recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 42PC1Rx / 50PC1R Sort = Grå?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 42PC1Rx / 50PC1R Sort = Grå?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: LG 42PC1Rx / 50PC1R Sort = Grå?
    Sendt: 23-Juli-2006 kl. 13:20
Hej,

Jeg var ude at kigge lidt på plasma og LCD skærme igår. Jeg havde lidt overvejet at købe LG 50PC1R fra tyskland til brug med min HTPC/digitalt kabeltv og var derfor ude at sammenligne lidt. Jeg så først en LG 42PC1RR (med HDD) i Fona (frederiksberg centeret). Billedet var generelt meget godt, næsten på højde med den 43" pioneer der stod tæt på. Så skiftede skærmen til sort baggrund med LG's logo på, og her blev jeg så overrasket. Baggrunden var *GRÅ*! Jeg prøvede at rode med konstrast og brightness men lige lidt hjalp det, den sorte baggrund forblev en relativ lys grå(også i andre scener). Senere så jeg så 50PC1R i elgiganten(Fields) og bemærkede igen at den sorte var mere grå, dog bedre end på 42PC1RR'en fra Fona. Jeg kiggede igen i indstillingerne og så at "sort dybde"(eller sådan noget) var sat til "Lav", hvis man satte den til "Høj" var det lige så grimt som i Fona. Uanset indstillingen var det dog et faktum at den sorte var nærmest grå. Dog kan jeg læse i tråde her på forummet at folk er fint tilfreds med sort på 42PC1RR hvilket undrer mig?

Det virker som om der er et par stykker her der ejer 42PC1R(x) TV så jeg kunne god tænke mig at høre fra dem. For bortset fra problemet med sort var TV'et lækkert, LG har et godt ry i forbindelsem med at tilslutte PC, og det kan fås til ~ 19k i tyskland, så det kunne sagtens blive en kamp imellem dette og et 46/47" LCD TV.

Redigeret af ziphnor - 26-Juli-2006 kl. 19:46
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 15:58

Hej!

Jeg har bemærket det samme  Fona-dn laver ikke  rigtig SORT.

Jeg har dog en kollega som ejer den,og han er tilfreds med den sorte,så..!

Jeg ved ikke om den kan indstilles bedre-det må man da håbe.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 17:16
Har du set hans fjernsyn? Det kan jo være nogle bare ikke ligger mærke til det?

Til top
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 18:06

Har selv et LG42PC1 og syntes ikke at jeg har bemærket, at sort skulle fremstå som gråt.

Lige pt. kører jeg på mild-opsætning indtil tv'et har kørt de første 100 timer.

Har kun positivt at sige om LG42PC1R - nyder ihvertfald hver gang jeg tænder det :-)

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 19:05
Jeg fik også et rigtig godt indtryk af både 42 og 50PC1R hvis man ser bort fra det sorte.

Det er muligt at det skyldes indstillingerne. Hvis du ser på en helt/næsten helt sort scene og slukker lyset i rummet hvordan fremstår TV'et så?

Har du haft mulighed for at sammenligne det med et andet TV side-by-side?

Forresten, har du bemærket nogen form for midlertidig indbrænding? Jeg er meget bekymret over dette da jeg har tænkt mig at benytte TV'et som HTPC display hvor statiske menuer kan forekomme.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 08:29

Hej!

Nej ,jeg har endnu ikke set min kollega`s selv,men det jeg så i FONA...med en LG præsen.film......det var GRÅT!

Det var så gråt,at selv den LCD som stod tæt på(9830)-var bedre til sort,og sådan bør det jo ikke være med plasma/lcd.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 11:53

Ang. indbrænding, så kører jeg pt. på en mild-opsætning, da tv'et ikke har kørt 100 timer endnu. Men har ikke set antydningen af indbrænding indtil videre.

Kan da lige prøve at holde øje med de sorte scener - men som sagt, så er det ikke noget jeg har lagt mærke til.

Har ikke set tv'et ved siden af et andet - men har været rundt og kigge på mange - og der var ikke nogen tvivl hos mig om, at det skulle være LG'en

Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Marts-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 14:05
Jeg  tror du har set TV´et et sted hvor der var kraftig belysning fra rummet, måske i dagslys? I den situation kan sort aldrig blive mørkere end skærmen er når den ikke er tændt, da sort jo bare er pixels der ikke er tændt. Når du ser TV ved alm. stuebelysning er sort virkelig sort. Jeg vil påstå, at på mit LG42PC1R er sort bedre end på mit gamle Sony 29" billedrørs TV.
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 14:15
jeg har lige solgt mit 37PF9830 for at få LG50PC1r, jeg har set det i Fields og der stod det sgu godt sort var sort ,sammenlignet med Philipsen.
Til top
tonnyb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 14:18

Ellers kan man altid gå ind i service menuen, og ændre rammerne fra Grå til Sort. Det løste da problemet for mig. Synes ikke de sorte farver er grå, men det var rammerne jo.

Men ønsker man at ændre dette, kan det sagtens gøres i service menuen.

Herind skal man dog være påpasselig med hvad man går og ændre på, da forkerte ændringer kan have stor indvirkning.

Til top
JTLA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juli-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 14:46

Hej Tonnyb,

Kan du forklare hvorledes man kommer ind i servicemenuen?

Mvh. Jeppe

Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live
Til top
tonnyb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 14:53

Det kan jeg sagtens.

Ikke så svært, sæt dig ned ved dit tv, hold Menu knappen ind på både tv og fjernbetjening, indtil menuen lige pludselig smutter væk, og der efter . kommer en anderledes menu. Når det dukker op, skal du så slippe begge knapper med det samme.  Her inde under en undermenu, kan man så ændre på farven. Sidder ikke lige hjemme, så kan ikke lige huske det præcise menupkt. Men ud for pkt. står der selvfølgelig Gray, og den ændre man så til Black.

Godt råd, tag og få bjælker på i siden inden du går ind i menuerne, på denne måde vil du så kunne se forskellen af ændringen.

Skriv desuden alt ned du ændre der inde, altså hvor det er osv. således at du altid kan finde tilbage,og evt. rette det tilbage igen, hvis nu du skulle ændre i noget forkert.

Lykkelig ejer af LG 42 PC1R, HK AVR-2000, JBL L8, Playstation 3 320 GB, Qnap TS-109 II
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu