesco for at høre hvad de sagde til min sag.
Jeg fik efterfølgende svar på mail fra godpris.dk, at de havde snakket med Elesco (LG), som mente at det var en defekt strømforsyning (PSU). Den ville nok koste i nærheden af kr. 2000,- inkl. arbejdstid og at de desværre ikke ville dække det 
Det er jeg selvfølgelig ret træt af, eftersom at strømforsyningen jo har været defekt lige siden jeg fik skærmen!!! Min fejl har så været at jeg ikke har fået det repareret indenfor garantitiden ØV!!!
Godpris.dk sendte så efterfølgende en mail med et produktnr. på den strømforsyning jeg nok skal bruge (Nr. 6709900002A) og den har jeg set på det engelske eBay til ca. 40£.
http://cgi.ebay.co.uk/RZ37LZ55-LG-LCD-Power-Supply-PCB-67099 00002A-ML015B-BN_W0QQitemZ270256030037QQihZ017QQcategoryZ363 23QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262
Er der evt. nogen af Jer der kender til andre steder hvor jeg kan få fat på ovenstående enhed (gerne i DK) - jeg kender nemlig en elektronikmekaniker, som nok kan installere den.
På forhånd tak
Ronster
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 12:55 |
Hvorfor køber du ikke bare den på ebay? Umiddelbart ser sælger da reel ud skulle jeg mene.
|
mvh Christian
|
 |
Thomas8
Bruger
Oprettet: 27-Maj-2005
Point: 86
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 15:16 |
Hvorfor beder du ikke Elesco om at finde præsist ud af hvad der er galt før du går ud og køber en ny PSU.
Du kan jo bare aflevere dit TV til dem og få dem til af kommer med et fast tilbud. Hvis de så siger at det er PSU'en, så sig nej til tilbude og køb den på ebay.
|
 |
cccd
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 16:09 |
Det er en ret farlig vej du der har tænk dig at gå. Du satser på at det er stømforsyningen der er gået. og det vurdere du udfra at du har hørt den brumme. Der er flere tv der kommer med en svag til tider lidt højere bromme lyd, som rigtig nok kan stamme fra strømforsyningen. Men det behøver ikke at være den der er stået AF. Jeg ville få det undersøgt af en teknikker. Der er flere værksteder hvor du kan få et tilbud, hvorefter du bare kan takke nej. Det kan godt være at det kommer til at koste dig et par 100kr at takke nej til deres tilbud, men det tror jeg ville være klogest.
|
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 16:12 |
cccd skrev:
Det er en ret farlig vej du der har tænk dig at gå. Du satser på at det er stømforsyningen der er gået. og det vurdere du udfra at du har hørt den brumme. Der er flere tv der kommer med en svag til tider lidt højere bromme lyd, som rigtig nok kan stamme fra strømforsyningen. Men det behøver ikke at være den der er stået AF. Jeg ville få det undersøgt af en teknikker. Der er flere værksteder hvor du kan få et tilbud, hvorefter du bare kan takke nej. Det kan godt være at det kommer til at koste dig et par 100kr at takke nej til deres tilbud, men det tror jeg ville være klogest.  |
Det var nu teknikeren der vurderede det ud fra brummelyden .
Men ja, jeg ville også klart give de 4-500kr som værkstedet skal have for lige at bedømme, hvad der er galt.
Redigeret af furious jt - 17-Juli-2008 kl. 16:13
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
cccd
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 16:28 |
Ja-okey,,,,men teknikkeren har jo kun Ronster forklaring pr telefon.
Men ellers er vi enig 
|
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 16:54 |
til 40£ går man da ikke helt galt i byen.
Jeg er også adrenalin junkie, men jeg ville vælge spænningen og købe en ny strømforsyning og få den monteret.
Selvfølgelig er det en anelse dumt eftersom man kun har en afvikling af problem over telefon - det kan jo være der er sket andre ting. Men til 40£ er det jo hvad det koster at få analyseret, og du kan jo være heldig - brummen stammer nemlig hovedsageligt fra netop strømforsyningen (efter avsforum), og det passer også ret godt med at fjernsynet gik i sort.
Du kan evt. prøve at fortælle lidt mere omkring tv'et - er der ex. lys i status-pæren? (den som viser om den er i standby eller ej)
|
 |
Ronster
Bruger
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 21:09 |
Hej
Tak for Jeres svar alle sammen.
Det er skam også meningen at jeg vil få en (en kammerat) til at kigge på skærmen først - han er nemlig elektronik-mekaniker og har tit repareret elektronik.
Planen er at han lige får åbnet for skærmen og ser om det ikke er den strømforsyning jeg fik anbefalet som det drejer sig om, så må vi se om jeg ikke kan få købt den på nettet - for de ca. 2000 Elesco teknikeren skal have, er sgu for sindsygt (set i lyset af de lave priser på fladskærme idag)
Brummelyden har været et kendt fejl på netop denne skærm og jeg havde som sagt også fat på sælgeren, som også bekræftede fejlen fra andre kunder, jeg fik desværre bare ikke gjort noget ved det den gang :-(
v.h.
Ronster
|
 |