recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 42PC1RR kontra LG PM1MA (PX5)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 42PC1RR kontra LG PM1MA (PX5)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thorkristian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2004
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: LG 42PC1RR kontra LG PM1MA (PX5)
    Sendt: 23-Juni-2006 kl. 08:41

Hei,

Som mange andre sliter jeg med valg av plasma. Jeg er nå i den situasjon at PM1MA er kommet til landet og kan kjøpes - men samtidig har jeg fått et supert knalltilbud på PC1RR, med en helt minimal prisdifferanse.

PM1MA var mitt opprinnelige valg da jeg ikke har behov for annet enn monitor (har Canal Digital parabol / hjemmekino / Pioneer DVD m harddisk som signalet kjøres gjennom).

Nå når jeg allikevel har fått valget mellom disse to modeller er jeg så i tvil, da PC1RR er en nyere modell. Da jeg kun er opptatt av billedkvalitet (sortnivå / skarphet etc) er det ikke noe poeng hvorvidt det er harddisk i skjermen / tunere / høyttalere. Trenger heller ikke å tenke på tilkobling av PC / spillkonsoll / PIP eller annet. Bruker TV kun til å se vanlige tv sendinger og DVD.

Spørsmålet er så: Er det sannsynlig at bildekvaliteten vil være bedre (eller oppleves bedre) på PC1RR enn PM1MA  når jeg i utgangspunktet har et utmerket signal via Canal Digital dekoder og bruket Component kabel?

Jeg er også noe urolig for meldinger om summing / varme fra PC1RR - men det er kanskje ikke noget problem så lenge man ikke bruker harddisken? Jeg bruker uansett min DVD harddisk til opptak / live TV.

Jeg er litt stresset da jeg må ta dette valget - har liten tid til å bestemme meg. Håper noen kan svare hurtig :-)

MVH

Thor

Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 19:40

Jeg har en 42PC1R, og den har en meget flot billedkvalitet. Der er ingen summen. Der er en svag varme fra fronten af skærmen, det skyldes den specielle måde den skaffer sig af med varmen på. Denne måde gør, at der ikke behøver blæsere til at køle skærmen med. Varmen er under ingen omstændigheder generende. Der er ingen harddisk i min skærm.

Jeg kan ikke sammenligne med PM1MA da jeg aldrig har set den. 42PC1R har bedre specifikationer, men om det har nogen betydning ved jeg ikke.

I mine øjne får du en fantastisk god skærm, til meget rimelige penge, hvis du køber en 42PC1R.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu