Jeg synes der er meget svært et se noget ud fra dine billeder andet end at dine billeder ikke ser godt ud på min skærm. Jeg vil tro at du kan prøve at tage indstillingerne fra flatpanels test af sl8000 skærmen.
Der er liste ca midt i anmeldelsen.
Jeg er ikke overbevist om at man ukritisk kan benytte den slags indstillinger, men jeg vil tro at det i dette tilfælde er et godt udgangspunkt.
Læg mærke til at du formodentlig skal skrue ned for billedbehandlingen. - Ikke op.
Det er muligt at det er det digitale signal der ikke er godt. Jeg kander ikke stofa. Det skal dog ikke forstås sådan at du så kan få et bedre billede med et bedre antennekabel eller en forstærker. - Det kan man ikke. Hvis billedet er hårdt komprimeret fra stofa så er der ikke noget at gøre ved det.
Forskellige tv kan så være mere eller mindre gode til at få det til at se acceptabelt ud. Tilsvarende er det lidt en misforståelse at tale om dårlige tunere i et digital tv. Hvis tuneren virker gør den groft sagt ikke andet end at sende det digitale signal ind i billedprocessoren som så kan være mere elle mindre god. - Og indstillet mere eller mindre godt.
Bortset fra det skal man ikke forvente mirakler fra de almindelige SD kanaler. Særligt ikke på et 47" TV. Mit 42" PZ85 plasma ligner også noget der er løgn på en halv meters afstand. HD kanalerne er markant bedre.
Håber det hjælper
tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 02-Marts-2011 kl. 20:10