recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 42PX5 vs. samsung ps42s5h
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 42PX5 vs. samsung ps42s5h

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: LG 42PX5 vs. samsung ps42s5h
    Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 19:57

Hej

Jeg er lidt i tvivl omkring overnævnte to skærme. Jeg har set Samsungen i levende live og synes faktisk den er rigtig god. Nogen der har set både samsunge og lg'eren, og kan kommentere på hvilken de synes er bedst? (jeg har læst anmeldelsen af LG'eren herinde, og den virker jo også rimelig god).

Endvidere hkan jeg se at Samsungen har 16 bit billedbehandling, mens lg'eren har 10. HVad gør dette ved forskellen i billedet? Bliver det skarpere ved 16 bit eller hvordan

På forhånd tak

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 20:28

Hej banielsen

Det med bit og bytes er vist ikke det samme. Men jeg må indrømme at det ikke er noget jeg har forsket så meget i endnu.

LG har 10 bit "color reproduction". Til sammenligning har Panasonic PV500 blot 8 bit her, ved ikke hvad Samsung har.

Samsung har 12 bit signal behandling. Ved ikke hvad LG har her.

Du kan læse en anmelselse (Norsk) af Samsung skærmen her

Sammenligning af billederne tør jeg ikke udtale mig om. Men anmeldelsen nævner at Samsung ikke er for god til almindelig TV.

LG PX5 har lidt flere features. 2 tunere med PIP, PAP og POP. Så man kan se 2 TV-kanaler samtidig, uden brug af en videomaskine/recorder ved siden af. PX5 har kortlæser for digital fotos og MP3 musik.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 21:22

Ved du hvor stor forskellen er på billedet med almen analog signel på LG RZ42PX3 og LG PX5.

Jeg har ikke mulighed (kan ikke finde nogen forhanlere i området (bor i Fredericia) som har LG PX4.... så ville tage ud og kigge på RZ42PX3 hvis den kan fortælle mig lidt omkring billedekvaliteten

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 21:38

Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Ved du hvor stor forskellen er på billedet med almen analog signel på LG RZ42PX3 og LG PX5.

Det er nok nogenlunde det samme. Men ind imellem ses at PX5 har mere opløsning at arbejde med.

Jeg syntes iøvrigt at det børstede alu look på Samsung er ganske flot også.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu