recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lg 49ub850v lyse striber/skygger ved lyse billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lg 49ub850v lyse striber/skygger ved lyse billeder

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af egentlig ik egentlig ik skrev:

Er det virkelig så svært at være lg tv ejer når der opstår problemer, i alle de år jeg har haft Samsung og haft brug for support, har der aldrig været problemer..

Det er svært at være ny-TV ejer, og det gælder ikke kun LG. Problemet er vel, at service og personlig betjening bliver ringere og ringere i takt med, at konkurrencen stiger.

Så det vi vinder på karusselen - det sætter vi ofte til på gyngerneSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 14:26

De kan efter min mening ikke drive en forretning på paneler med striber, og må derfor komme med en løsning

Ganske ganske få kan drive en forretning på at sælge tv i ordentlig kvalitet. Det er jo ganske få der vil betale mellem 25 og 30.000 for et 49" tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 23:03
Glæder mig til at høre nyt i sagen. Overvejer selv at købe et lg 4k tv, men måske jeg lige venter lidt 😥.

Mvh. Torben
Til top
bruger udmeldt 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Februar-2014
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 23:14
Hej Torben..
Jeg kan informere om at Elektronik Centeret som står for reparationen har sendt mig en sms hvori der står at de har bestilt reservedele til mit 4k tv, jeg gik derefter ind under reparations status på hjemmesiden og kunne der se, at de har bestilt et helt nyt panel.. Så sådan ser status ud lige nu, og det var så i fredags jeg modtog deres sms.. Jeg kan endvidere oplyse at de er meget professionelle og sørger for at opdatere via sms og på hjemmesiden under reparations status, hver gang der er nyt i sagen, og det værende sig "der er bestilt afhentning af tv, tekniker er nu tildelt deres apparat, og reservedele er nu bestilt.. Så indtil videre er jeg fuld af optimisme.. 
Hav en god aften 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 01:19
Har lige læst en foruroligende tråd på flatpanels, og i den forbindelse har jeg lige et spørgsmål : Hvad er egentlig mine rettigheder i tilfælde af jeg får mit Lg tv retur, men stadig med banding problemer? Tvet er ca 4 måneder gammelt - har jeg nogen som helst chance for at kræve penge retur af Fona hvor tvet er købt, i tilfælde af som nogen blandt andet også tidligere i denne tråd omtaler, at man må leve med problemerne?
Sov godt allesammen
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 07:50

Har lige læst en foruroligende tråd på flatpanels, og i den forbindelse har jeg lige et spørgsmål : Hvad er egentlig mine rettigheder i tilfælde af jeg får mit Lg tv retur, men stadig med banding problemer? Tvet er ca 4 måneder gammelt - har jeg nogen som helst chance for at kræve penge retur af Fona hvor tvet er købt, i tilfælde af som nogen blandt andet også tidligere i denne tråd omtaler, at man må leve med problemerne?
Sov godt allesammen

Dit tv fejler intet, det du ser er en sideeffekt af kantbelysningen. Der kan måske være forskel fra model til model, og endda forskel i samme modelserie. Men de "lysbånd" du kan se, er ikke en fejl.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 08:59
Eftersom de nu skifter panelet, så anerkender de jo fejlen. Det stiller dig faktisk ret godt såfremt udbedringen ikke hjælper. Så har du et argument for at sende det ind igen...
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 00:49
Tvet er modtaget torsdag den 26 efter udskiftning af panel hos Elektronik Centeret..Tvet starter umiddelbart perfekt op og ser kanon ud ved almindelig tv kigning, det værende sig film og serier osv., men men men ved fodboldkampe er problemet næsten nøjagtig det samme, det er godt nok blevet en smule bedre med det nye panel, men der er stadig masser af lodrette striber i billedet når kameraet bevæger sig i retning af bolden for at følge kampen. Jeg undrer mig og kontakter igen Elektronik Centeret, der melder ud at de har testet skærmen og fundet den ok, ved hjælp af programmer de kører som tests efter endt reparation, og jeg bliver derfor henvist til LG kundeservice. Jeg kontakter Lg med det samme og forklarer dem situationen, giver ham mit reparations nummer som han slår op, og melder tilbage at han ingenting kan se ud fra mit reparations nummer?? Hmm da så jeg forklarer ham at det er Elektronik Centeret som har stået for min reperation " eftersom der står bagpå kvitteringen at det er dem man skal kontakte i tilfælde af fejl ved apparatet" siger LG fyren at Elektronik Centeret er en konkurrent, til dem LG altid selv plejer at bruge til at reparere deres produkter, nemlig Service Center Gruppen. Han kontakter så Service Center Gruppen imens jeg er på hold, og forklarer ham situationen, og vender tilbage med svaret om jeg vil blive kontaktet i løbet af senest to dage. Samme eftermiddag ringer de mig så op og spørger ind til problemet, og vi bliver enige om de sender en tekniker ud på min adresse for at reparere tvet. Så nu afventer jeg lige onsdag hvor teknikeren kommer, og håber på han kan forbedre problemet.. Såå muligvis er der stadig en chance for at mit tv kommer til at fungere, selvom der har været start vanskeligheder.. 
Sov godt allesammen
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 18:31
Meget spændende hvad det ender med. Skriv endelig når der er nyt.

God aften.
Til top
A-S-J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Marts-2015
Sted: Aalborg
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A-S-J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 20:12
Hej.

Jeg er også spændt på svaret - jeg har også "næsten" købt et 49UB850
Det bliver nok næste uge

Har lige fået et UB950 til stuen - og her ca. 2,5 måned efter købet -
er jeg også rendt ind i de lodrette striber - de er kommet efter tvet har kørt en del timer. Altså ved udpakning var de der ikke

LG support henviste til - at man skal prøve at slå fjernsynet til "SPIL" tilstand under billede - da det slukker alle filtre i billedbehandling.

De spurgte herefter om en masse oplysninger vedr. evt. tekniker besøg :)

Jeg læste et andet sted - at en anden havde fejl i panelet på et LG tv - det blev helt udskiftet ( 2014 ) fejl - hvad det endte med - ved jeg ikke

Så er spændt på at høre dit forløb - måske jeg bliver klogere og får LG ud at kigge på mit også - Held og Lykke
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 21:06
Sidste nyt i sagen er at jeg netop i formiddags havde besøg af en yderst frisk og venlig tekniker fra Service Gruppen, han kunne også sagtens se hvad problemet var, og mente heller ikke at det var noget man bare skulle leve med. Da han var her rådførte han sig via telefon med en anden tekniker, og beskrev problemerne for ham, og han mente ligesom den opmødte tekniker, at det nok var panelet der var noget galt med. Teknikeren som var her havde dog et nyt mainboard med, eftersom han efter info fra LG havde dannet sin egen mulige løsning, og havde medtaget sådan et, og han ville lige prøve at skifte mainboardet i første omgang.. Det tog omkring 15 minutter, og resulterede så i at der blev dannet 2 styks 20 cm tykke sorte streger i højre side af skærmen, og manøvreringen med smart remoten blev besværliggjort. Vi blev herefter hurtigt enige om at det ikke blev løsningen, og samtidig prøvede vi at fokusere på om de oprindelige problemer var blevet mindre, det var de dog ikke, og konklusionen blev at det nye mainboard var defekt fra fabrikkens side. Teknikeren tog herefter skærmen med til reparation på deres service værksted.. Til info skal siges, at jeg havde garderet mig med både at have en fodboldkamp optaget, og samtidig kunne jeg fremvise en film med meget hvide scener, og samtidig var der fodboldkamp på 3 sport 1, som han kunne se, sådan at der slet ikke var nogen tvivl, om at det både var et problem med tv udsendelser og eksternt medie, hvilket jeg følte gjorde det en del nemmere at fastslå problemerne..Sådan ser situationen ud lige nu, og jeg regner først med at høre noget videre i sagen midt i næste uge..
Hav en god aften allesammen
Til top
A-S-J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Marts-2015
Sted: Aalborg
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A-S-J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 21:30
Hvor synlige er de egentlig ?
Jeg ser lodrette striber over hele skærmen på mit - på de rigtige farver - og den rigtige kamera føring

Ser ikke sport - men enkelte tv udsendelser / film kan have det

Mine skriger dog ikke helt igennem normalt - så er bange for tekniker bare vil sige - det er da ikke noget - sådan er der jo nogle der er :(
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu