recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 42SL8500 Buzzing!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 42SL8500 Buzzing!!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: LG 42SL8500 Buzzing!!!
    Sendt: 28-Maj-2010 kl. 11:04
Valgte efter lang tids research et LG 42Sl8500, som ankom i går.

Har endnu ikke haft tid til at "lege" med TVet, men lagde dog desværre mærke til en irriterende summen/buzzing fra TV'et Confused Dette fra en siddeafstand på ca. 4 meter. Kan ikke høre den, når TV'et kører på normal "jeg-ser-nyheder" niveau, men kan sagtens høres, når der ikke er lyd fra kilden - f.eks. ml. skift i reklamer eller i stille scener.

Har sendt mail til LG her til morgen for at høre, hvorvidt det er standarden eller om der tale om en "mandagsmodel". I så fald ryger den retur - kan ikke leve med den konstante summen - uanset hvor godt TV'et ellers er. Men afventer indtil videre svar fra LG, inden jeg træffer en beslutning.

Men bestemt noget man skal være opmærksom på, hvis man overvejer et SL8x00.

Er der andre, der har erfaring med dette problem? Kan det evt. løses med en firmware opdatering?


Redigeret af Zinne - 28-Maj-2010 kl. 11:07
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 11:16
Man skal aldrig sige aldrig, men siden summen/brummen kommer fra trafoen (strømforsyningen) eller lytterne, eller evt. andre komponenter, kan man med 99,9% sikkerhed sige, at en firmware IKKE vil kunne løse problemet.
Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 11:23
Tak for det hurtige svar, PhDream.

Men hvis problemet ligger i hardwaren, skulle man næsten tro, at det burde være gældende for alle eksemplarer, og dermed ikke kan løses med en ombytning. Mærkeligt at ingen af de (positive) anmeldelser har nævnt noget om dette problem. Irriterende.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 11:35
Så lidt. Wink

Nu har jeg erfaring med summende tv, og det er bestemt ikke noget, der er gældende for alle eksemplarer inden for en serie. Hvis man ser bort fra folks følsomhed overfor (mis)lyde - nogle af os kan jo høre ting, som andre ikke kan - så er der variationer i hardwaren indenfor en serie af et bestemt produkt. Nogle gange er variationerne store, selv om producenterne hævder at de er "indenfor specifikationerne".

Ovenstående er især relevant når det kommer til LCD-tv, da den enkelte producent benytter forskellige leverandører af hardware. Samsung f.ex. bruger både deres egne paneler i tv'ene, men får også paneler andre steder fra. Det kan man se ud fra serienr., men nogle gange også på panelets kvalitet. Det samme gælder for al anden elektronik - bl.a. spilkonsoller, som udgiver "forbedrede" modeller hele tiden - pga. strømforbrug, HDD-størrelse, billigere og mindre komponenter, osv.

På nogle tv med summe-problemer har det vist sig, at summen/brummen kommer af vibrationer i bagbeklædningen. Trafoen sætter simpelthen metallet/plastikken i svingninger.

De par tv, jeg har haft, som led af summen, blev returneret. Det kan i mine øjne ikke betale sig at bøvle med rep., da der ingen garanti er, for at problemet forsvinder.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 11:44
Der har været rapporter om støj fra højttaleren på SL8x00. Er du sikker på at det er selve TV'et, der laver lyden?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Solrød Str., DK
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 04:54
LG er tilknyttet et eller andet service firma der tager sig af reparationer - så enten ring til dem og få sendt en teknikker ud. Et teknikker-besøg kan kun gå for langsomt, hvis du efter teknikker-besøg ønsker at benytte dig af de 14 dages fortrydelsesret!

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Der har været rapporter om støj fra højttaleren på SL8x00. Er du sikker på at det er selve TV'et, der laver lyden?

- min kærestes LCD fra LG har støj fra højttalerne når TV'et er skruet lavt ned i volume. Det er MEGA irriterende, det lyder nærmest som om når enhederne i et par høretelefoner er sprunget Ouch
Så det kunne da være at hun skulle få en teknikker ud og kigge på det! - det er dog ikke en SL-udgave, men en af deres billigere modeller.


Redigeret af malke - 29-Maj-2010 kl. 04:55
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu