recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 47SL8000 Dårligt billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 47SL8000 Dårligt billede

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pho2graph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: LG 47SL8000 Dårligt billede
    Sendt: 01-Marts-2011 kl. 08:09
Har i lang tid haft problemer med at indstille LG sl8000 skærmen. Kan det passe at der kan være dårlig signal på det digitale signal og det er skyld i "skygger" på alle ting? Synes billedet er MEGET dårligt af digitalt at være. Er på Stofanet i Kerteminde

Photograph
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 13:40
Det vil jeg rigtig gerne. Det er ved at drive mig til....:-) Det er min svigerfars, så jeg tager et foto i morgen og lægger op.
Det har jo netop vundet priser og skulle være toppen af poppen i 2009, så jeg kan heller ikke forstå det.
Jeg har gjort som en del andre, sat land til svensk for at hente kanalerne ind, betyder det noget mon ?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 14:26
Jeg vil tro at du enten ikke bruger det digitale signal, selv om du måske tror det eller måske er der sat noget digital billedbehandling til. En af min kammerater købte et LG til sine svigerforældre og har fortalt at han fik det bedste billede ved at slå det meste af billedbahandlingen fra. Nogle gange kan for meget billedbehandling resultere i at der lige som kommer "glorier" rundt om personer og genstande i billedet. Jeg tænker det måske kan være det du mener med "skygger".

Citat fra flatpanels test af SL8000

"200 Hz systemet laver dog lidt regnefejl, der fører til lidt fnidder og støj omkring bevægende objekter. F.eks. en fodboldspiller der bevæger sig hurtigt over banen. Ingen producenter af 100 Hz eller 200 Hz har endnu været i stand til at eliminere dette, heller ikke LG. Det er muligvis ikke alle der vil spotte disse små artefakter i billedet og 200 Hz er da også fortrinsvis gavnende for billedkvaliteten på SL8000. Jeg anbefaler derfor også, at man aktiverer TruMotion 200 Hz systemet på SL8000."

Redigeret af tvkartoffel - 01-Marts-2011 kl. 14:35
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 15:19

Fedt tak. Det giver faktisk meget god mening flere af de ting I nævner. Glæder mig til at afprøve indstillinger i morgen. 

Mht selve billedet har jeg sat det op manuelt. Kanalerne står til DTV. De findes også under analoge, men der er trods alt meget synlig forskel. Jeg sammenligner sl8000 med mit eget ret gamle 42" LG plasma fra 2006 som står krystalklart og blown away outstanding i HD. Sl8000 her virker ud over gnidren omkring objekter i billedet(som I foreslår kan være 200HZ probs) også lidt mørkt, trist og kedeligt.
Jeg har været noget skuffet over apparatet, og min svigerfar som jeg anbefalede det til er noget modløs fordi det oveni virker ret kompliceret og avanceret og der ikke følger manual med :-) Så jeg har noget at skulle gøre godt igen og er meget taknemlig for jeres hjælp :-)

Redigeret af pho2graph - 01-Marts-2011 kl. 15:21
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 15:52

Medfølger der ikke manual, det er underligt, det skal der være, men når der nu ikke er, hvorfor henter du den så ikke når den jo er på nettet via LG hjemmeside. Åben linket og download den (PDF): http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-47SL8000.jsp
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 10:32

Nej, købte i Elgiganten og ingen manual. De sagde den lå indkodet i tv´et. Men vi har aldrig fundet den.

Jeg fandt den danske manual på nettet i går. Har prøvet manuelt at printe på begge sider sider via pdf og en HP printer som spiser papiret hvert 10 ark og som bonus springer en side over når den starter op igen... 140 sider. Det er så super fedt når der skal printes i siderækkefølge og papiret skal vendes.
Jeg tror vist ikke mine sol måne og stjerner står optimalt pt hvad angår teknik. :-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 18:32
Så har jeg været på besøg hos svigerfar og forsøgt at justere hans fladskærm og billede.
Det er altså noget hø at se på. Prøvede at justere 200 hz truMotion op fra lav som den stod til, til høj.
Når jeg ser på de indbyggede prøvebilleder står det knivskarpt og glansfuldt. Men når jeg går på signal ligner det leverpostej med grynede farver. Har prøvet alt i justering. På DR HD er det acceptabelt hd billede, men jeg er ikke blown away.

Enten kan det digitale signal være dårligt? Kan det det ? Eller også er det som om at LGs tuner er meget ringe. Jeg vil slet ikke snakke om det analoge billede.

Jeg har taget nogen billeder. Mit kamera kan desværre ikke gengive den støj som opstår rundt om grafik, Charlie, Nrk, DR vandmærke logo, personer og objekter.

Kan I vurdere noget udfra billederne?

Paul Smile
Ps. Ups, det er ikke bare lige at lægge billeder på  her uden at de skal skaleres så de passer til siden. 

Redigeret af pho2graph - 02-Marts-2011 kl. 18:35
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 19:08

Har du prøvet med et andet signal ? - som der spurgtes længere oppe event BR eller DVD ? ?

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 19:22
Ja, vi prøvede med DVD og det står sådan ok. Det er jo ikke hd, så det kan vist ikke blive bedre.
Hvad er BR?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 19:25

Det er da en af de Blå.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af pho2graph pho2graph skrev:

Ja, vi prøvede med DVD og det står sådan ok. Det er jo ikke hd, så det kan vist ikke blive bedre.
Hvad er BR?
En legetøjs butik. Lennon mener en BD = Blu-ray DiskWink
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af pho2graph pho2graph skrev:

Hvad er BR?

. ."det står sådan ok" - øhhh ?
Et digitalt antennesignal med en studieudsendelse fra feks DR ( - Nyhederne ) bør være i ca DVD kvalitet . Hvis DVD kvaliteten er væsentlig bedre end dette - og HD kanalerne - er der noget galt m tuner eller signal .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu