|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() Sendt: 27-Marts-2010 kl. 10:41 |
|||
Jeg har fået tilbudet et LG 42LF2500 TV rimeligt billigt. Og jeg har sådan set også sagt ja til det. Men der var en ting jeg lige bed mærke i på deres hjemmeside. Der står den IKKE er HD Ready, men alt andet ser ganske fint ud. Hvad betyder det lige for mig ang. det her tv ?
For opløsningen fejler intet 1920*1080 og resten ser også ok ud. http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-42LF2500.jsp |
||||
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
||||
![]() |
||||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|||
Selvfølgelig er Tv'et HD-Ready, det kan kun være en fejl. Jeg kender efterhånden ikke til nogle skærme, som ikke er det. Det står også i beskrivelsen, at Tv'et er HD-Ready. Skærmen har HDMI og en opløsning på minimum 720 linier, og kan dermed modtage og vise f.eks. 720P. Men for at opfylde de fulde krav, og samtidig få lov til at bære HD-Ready mærket, kræves der f.eks. også en analog YPbPr, som kan være Component, det står der til gengæld ikke om den har. Hvorom alting er, syntes jeg bestemt der er bedre alternativer til dit Tv, Tv som springer langt mere i øjnene, men kender så ikke prisen du skal betale for det.
Redigeret af vasif - 27-Marts-2010 kl. 17:16 |
||||
![]() |
||||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|||
Ud fra dit link, står der ret tydligt dette: 42" HD Ready 1080p LCD-TV, så du må ha læst forkert.
|
||||
![]() |
||||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|||
@vasif,
Gad godt vide hvilke bedre alternativer som findes når du ikke helt ved hvad HD-ready betyder, og hvad et 1920x1080 tv er? Så tror jeg bare vi skal forholde os til at dette ihvertfald er det bedste valg indtil videre.
så er prisen rigtig, så er det afgjort godt.. og tilbyder også hd film afspilning via USB stik, med mkv og avi support (dog ikke DTS lyd)
|
||||
![]() |
||||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|||
Hør her smarte. Et HD-Ready Tv kan typisk f.eks. sagtens modtage et 1080P signal, men vil ikke kunne vise det. Med andre ord vil Tv'et automatisk nedskalere til panelets reelle opløsning. LG har i mange år f.eks. skrevet "Full HD kompatibel" ud for deres HD-Ready skærme, som dog kun angiver, at Tv'et kan modtage en Full-HD opløsning, men ikke vise det. Det har narret mange forbrugere i tidens løb, da man i specifikationerne reelt set godt kan skrive 1920/1080. Det er højst kritisabelt, at LG på deres hjemmmeside ikke klarlægger specifikationerne for det givne Tv ordentligt, og det er her problemet ligger. Jeg kan så læse andre steder, at Tv'et ER Full-HD. Læs mit indlæg igen. Jeg skriver, at Tv'et bestemt som minimum har en opløsning på 720P, og er HD-Ready hvilket trådstarter sår tvivl om. Jeg kan ikke se hvorfor du så skal bryde ind?
Men du har åbenbart en fetisch for LG. Du vil ikke mene, at der kunne findes bedre bud? Hvad med X20 fra Pana? Full-HD har reelt set heller ikke den store betydning i 42", medmindre trådstarter har nogle helt specifikke behov, så det er latterligt at diskutere dette. Men igen, hvis prisen er rigtig, så er det et helt fornuftigt Tv.
Redigeret af vasif - 27-Marts-2010 kl. 18:48 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Desuden står der heller ikke angivet om der er tale om 1920*1080I eller P. Endebetegnelserne er simpelthen udeladt. Det gør det ikke ligefrem lettere at finde ud af, om Tv'et er Full-HD eller ej. Det er ellers et velkendt tricks, som er set før fra LG, og derfor skal man være ekstra påpasselig.
Redigeret af vasif - 27-Marts-2010 kl. 17:12 |
||||
![]() |
||||
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() |
|||
Hvor læser du det henne ? Grundet til jeg spørger til HD-Ready, er fordi, slår man facilitet ud under specifikationer, så står der:
|
||||
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Den har godt nok, som jeg ser det andetsteds en USB, men ifølge manualen til Tv'et kan den ikke benyttes til Video mm. Den er nok kun beregnet til opdatering af dit Tv med en firmware via USB. Men det kan være, at Pendec måske ved noget vi andre ikke ved ![]() Det er godt nok skidt, at LG skriver Nej ud fra HD Ready. Jeg har i specifikationer før oplevet, at producenterne skriver nej ud fra HD-Ready, fordi Tv'et er Full-HD. Det giver dog ikke rigtig mening, men det kan være tilfældet. Kan selvfølgelig også bare være en fejl. |
||||
![]() |
||||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|||
Det har længe været et faktum at LG's hjemmeside slet ikke holder stik, og man skal kikke lidt på forhandlerne som sælger dem og de steder de anmeldes..
Skærmen har IKKE standard USB med medieafspilning, korrekt. derimod findes der så et fjernbetjenings hack som kan åbne for det.
Værst er når folk forklarer folk at tv't ikke kan bruges, når de slet ikke kender modellen, har set den, eller egentlig bare læst lidt om det. Det bør man holde sig fra, så siger man nemlig ikke noget dumt, som at Pana eller andre kan være bedre, som er ubegrundet når man ikke kender tv't og "kun" hører navnet LG eller lign.. i den rigtige prisklasse så er det et godt valg når man skal stille det op imod tilsvarende skærme med samme funktioner hos andre fabrikanter.
det skal også lige siges at LF serien, kom efter PQ og LH serierne som man kender som HD-Ready eller FullHD. Hvor mærkeligt ville det være at 2008/2009 serie skærme var det, og den nyeste 2009 serie så ikke var det?
LF serien har generelt dårligere kontrast værdier sammenlignet med LH serien i budget klassen, så en LH4000 kunne nok være bedre, hvis du kunne finde den i samme prisklasse, modellen er jo næsten udgået nu.
Redigeret af pendec - 27-Marts-2010 kl. 18:18 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det er måske et faktum for dig, men hvorom alting, så er det stadigvæk for tyndt af LG. Hvordan skal en helt almindelig køber kunne vide sådan noget? Desuden er der flere forhandlere som bare har Copy/pastet fra LG'S hjemmeside, og derfor også har forkert eller misledende info!! Meget godt illustreret med kontrastforholdet, som åbenbart svinger meget fra forhandler til forhandler. Så det er vel åbenbart ret tilfældigt, hvilke informationer man får. LG burde tage sig sammen på det område, alt andet er useriøst!! Jeg skriver heller ikke, at Tv'et ikke kan bruges, men at der findes bedre alternativer, og skriver da også, at Tv'et er fint nok som sådan. Jeg kender skam godt til LG's skærme, jeg er fandme ikke en nybegynder. LH3000-4000 læner sig f.eks. meget op af denne skærm, og LH3000-4000 var altså et niveau eller to under f.eks. en X10, så derfor skal der ikke regnes meget for at finde ud af hvad der er bedst. Ja, jeg har set modeller fra LG, og har en fin portion erfaring med dem. Nej, godt nok kender jeg ikke 100% til denne skærm, men det gør du så heller ikke, og det er heller ikke så helvedes vigtigt. Det er vist dig som skal til at se på andre skærme, og få sammenlignet lidt på kryds og tværs. Hvis du sidder og påstår, at LF2500 billedmæssigt er bedre end X10 eller X20, så er du sku helt galt på den. Redigeret af vasif - 27-Marts-2010 kl. 19:11 |
||||
![]() |
||||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 963 |
![]() |
|||
Jeg har det samme tv i soveværelset bare i 32 tommer(Pris 3000kr) og det viser ganske glimrende tv-billeder.
|
||||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
jeg tror du skal læse spørgsmålene her igen, istedet for at smide rundt om med smarte kommentar om alternativer, når der tales om en skærm, og intet andet. Spørgsmålet er ikke hvilke alternativer der er. derimod om denne skærm til en god pris er værd at se på. Så er det sikkert ikke nødvendigt at sammenligne en anden skærm som er dyrere når der skrives til en god pris?
til trådstarter,
Er prisen rimlig, så er det et godt valg.. Ser du på ny skærm så er der masser alternativer og i andre prisklasser som her prøves at forklares af andre..spørgsmålet hvad ønsker du selv?
HD-Ready spørgsmålet og USB info'n er vist afklaret nu.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |