|
Lg 49ub850v lyse striber/skygger ved lyse billeder |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |
rundogrask ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2015 Sted: nørresundb Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spændende historie. Jeg har selv lige haft samme oplevelse med et LG 65ub950v. Jeg købte det i elgiganten, men måtte hurtigt ringe til dem, efter et par dage, og fortælle om de samme striber du beskriver. Jeg blev videresendt til deres supportpartner (eller hvad de nu kaldte det) hos LG, som sagde at jeg skulle få mig et nyt tv af elgiganten. Det kom igår onsdag. Da jeg havde sat det op, og fjernede skumtæppet var der fedtfingre og halve håndflader på skærmen. Da jeg tænder det, står der på dansk at der ikke er forbindelse til min digitalboks. Hvordan ved fjernsynet at jeg er dansk? Det var ikke nyt, var min konklusion. Nåh, men det hele gjorde mig godt skuffet og jeg har nu ikke et nyt fjernsyn. Jeg tvivler nu, om der overhovedet findes et stort tv der kan vise fodbold så man smiler, selvom kuponen ikke gik hjem.
På et andet forum er jeg blevet anbefalet at kigge på et Sony KD-65X8505 - efter eget ønske af to modeller: Panasonic TX-65AX800E og Sony KD-65X8505
Jeg glæder mig til at høre videre om din kamp om en flot fodboldkamp - jeg krydser fingre for dig! |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 22 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2014 Status: Offline Point: 27 |
Hej A-S-J og tak for dit held og lykke forresten..
Striberne har jeg lagt mærke til ved fodboldkampe "og især når bolden bliver sparket frem og tilbage på banen, sådan at kameraet skal reagere med hurtige bevægelser" og det er ret generende syntes jeg, da det var jævnt fordelt over hele skærmen. Ydermere var de også meget tydelige ved skisport, det værende sig både skihop "igen hvor kameraet skal bevæge sig", og også ved almindelig langrend var der en slags mørke striber flere steder på skærmen.. Ved film, tv serier og tv programmer kunne jeg ikke sætte en finger, for der stod det kniv skarpt.. Jeg har endvidere været inde på denne side via tvets browser : http://tft.vanity.dk/ hvor der var en slags test til smart tv, med mulighed for at teste forskellige skærm billeder, såsom banding, som der nok højst sandsynligt er tale om i mit tilfælde, og det jeg kunne konstatere uden at have så meget viden om den smart tv test, var at der var en del forskelle "banding" på min skærm.. Men igen sørg for at finde situationer hvor du kan fremprovokere striberne, sådan at det er nemmere for teknikeren at kunne både konstatere og fejlfinde, blandt andet ved det link til testen.. Hav en god aften
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 22 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2014 Status: Offline Point: 27 |
Jeg håber da i det mindste at din nyerhvervede gamle skærm ikke har striber, har du mulighed for at skrive lidt om det? Men jeg var uanset hvad godt nok også blevet noget skuffet, hvis jeg skulle pakke mit nye tv ud, og det allerede så ud som om det havde været i brug øv!! Og jeg takker mange gange for de krydsede fingre, og skal nok holde alle opdateret omkring hvad der sker i sagen..
God aften til alle |
|
![]() |
|
rundogrask ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2015 Sted: nørresundb Status: Offline Point: 5 |
Hvis du mener, min gamle skærm er der ikke meget at skrive om. det er bare meget gammelt, 42" philips. Jeg kan dog skrive at jeg så en fodboldkamp hos mine forældre for noget tid siden. Et philips ambilight 50" så vidt jeg husker. Det så godt ud. Jeg kan få modelnummer til dig hvis det har interesse. Jeg skal i fona i morgen og kigge det sony 8505 jeg blev anbefalet. Jeg melder tilbage hvad "kampen" blev :)
Redigeret af rundogrask - 05-Marts-2015 kl. 22:29 |
|
![]() |
|
A-S-J ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2015 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 8 |
Jeg sad selv og zappede og kom forbi en fodbold kamp - og der så jeg også den banding på mit. Det er købt i Dec 2014 - helt nyt 950 model - men den første måneds tid var der intet Men nu har jeg lagt mere og mere mærke til det - selv under alm tv udsendelser kommer det - der skal være de rigtige farver - men under en lidt hurtigere kamera vinkel - så ser man en masse lodrette striber over hele skærmen - men de er nok svære at se for en der ikke er kritisk - og de forsvinder meget hurtigt igen - jeg tror vi lider af samme fejl - så bliver derfor rart at høre din erfaring. Havde overvejet næste uge at købe 49 UB850V i Fona ( De er lige udgået i Bilka :( ) Til at hænge på værelset - håber ikke jeg fortryder / skal fra vælge det pga. Banding - men det er åbenbart et problem på 2014 modellerne ? Har aldrig før haft problemer med LG - Har tidligere været glad for 42" Plasma + 37" LED - dog er de cirka 6 år gamle
|
|
![]() |
|
Lige netop det du skriver her " der skal være de rigtige farver - men under en lidt hurtigere kamera vinkel - så ser man en masse lodrette striber over hele skærmen - men de er nok svære at se for en der ikke er kritisk - og de forsvinder meget hurtigt igen - jeg tror vi lider af samme fejl" Det er sådan jeg oplevede det i starten, men efterhånden som fodboldkampene blev til flere og flere, var det simpelthen umuligt ikke at ligge mærke til det konstant!!
Og nu resulteret i at der er blevet taget hånd om det via LG's reparatør, så forhåbentlig får jeg en perfekt skærm retur.. Så jeg tror du skal samme vej min ven |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
Du skal altså ikke sætte næsen for højt op efter en "perfekt skærm"- desværre.
Klaus |
|
![]() |
|
Vil det sige du oplever samme problemer med en LG skærm eller et andet mærke, og har du evt været samme procedure igennem??
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
Mig, nej, jeg har en gammel "lorteplasma", der åbenbart ingen intentioner har om at dø, så jeg kan komme op i en ordentlig størrelse skærm.
Og den lider ikke af den "feature" som dit (og mange andre) LED skærm(e) gør. Til gengæld er det (for mig i det mindste) et kendt fænomen, som er en bagdel ved den måde panelet er opbygget. Som jeg skrev til dig helt omme på side 1: Hvad forventer du at de skal gøre? Sådan er panelerne i disse tv. Klaus |
|
![]() |
|
jeg har lige brugt et par kopper the på at søge. denne her tråd er rigtig lækker i forhold til de problemer vi har oplevet med det såkaldte "banding" - grå/hvide striber vertikalt på skærmen.
http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/1873649-current-trend-banding-new-led-s.html?highlight=banding |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvis det ikke skal være 4K, så kan jeg da anbefale at tage et kig på Panasonics AS640 (og evt. øvrige modeller). Jeg oplever ingen banding på mit AS640.
M.v.h. |
|
![]() |
|
det jeg læser rundt omkring, er at størrelsen ikke er god for gørelsen. hvis folk skriver i folksellige tråde, at de har et tv uden problemer, som du skriver Hr. Henrik B, så skriv tommer" med.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |