|
Lg 49ub850v lyse striber/skygger ved lyse billeder |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | ||
troopa ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2014 Status: Offline Point: 92 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sådan er det generelt i de fleste butikker, nogen få ved hvad de snakker om, de fleste gør ikke.
Har været i Elgiganten hvor sælgerene var helt væk, og kun ville anbefale Grundig TV (enten ved de ikke bedre, men tror mere det er her profitten er) I HIFI Klubben hvor sælgeren ikke vidste hvilke panel typer der sad i deres TV og ikke kendte forskel på VA og IPS Panel (sagde samme type sad i sony (x8505) og HU (7505). Man skal gøre sit hjemmearbejde. Redigeret af troopa - 12-Marts-2015 kl. 12:32 |
||
![]() |
||
A-S-J ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2015 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 8 |
|
EL G MEGASTORE Aalborg - Der synes jeg nu at de fortæller om div. tv
Købte mit her - da 65UB950V kom på bud - Andre butikker forlanger 20 - 25.000 for det :S Men det ER ulideligt at se sport på - der kommer skygge over billedet konstant under en fodbold kamp ( Synes ikke at der var banding på det de første par måneder ( nr 2. jeg har ) Det 1. jeg fik - var der grønt lyst hjørne - og fik det byttet. Så ingen banding på det den lille måned jeg have det. El G. klargjorde dette tv - så måske de har haft for hårdt fat i det - siden det lyste helt op i hjørnet ? Men på den gamle panel type - der var der ikke banding problemer - før IPS. Mit gamle 37" LED LG ( 2010 ca. ) fejler intet Jeg er ved at tro at de nye IPS paneler ikke er blevet færdig udviklet. Jeg hentede et LG 49UB850V - det er ældre end 830V - men har den nye webos - fik 5 års udvidet garanti med - tilkøb -så måske man kan få byttet panelet om nogle år - hvis det kommer frem under lidt brug ( højst sandsynlig ) Det andet jeg kiggede på - uden 4K kun Full HD - https://youtu.be/10GTUKmEtOw ( LG 47LB671V ) - men kan ikke rigtig se om det også " bander " så er udelukkelse metoden for 4K nok busted LG LB671 - FULL HD Hvis det gør - så er det slet ikke så slemt som mit ser det ud til - så kan man jo ligeså godt beholde det i 4K hvis også FULL HD gør :P Redigeret af A-S-J - 12-Marts-2015 kl. 17:41 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 22 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2014 Status: Offline Point: 27 |
|
Så fik jeg kontaktet Service Center Gruppen idag eftersom jeg intet havde hørt i en uge, de fortalte mig at tvet havde fået monteret det gamle main board igen, og de kunne også konstatere fejl symptomerne som jeg og teknikeren begge konstaterede da han var ude på adressen. Jeg blev også oplyst at de havde været i kontakt med LG, som sagde at tvet var indenfor specifikationerne med de lyse striber under sport
![]() ![]() Og godt nok en totalt uprofessionel behandling af Service Center Gruppen der under hele forløbet ikke formåede at sende mig en mail "som de ellers lovede" med et ordre nummer, så jeg selv kunne tjekke status på deres side, og tvet var klar allerede onsdag i sidste uge, og først da jeg ringede til dem idag fandt jeg ud af det.. Så et tv til 9000kr på tilbud tjah det er bare ærgeligt.. Mit næste træk er nok at prøve at finde en køber til tvet der ikke er sports fan, og så gemme pengene til der dukker et ordentligt 4k oled tv op - om det så skal være LG det er jeg lidt i tvivl om.. Jeg undrer mig også over jeg på intet tidspunkt er stødt på de omtalte problemer inden købet, det værende sig tests af tv hvor de inkluderer netop panorerings problemerne, det lader jo til at være et kendt problem trods alt.. Hav en god uge allesammen
|
||
![]() |
||
A-S-J ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2015 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 8 |
|
Fik pakket mit UB 850 op - der ser jeg to brede sorte striber på højre side af skærmen. Fona har desværre ikke returret efter ubrudt emballage som El giganten. Føler da også jeg fik et for stort tv - men mente 40" ville blive for lille med tiden og 49" som jeg fik så ikke for stort ud :(
Jeg tror vi skal give IPS panelet skylden - FULL HD med IPS ser også ud til at bande. Ville have byttet til FULL HD - men for sent eftersom det er pakket op - men kan være lige hvis FULL HD IPS panel også bander Se: https://www.youtube.com/watch?v=10GTUKmEtOw&feature=youtu.be ( jeg synes det er svært at se ) Vi må nok bare lære at leve med det og vente på deres teknologi er færdig udviklet. |
||
![]() |
||
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
|
Er det med bander et problem på alle skærme med IPS panel ? Tænker om også f.eks. Panasonic har det problem ?
Mvh. Torben |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
|
Det har intet med færdigudviklet teknologi at gøre, men spørgsmål om pris på varen man køber....
Klaus |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
|
Det har intet med fejl at gøre, det er er spørgsmål om, hvad folk kan få når de køber et billigt tv. Klaus |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 22 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2014 Status: Offline Point: 27 |
|
|
||
![]() |
||
|
Tja - 20 - 25.000 kr er i så faldt for lidt - synes selv det er dyre tv med problemer :S
Køb et plasma tv Det gamle LG LED 37" jeg har til ca. 4500 (tror jeg) INGEN problemer med banding ??? Det er ikke IPS panel - Derfor tror jeg IPS har noget at sige Redigeret af A-S-J - 16-Marts-2015 kl. 22:18 |
||
![]() |
||
|
Der burde bringes noget mere fokus på problemerne så det evt presser LG og andre tv producenter til at i det mindste fremover at producere fejlfrie paneler
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Banding forklaring
Redigeret af JeTex - 16-Marts-2015 kl. 22:50 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Næh Se hvad jeg skrev tidligere Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |