recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 42LN575 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 42LN575 ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af TDJTDJ TDJTDJ skrev:

Status til Brisk
Jeg er tilsluttet Yousee net.
Lg 42LN575 er nu kommet retur fra rep. "Modul" skiftet..!
I første forsøg lavede den samme fejl som før rep.
Tilslut 3,5" m/egen strømf. , optagelse, afspilning og sletning.
Kvitter for sletning og tryk EXIT og alle kanaler DTV er væk og/eller
byttet rundt. Jeg prøvede at lave flere optagelser og IKKE slette den sidste, det synes at hjælpe, i første omgang. Men flere gange gik det også galt. Tror det er en Software-fejl. Efter rep har jeg en Ver 4.04.??.
Er meldt til Fejl; men tidligst man sker der noget.
Har du nogen oplevelser eller inform. ?

Jeg er ked af at høre om dine oplevelser med dette fjernsyn, da det betyder at fejlene er tilstede ved alle disse fjernsyn.
 
Jeg bruger jo som sagt dvb-s og CD som heller ikke er nogen god kombination.
HVER gang tvet har været slukket, så skal jeg søge efter kanaler igen.
Jeg har ligesom dig forsøgt med ekstern hdd med selvstændig psu. hvilket ikke giver nogen forskel i længden.

Der er lige kommet en opdatering som hedder 04.04.07, men den retter vist kun deres fadæse med at sende data retur om hvad tvet bliver brugt, som du jo nok har læst om.

Jeg er bange for at det bliver et RMA helvede at købe dette tv. men jeg tager kontakt til lg og høre hvad deres løsning er, og melder tilbage her. 
    


Redigeret af brisk - 01-December-2013 kl. 23:59
Til top
TDJTDJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Februar-2013
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TDJTDJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 22:08
Til Brisk (og andre)
Efter snak med LG, den samme sang om betjeningsfejl, husk PSU osv, snakkede jeg med værksted. Jeg skulle prøve at slå AUT. Kanalopdat fra.
Hjem fra arbejde, tilslut tv, og den viste fejl uanset AUT opd, 2,5" m/psu, 3,5"m/psu og 2,5" uden Psu. Den startede endda med fejl bare ved at gå ind i menu og se om den havde optaget. Ved at forlade menu kom fejlen. Efter megen afprøvning virkede det bedre og bedre, ca 1 time.!Uanset hvad jeg tilsluttede eller med hvilken hdd virkede det..!
Nu er det hele afbrudt og jeg prøver igen når det er koldt og afladet.

Måske ligesom første gang. Virker ikke; men efterhånden virkede det. Nye huller i væggen, ledninger sættes pænt op og glad er man indtil de næste par dage hvor fejlen igen viser sig.
Tekn vil tage kontakt til LG, så få endelig meldt dit ind.
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 22:10
Nu har jeg igen haft kontakt til lg, og der skal laves en service sag på tv'et. Så nu må vi se.
Jeg har prøvet det du skriver TDJTDJ. Men det har ingen virkning på mit tv desværre.
Til top
TDJTDJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Februar-2013
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TDJTDJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 14:53
Har en sag på mit der "står Åben". Er videregivet til LG.
Mit synes at virke nu med "aut kanalopdatering" slået fra.

Hvis "aut kanalopdatering" er slået TIL fejler det når opt slettes. Hvis "aut kanalopdatering" slåes fra virker det HELLER IKKE. Det skal ligesom have tid eller slukkes eller varm resettes for at finde ud af det.(?), tror jeg.
Når det har fejlet kan det IKKE optage på timer; men godt manuelt !
Disk skal formateres for at virke igen=optagelser væk !
Det synes at have en' eller flere fejl som det du og jeg oplever.
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2014
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 19:26
Åhhhhh nej.......jeg vil bare af med mine LG apparater når jeg ( også) læser jeres historier, her er min:

Mit tv: LG 47LM649T, købt 2.februar 2013
Min harddiscrecorder: LG HR925N  købt februar 2013

Jeg har YouSee fuldpakke, og er tilkoblet 18+ år gammel fordelerboks i kælderen - 10 modtager samme signal - derfor også gammel dåse i væggen - et rundt hul til hhv tv og radiosignal.

Ingen antenneforstærkere, spritnye, korrekt afskærmede, af YouSee tilsendte, kabler og metalstik i vægdåsen.
Jeg kører signalet fra væg, til HDR, til TV.

Via TV's fjernbetjening (bare den der følger med) kan man vælge om man vil se tv 'direkte' fra kabelleverandør eller gennem HDR.
(Før jeg får tilsendt en opdateringsfil via deres mailsupport i start december, kan man ikke lægge kanalerne i egen rækkefølge på HDR, så jeg ser naturligvis mest 'direkte' tv, og ser igennem HDR nå jeg skal til at optage programmer via dens oversigt.)

I start august oplever jeg pludselig, tilfældige kanaludfald af varierende længde - skiftevis når jeg ser 'direkte' fra dåse signal, OG når jeg ser igennem HDR.

Det sker med uens intervaller, og jeg tror først det er min egen opsætning, og begynder at checke ting fra en ende, kun afbrudt af ferieuger og travlt med andet.

Så er der et par uger uden nogle problemer - så kommer det igen.
Så er der problemer, så er der ikke.

I okt./november er det dog blevet en fast tilbagevendende begivenhed  - nu kun på Dr1 og Infokanalen.

Først telefonisk kontakt et par uger med YouSee - ingen naboer har samme problem, og YouSee sender de helt nye skærmede kabler til mig.
Ingen ændring.
Og de skyder problemet på LG.

Fra start december telefon over til mailkontakt md LG support, der hjælper mig med at opdatere, nulstille, bla bla bla.

Nu kan jeg i det mindste med en SW update lægge kanaler i ønsket rækkefølge på HDR....MEN
 STADIG samme problem - og DE skyder skylden på YouSee.

I går opdagede jeg så, at så snart jeg begynder at optage hvilkensomhelst kanal på HDR, falder dr1 og Infokanalen ud - kun på tv'et???
Kan så KUN se dem gennem HDR, sålænge optagelserne står på?

I sidste uge ville jeg optage en film på dr1 - og da forsvandt signalet på BEGGE apparater.

Stor surprise - filmen VAR bagefter blevet optaget??



Idag har jeg hængt på LG's telefonsupport og blev bare smidt af efter 40 min.venten - de ville ikke ringe mig op - fik mail om at de ikke må ringe 'ud'.
Mærkeligt, når en ansat derfra uopfordret ringede mig op før jul ;-)

LG forsøger at få folk FRA FB og over på deres telefon/mailsupport - så må de jo tage den!

YouSees netforum er elendigt.

Og hvem skal betale for teknikerbesøg, når ingen vil kendes ved fejlen???

Andre der har oplevet det problem?

se her: http://forum.yousee.dk/showthread.php?5048-mangler-dr1-og-Infokanalen&p=28561&highlight=#post28561

http://forum.yousee.dk/showthread.php?4932-Digitale-udfald/page2


Redigeret af Pip - 06-Januar-2014 kl. 20:01
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2014
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 19:47
Og LIGE nu, kl. 19:45 tester jeg:
optager dr3 - og dr1 og Info falder straks ud på tv'et.

de kan begge ses gennem HDR - på den står dr2 så til gengæld uskarpt... det er dog kun observeret et par gange nu, men altså.......Confused

Er der nogen der kan gennemskue, eller vil give et bud på, om det med størst sandsynlighed er apparat(er) eller signal der er problemet?

Det er nemlig tvungen kabelpakke via udlejer, og ingen serviceaftale, så regningen bliver tørret af på lejer - mig- ,hvis der 'ikke er noget galt' med YouSee installationen.

Jeg har også en knast med udlejer i forvejen, de kan godt lide at ignorere henvendelser i lange perioder, så hvis de skal involveres kan det trække meget længere ud.....


Redigeret af Pip - 06-Januar-2014 kl. 21:02
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 22:53
Surt show,,har abselut ingen drillerier med mit lg 55la790w, MEN det er også ret nyt, hvem ved,, med 3D, smarttv kører bare,,, min 320gb passport hd ruller også bare flot uden ekstra strøm...
Men YS signalet er skrøbeligt, min LG og mit lille Samsung fladskærm køre flot uden forstyrrelser på skærmen,,,, men tilslutter jeg min nye Clint Dc1,,, er der omgående indstrålings problemer...
Så alt i alt tror jeg YS kører med alt for lille margin til andre signaler, alt for følsomt...
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2014
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 23:09
jeg er nærmest teknikspasser, ved ikke hvad det apparat er du nævner, men har også en fornemmelse af, at det er noget ...følsomhed/'indstråling' ....hvordan kan jeg checke det FØR der måske tørres en regning af på mig, fra udlejer, for at få checket fordelingsboksen?

Eller er det ved dåsen i min væg det problem opstår med indstråling? - altså hvad præcis stråler hvorhen/på hvad?


Redigeret af Pip - 06-Januar-2014 kl. 23:45
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 16:03
Well, jeg klarede indstrålingen ved at komme sølvpapir om stikkene, det fjernede omgående problemet så tv signalet ikke pixelerede mere...
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2014
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 16:42
tak for tippet -

ingen problemer endnu i dag............men der er jo også nogle timer tilbage af den Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu