recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 49 tommer 4k til 5800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 49 tommer 4k til 5800

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 10:49
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL55W955BBAE/sony-55-9-serie-topmodel-i-full-hd-kdl55w955bbae

Jeg ville helt sikker vælge dette, i stedet for Panasonic modellen, hvis vi er oppe på de 7000kr. Sindssyg god pris for en topmodel, langt bedre på alle punkter end hvad der ellers findes til prisen.
Get HIFI or die trying c",
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2005
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 13:08
Netop Sony W955 får hug i diverse omtaler og test. Google ...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Det er nok ud fra devisen at "Topmdel" + "God pris" = Så må være godt!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 16:01

Det er korrekt, men det var udfra et helt andet pris.

I forhold til Panasonic modellen,

Er den i væsentlig bedre byggekvalitet,

Væsentlig bedre lyd.

meget lavt input lag.

USB optager,

Gode betragtningsvinkler.

Panasonic'en har bedre sort, men det forsvinder inden for få grader, så medmindre man sidder ligefor hele tiden, kan jeg ikke se meget grund til at vælge Panasonic modellen fremfor Sony.

Generelt kunne bare designet få mig til at vælge Sony'en.

Den Panasonic model er det rene plastic rædsels.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Det er korrekt, men det var udfra et helt andet pris.

I forhold til Panasonic modellen,

Er den i væsentlig bedre byggekvalitet,

Væsentlig bedre lyd.

meget lavt input lag.

USB optager,

Gode betragtningsvinkler.

Panasonic'en har bedre sort, men det forsvinder inden for få grader, så medmindre man sidder ligefor hele tiden, kan jeg ikke se meget grund til at vælge Panasonic modellen fremfor Sony.

Generelt kunne bare designet få mig til at vælge Sony'en.

Den Panasonic model er det rene plastic rædsels.

Hvordan bed du at Sony'en har en bedre byggekvalitet? Har du set rammen indeni? Har du set strømforsyning og print/komponenter? Eller taler du blot om den udvendige finish?
Ja, da Sony har IPS-panel, vil den have en smule bedre betragtningsvinkel, men det sker på bekostning af sortniveau, farver og kontrastniveau! Og nej, Panasonic'en har ikke kun et godt sortniveau "indenfor få grader"!
Det lyder ikke som om du overhovedet har set Panasonic AS640?

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 16:25
Når jeg snakker om byggekvalitet så taler jeg om det udvendige, som der er til glæde for øjet samt berøring. De indvendige komponenter kender jeg ikke direkte til, men da Panasonic's 640 ikke er i nærheden af topmodel, tvivler jeg på at den har ligeså gode komponenter.

Om jeg har set AS640, ja i mange omgange, generelt har jeg bare set rigtig mange VA paneler, og det er da fint at der er bedre billede lige på, men hvad hjælper det når de bliver total udvasket fra siden? 

Og om jeg kender til Panasonic, så ja, har faktisk ikke haft andet, og har et AS650 nu, så kender finishen, og det er noget tivoli kram, men jeg forventer heller ikke mere til prisen.
Til top
thejoker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2008
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thejoker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 16:42
Tak for jeres svar. Overvejer også kraftigt at købe AS640, faldt bare lige over dette LG fjernsyn. Vil dog helst ikke op på 55 tommer, 48 er maks. Og AS640 i 48 tommer er svær at finde da den er udgået.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 20:59

De indvendige komponenter kender jeg ikke direkte til, men da Panasonic's 640 ikke er i nærheden af topmodel, tvivler jeg på at den har ligeså gode komponenter.

Så du er ude i noget gætværk! Og om det er tomodel eller ej, så har det vist intet med komponentkvalitet at gøre. Der er vægtmæssigt kun 500 grams forskel på de to - til trods for, at Panasonic'en har plastikbagpanel.

Om jeg har set AS640, ja i mange omgange, generelt har jeg bare set rigtig mange VA paneler, og det er da fint at der er bedre billede lige på, men hvad hjælper det når de bliver total udvasket fra siden? 

Totalt udvasket fra siden? Jow jow, overdrivelse fremmer forståelsen. Specielt Sony's tidligere VA-paneler har haft en kedelig tendens til at gøre det sorte helt violet, når man så billedet i en 45 graders vinkel. Dette er ikke tilfældet med Panasonics VA-paneler.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu